از گوشه و کنار سیاست:

سوال و جواب ظریف و نتانیاهو/تحقیق درباره پرونده فساد مالی یک مقام سابق عالی رتبه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکی از«سران قوای پیشین کشور» پرونده‌های مالی متعددی دارد که گویا قرار است به پرونده‌های مالی وی درقوه قضائیه رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

گوشهتحقیق درباره پرونده فساد مالی یک مقام سابق عالی رتبه

 یکی از«سران قوای پیشین کشور» پرونده‌های مالی متعددی دارد که گویا قرار است به پرونده‌های مالی وی درقوه قضائیه رسیدگی شود. پرونده مفاسد مالی «یکی از سران قوای سه گانه در دوره‌های قبل» تحت بررسی قوه قضائیه قرار گرفته است. پس از آن‌که برای اولین بار فردی که سمت معاون اولی رئیس جمهور را در رزومه خود داشت، با احراز تخلفات مالی روانه زندان شد، حالا اخباری از رسیدگی به پرونده «یکی از مقامات عالی‌رتبه قوای سه گانه در دوره احمدی نژاد» نیز به گوش می رسد.

 اطلاعات به دست آمده از اسناد و شواهد موجود حاکی از آن است که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ۱۲۰ میلیارد تومان از بودجه هلال احمر برداشت شده است که ۱۰۵ میلیارد تومان آن برای خرید موتورهواپیما اختصاص یافته و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان آن دراختیار این شخص جهت مصارف فرهنگی درعتبات عالیات قرار گرفته است.ظاهرا دستگاه‌های نظارتی در پی دریافت اسناد و مدارک این هزینه هستند.گفته می‌شود تاکنون تنها درحدود ۴۰۰ میلیون تومان اسناد مصرف این مبلغ از سوی این شخص ارائه شده است.این مسئله اکنون توسط دستگاه‌های نظارتی در دست بررسی است.

سوال و جواب جالب ظریف و نتانیاهو

بخش‌هایی از گفت و گوی وزیر خارجه کشورمان با شبکه آمریکایی NBC به پرسش و پاسخ غیرمستقیم با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گذشت.

ظریف از جمله گفته است: من می‌خواهم از نتانیاهو بپرسم که او چه نسبتی با تروریست‌های النصره دارد که از مجروحان آنها در بیمارستان‌های اسرائیل پذیرایی می‌کند؟ چرا او از النصره حمایت می‌کند. من دنبال بالا بردن محبوبیت خودم در آمریکا نیستم اما به نظر می‌رسد که نتانیاهو چنین دغدغه‌ای داشته باشد و هم‌زمان شریک نزدیک خطرناک‌ترین تروریست‌هایی است که مشغول جنگ با همه ما در دنیا هستند.

* منظورتان چه گروهی است؟ مثال بزنید.

منظورم جبهه النصره در بلندی‌های جولان است که نتانیاهو به طور علنی از آنها حمایت می‌کند و اجازه می‌دهد که در اسرائیل ماوی بگیرند، در آنجا معالجه شوند و مورد حمایت عملیاتی قرار گیرند. واقعا جای تعجب است که چنین کسی آن قدر وقاحت دارد که ایران را متهم کند؛ تنها کشوری که به صورت مستمر و ثابت از دولت‌های منطقه در برابر شبکه تروریستی ایجادشده در منطقه حمایت کرده است. ما به دولت عراق کمک کردیم. ما به کمک مردم کرد در عراق شتافتیم، در همان زمانی که قتل و کشتار آنها توسط داعش شروع شد.

 در بخش دیگری از این گفت و گو، مجری آمریکایی این سوال نتانیاهو را تکرار کرده که « اما در این مورد خاص، یعنی اهدای گل به مزار عماد مغنیه، من دوست دارم دلیل شما را بدانم که چه انگیزه‌ای از این کار داشتید، با توجه به اینکه مغنیه متهم به قتل تعداد زیادی آمریکایی بوده است.»

