سفر سه دختر نوجوان انگلیسی به سوریه برای پیوستن به داعش + عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پلیس انگلیس برای یافتن سه دختر دانش آموز که تصور می‌شود برای پیوستن به تروریست‌های داعش به سوریه رفته باشند، درخواست کمک کرده است. گفته می‌شود این سه دختر که بین ۱۵ تا ۱۶ ساله‌اند، روز سه شنبه (۱۷ فوریه) انگلیس را با پروازی به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند. […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پلیس انگلیس برای یافتن سه دختر دانش آموز که تصور می‌شود برای پیوستن به تروریست‌های داعش به سوریه رفته باشند، درخواست کمک کرده است.

گفته می‌شود این سه دختر که بین ۱۵ تا ۱۶ ساله‌اند، روز سه شنبه (۱۷ فوریه) انگلیس را با پروازی به مقصد ترکیه ترک کرده‌اند.

پلیس مقابله با تروریسم انگلیس نسبت به ایمنی این دختران به شدت ابراز نگرانی کرده است و به گفته پلیس اولویت آن‌ها برگرداندن این سه دختر به خانه است.

«ریچارد والتون» از افسران ارشد اسکاتلندیارد گفته است براساس اطلاعات بدست آمده این سه دختر نوجوان در تعطیلات میان ترم در انگلیس، به سوی ترکیه پرواز کرده‌اند.

فرمانده واحد ضد تروریسم اسکاتلند گفت: این سه دختر نوجوان به نام‌های «شمیمه بیگوم» ۱۵ ساله، «کدیز سلطانه» ۱۶ ساله و یک دختر ۱۵ ساله دیگر که خانواده‌اش خواسته‌اند نامش فاش نشود، از دانش آموزان آکادمی «بث نال» در شرق لندن هستند.

تصاویر ارائه شده از دوربین‌های مداربسته فرودگاه گتویک در لندن این سه دختر را در حال عبور از قسمت امنیتی این فرودگاه نشان می‌دهد.

یکی دیگر از همکلاسی‌های این سه دختر در ماه دسامبر سال گذشته به سوریه سفر کرده بود.

فرمانده پلیس لندن ابراز امیدواری کرده که این سه دختر ابراز نگرانی‌ها نسبت به وضعیت ایمنیشان را بشنوند و به خانه بازگردند.

به گفته فرمانده پلیس لندن افزایش شمار دختران جوانی که علاقمند به پیوستن به داعش شده‌اند، نگرانی فزاینده‌ای ایجاد کرده است.

«اندرو پارکر» مدیر کل سازمان امنیت داخلی انگلیس اخیرا گفت: شمار انگلیسی‌های که برای پیوستن به گروه‌های تروریستی و تکفیری به سوریه رفته‌اند، در حال حاضر در حدود ۶۰۰ نفر هستند.

اما برخی دیگراز مقامات و منابع انگلیسی از جمله شهردار لندن، شمار این افراد که برخی از دختر هستند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد کرده‌اند.

/ابنا

Share