استاندار گیلان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان

شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی ندارد/شادی حلال را از مردم نگیریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه جامعه به شادی ونشاط نیازمند است گفت : شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی مان ندارد و نباید شادی‌های حلال را از مردم بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه جامعه به شادی ونشاط نیازمند است گفت : شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی مان ندارد و نباید شادی‌های حلال را از مردم بگیریم.

jpg3559 محمدعلی نجفی در این نشست بر ضرورت بررسی و حل آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید کرد و افزود :  ارائه آمارهای غیر واقعی و نگران کننده ذهنیت اجتماعی منفی را در جامعه ایجاد میکند که این خود آسیب اجتماعی خواهد بود.
استاندار گیلان با اشاره به اهمیت توجه به شادی ونشاط جامعه افزد : ما موافق برگزاری مجالس غیر اسلامی و خلاف آموزه‌های دینی و مذهبی نیستیم اما شاد بودن منافاتی با مسائل دینی و مذهبی مان ندارد و نباید شادی‌های حلال را سلب کنیم.
وی ایجاد اماکن رفاهی مناسب را از جمله برنامه‌های استان عنوان کرد و افزود : الحمد ا… مردم امیدوار و علاقمند به توسعه جامعه هستند و آمارهای استان در بخش‌های مختلف روبه بهبود است.

 وی خواستار بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و نخبگان دانشگاهی در مسائل اجتماعی شد و افزود : برخورد ناهنجار و غیر اجتماعی با جوان موجب خواهد شد تا از مسیر منحرف شود.
وی حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال را از اولیت‌های مهم استان برشمرد وافزود : عزم خود را جزم کرده‌ایم تا مشکلات استان را بخش‌ها های مختلف مرتفع کنیم و بهبودهایی حاصل گردید اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه نباید اعتماد پدر و مادر نزد فرزند کم شود ، جوانان را آسیب پذیرتر و حساس دانست و افزود : جوانان باید همیشه از ما راستگویی، صداقت و امانتداری را ببینند.
وی بر ضرورت حل مشکلات جوانان و ساماندهی امور آنان تأکید کرد و با بیان اینکه این امورنه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است افزود : این مسئولیت خطیر تنها وظیفه وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه همه باید با تمام توان تلاش کنند تا این مهم محقق شود .
وی اظهار داشت : متأسفانه هنوز بخشی از مناطق ما از امکانات سرویس دهی و پوشش مناسب رسانه‌های داخلی برخوردار نیست و فرصتی برای تأثیرپذیری شبکه‌های خارجی در این مناطق فراهم گردیده است.
نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌های استان در حل مسائل اجتماعی تأکید کرد و افزود : الحمدا…  صدا و سیما و رسانه‌های استان در بخش‌های مختلف همراهی خوبی را با استان دارند و کمک گر هستند و باید از این توانمندی در جهت حل مسائل و مشکلات استان بهره گیریم.

 مسعود رهنما مدیر کل ورزش و جوانان نیز با بیان اینکه عدم مهارتهای زناشویی یکی از عوامل اصلی طلاق محسوب می شود گفت :اجباری شدن مشاوره پیش از ازدواج در گیلان بصورت پایلوت کشوری در برنامه قرار گرفته است تا سال آینده پس از بررسی های کارشناسی جهت اجرا به وزارت ورزش و جوانان پیشنهادشود.

در پایان این نشست طی حکمی از سوی وزیر ورزش و جوانان استاندار گیلان به عنوان رئیس شورای ورزش همگانی استان معرفی شد .

Share