وزیر خارجه ایران در پاسخ گفته است: ببینید، اینجا بحث بر سر مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل است که مجبور به خرورج از لبنان شد. ما با یک گروهی که از اطراف و اکناف دنیا به سوریه و عراق آماده باشند تا دست به دهشت‌افکنی و کشتار بزنند، سر و کار نداریم. ما در مورد مردمی صحبت می‌کنیم که از کشورشان و از سرزمینشان در برابر اشغالگری دفاع می‌کرده‌اند. اگر شما کمی به عقب برگردید و قطعاتی از تاریخ را که آقای نتانیاهو مایل نیست مردم دنیا به خاطر آورند، یعنی جنایات صبرا و شتیلا و بمباران شهرهای لبنان و اشغال جنوب لبنان و جنایات جنگی که در جریان آنها ارتکاب یافت را مرور کنید، می‌بینید که جریان مقاومت لبنان برای مقابله با چنین جنایاتی ایجاد شد. آنها در داخل سرزمینشان برای استقلال کشورشان و برای آزادسازی کشورشان از اشغال اسرائیل مبارزه می‌کردند. این افراد در کل خاورمیانه به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند. مشکل هم همین جاست. نمی‌توان با تصویرسازی کاذب که هیچ مبنا و اساسی در واقعیات ندارد، تاریخ را تحریف کرد.

دور جدید اخراج ایرانی ها از ابوظبی و دبی

 دور جدید «اخراج ایرانیان» مقیم امارات متحده عربی مخصوصا در ابوظبی کلید خورده است.بیشتر هموطنان اخراج‏ شده از سوى پلیس ابوظبى به اداره «جوازات» فراخوان شده و به آن‏ها اعلام شده است که اقامت آن‏ها لغو و هرچه زودتر باید خاک امارات را ترک کنند. در برخى موارد نیز هنگام مراجعه هموطنان براى تمدید اقامت، مراتب عدم تمدید و لزوم خروج آن‏ها، اعلام شده است.اخراج‏ شدگان از اصناف مختلف ازجمله کارگر، بقال، صاحب سوپرمارکت و… مى‏ باشند که بعضاً با خانواده در امارات زندگى مى‏ کنند.مهلت داده ‏شده براى خروج از این کشور بسیار اندک و در برخى موارد سه‏ روزه تا یک هفته است. به‏ دلیل مدت اندک، ضرر و زیان قابل توجه ‏اى به هموطنان وارد مى ‏شود و مجبورند اداره اموال و دارایى خود را به آشنایان واگذار و این کشور را ترک کنند.برخى از هموطنان از برخورد توهین ‏آمیز مأموران اماراتى و تهدید به زندانى کردن، به نمایندگى ایران شکایت کرده‏ اند.برخى از هموطنان ابراز مى دارند که تاکنون کوچکترین تخلفى در امارات نداشته‏ اند و اخراج آن‏ها بدون دلیل و صرفاً به‏ خاطر ایرانى ‏بودن آن‏ها صورت مى‏ گیرد. برخى نیز تخلف‏ هایى مرتکب شده‏ اند که قبلاً منتهى به حکم اخراج نمى ‏شد

رتبه ۱۳۷ ایران از نظر شکاف جنسیتی

 معاون امور زنان و خانوادخ رییس جمهور با بیان این که در حوزه شکاف جنسیتی که سالانه توسط سازمان آمار جهانی ارائه می شود، ایران در سال ۲۰۱۵ از بین ۱۴۲ کشور متأسفانه رتبه ۱۳۷ را داراست، افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح، نرخ مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه را بالا ببریم

