لاهوتی:تذکر و سوالات باید ملی باشد و از حالت محلی خارج شود

سوال حق نمایندگان است، اما برخی سوالات وجاهت بررسی در صحن علنی را ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: این حجم قانونگذاری که ما در مجلس شورای اسلامی داریم، در هیچ کجای دنیا نیست. لذا این ایراد به مجلس وارد است و باید در بعد نظارتی فعال تر باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوال از وزرا باید اصلاح شود، گفت: تذکرات و سوالاتی که از وزرا می شود باید ملی باشد و از حالت محلی خارج شود.

lahooti_8597 (1)مهرداد لاهوتی ضمن بیان این مطلب افزود: ایراداتی در آئین نامه مجلس برای سوال و تذکر به وزرا وجود دارد که باید به سرعت اصلاح شوند.

وی ادامه داد: استیضاح، تذکر و سوال حق نمایندگان است، اما باید در شرایط و موقعیت درستی انجام شود. این در حالیست که متاسفانه برخی سوالات وجاهت بررسی در صحن علنی را ندارند و باید آئین نامه در این زمینه شرایط دقیق تر و جامع تری را مشخص کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت یازدهم از ابتدا تعامل خوبی با مجلس داشته و همیشه برای همکاری و همراهی با قوه مقننه تلاش کرده است. در حالیکه در دولت قبل اکثر حضورها در مجلس تبدیل به تنش می شد و دولت به کابینه دستور می داد که دیگر به مجلس نیایند.

لاهوتی در ادامه اظهار داشت: در شرایطی که دولت کارهای اجرایی و سختی های زیادی برای انجام وظایف قانونی خود دارد، باید مجلس نیز درک متقابل داشته و به جای اینکه بنشیند و آرمانی و تئوری فکر کند که قابلیت اجرایی نداشته باشد، با دولت همراه شود.

وی همچنین گفت: این حجم قانونگذاری که ما در مجلس شورای اسلامی داریم، در هیچ کجای دنیا نیست. لذا این ایراد به مجلس وارد است و باید در بعد نظارتی فعال تر باشد.

این نماینده مجلس همچنین در خصوص در خواست های متعدد استیضاح وزرا در قوه مقننه تاکید کرد: علیرغم تعداد بالای درخواست ها، اما هیات رئیسه مدیریت خوبی داشته و به طور مثال درخواست استیضاح وزیر نیرو که بیش از یکسال با اصرار نمایندگان مواجه است را همچنان وارد مرحله اجرا نکرده است./ایسکا نیوز

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share