مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان مطرح کرد

سرمایه‌گذاری در بندرانزلی می‌تواند تنوع کالا را ایجاد کند/ساخت سیلوی غلات درانزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالا در بندر انزلی با ۲۲ درصد افزایش در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از تخلیه و بارگیری دو میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالا در بندر انزلی با ۲۲ درص۱۳۹۲۰۲۱۱۰۰۰۱۷۲_PhotoAد افزایش در ۱۱ ماه گذشته خبر داد.

سید علی نعیمی ظرفیت بندر انزلی در جابه‌جایی و حمل کالا را قابل توجه خواند و اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بندر انزلی می‌تواند تنوع کالا را ایجاد کند.

وی از تخلیه و بارگیری ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار تن کالا در بندر انزلی در ۱۱ ماه گذشته خبر داد و افزود: این میزان تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۲ درصد افزایش دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با بیان اینکه سازمان بنادر توجه ویژه‌ای به بندر انزلی دارد، تصریح کرد: در بندر انزلی باید تنوع کالا رخ دهد و برای نخستین بار در این بندر صادرات سنگ آهن انجام شد.

وی درباره افزایش تخلیه غلات در بندر انزلی خاطرنشان کرد: کشور به حدود ۱۸ تن غلات نیاز دارد و انزلی می‌تواند نقش مهمی در زمینه واردات غلات مورد نیاز داخلی و ترانزیت به کشورهای همسایه ایفا کند.

نعیمی از سرمایه‌گذاری برای ساخت سیلوی غلات در بندر انزلی خبر داد و گفت: بندر انزلی برای تخلیه غلات باید به دستگاه مکنده‌های جدید از کشتی تجهیز شود تا بتوانیم غلات را وارد کنیم.

وی با تصریح بر اینکه بخش زیادی از غلات مربوط به «زر ماکارون» در بندر انزلی تخلیه می‌شود، یادآور شد: با حدود هشت سرمایه‌گذار برای ساخت سیلوی غلات در بندر انزلی وارد مذاکره شدیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان هزینه ساخت دو سیلوی غلات را ۱۰۵ میلیارد تومان عنوان کرد و متذکر شد: علاقه‌مند هستیم با سرمایه‌گذاران در هر بخشی که تمایل دارند وارد مذاکره شویم و در کمترین زمان تسهیلات را در اختیار آنها دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت اهمیت سرمایه‌گذاری در بندر انزلی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بندر انزلی می‌تواند تنوع کالا را ایجاد کند.

نعیمی افزایش ۶۰ درصدی اعتبارات مصوب بنادر و دریانوردی گیلان را از دیگر اقدام‌های مهم عنوان کرد و یادآور شد: اعتبارات عمرانی بنادر و دریانوردی گیلان از ۲۲۰ میلیارد ریال به ۳۴۰ میلیارد ریال افزایش یافته است./فارس

Share