اسامی کشته شده‌گان کُرد در مبارزه با تروریست‌ها در بنیاد شهید ثبت می‌شود

 یک منبع موثق در استان کردستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای ثبت اسامی کردهای ایرانی در بنیاد شهید کشور است که در کردستان عراق در مبارزه با تروریستهای تکفیری داعش کشته شده اند.این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: بسیاری از کردهای ایرانی که قبلا معارض و اکنون منتقد دولت جمهوری اسلامی ایران بودند در راستای مبارزه با تروریست‌های تکفیری به جبهه‌های جنگ با تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق رفتند و در این راه جان خود را از دست دادند.این مقام افزود: در راستای قدردانی از مبارزات این افراد در تلاش هستیم تا با جمع آوری اسامی، آنها را در لیست شهدای مبارزه با تروریست‌های تکفیری قرار دهیم.براساس این گزارش افراد مذکور به عنوان شهید در بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و از مزایای خانواده‌های شهدا برخوردار خواهند شد

افزایش شمار کارشناسان‌روس  در بوشهر به بیش از دوهزار تن

سفیر روسیه در ایران که به بوشهر سفر کرده است روز چهارشنبه گفت: به زودی یک هیات ۲۰۰ نفری کارشناسان روسی برای انجام کارهای ترمیمی نیروگاه اتمی، وارد بوشهر می‌شوند.

لیوان جاگاریان عصر چهارشنبه در نشست با معاون سیاسی-امنیتی استاندار بوشهر گفت: هم اکنون براساس آمار رسمی قریب ۲ هزار نیروی روسی در نیروگاه بوشهر مشغول به کار هستند که با توجه به امضای توافق نامه ساخت دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر، این شمار افزایش می یابد.”

ماه گذشته کلنگ ساخت شهرک ۷۵۰۰ نفری در شهرک صدف به زمین زده شد، نوشته است که از این شهرک به عنوان شهرکی برای “اسکان متخصصان فازهای توسعه نیروگاه اتمی” نامبرده می شود.

موسیقی حلال با اهداف جمهوری اسلامی سازگار نیست!

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نماز جمعه افزود: اخیرا مسئله کنسرت‌های موسیقی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه یافته است، در این خصوص مسئولین دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان باید به این مساله بیشتر توجه کنند. وی با اشاره به «منویات مقام معظم رهبری» تصریح کرد: ترویج موسیقی هر چند موسیقی حلال با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و بهتر است جوانان وقت با ارزش خود را صرف یادگیری علوم و فنون لازم کرده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم بگذرانند. حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه داد: بیشتر در دانشگاه‌ها باید مباحث علمی بیان شود تا موسیقی، لذا بنده از ریاست دانشگاه‌های استان خواستارم که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند. نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی در خصوص برخی شایعات از سوی رسانه‌ها در رابطه با فرهنگسراهای قرآنی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای رسانه‌ها درست و صریح اخبار را منتشر کنند، مطمئنا آن جامعه اصلاح خواهد شد، شایسته نیست که فرهنگسراهای قرآنی برای کار‌های غیر قرآن استفاده شوند و این وظیفه مسئولین اجرایی شهر است که در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند.

درخواست رئیس فیفا از رئیس جمهور

آقای بلاتر در مقاله‌ای برای مجله هفتگی فیفا نوشته که در سال ۲۰۱۳ وقتی به ایران سفر کرد، تنها با «شور و شوق عظیم عمومی» نسبت به فوتبال مواجه نشده، بلکه «قوانینی که زنان را از حضور در ورزشگاه‌ها منع می‌کند» نیز دیده است. رئیس فیفا افزوده که او در جریان ملاقات با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران نیز این موضوع را مطرح کرده و گفته که «وضعیت غیر قابل تحمل» فعلی می‌تواند در «میان‌مدت تغییر کند».به گفته سپ بلاتر، ممنوعیت ورود زنان به استادیوم‌ها پس از آن سفر نیز تغییر نکرد: «این وضعیت نمی‌تواند ادامه پیدا کند. من از حکومت ایران می‌خواهم که درهای استادیوم‌های کشور را بر روی زنان باز کند.»

Share