آیت الله جوادی آملی:

سرعت و سبقت غیرمجاز حرام است/فرهنگ رانندگی ما باید الگوی دیگر کشورها باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت الله جوادی آملی گفت: همه باید بدانند سرعت و سبقت غیرمجاز حرام است؛ باید تلاش کنیم فرهنگ رانندگی ما الگوی کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،آیت الله جوادی آملی گفت: همه باید بدانند سرعت و سبقت غیرمجاز حرام است؛ باید تلاش کنیم فرهنگ رانندگی ما الگوی کشورها۱۴-۸-۱۱-۱۰۲۰۲۳۱۵۴۴۵۲۲ی دیگر به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

به نقل از خبرآنلاین;آیت الله جوادی آملی ترویج فرهنگ درست رانندگی را نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و گفت: همه باید بدانند سرعت و سبقت غیرمجاز حرام است؛ باید تلاش کنیم فرهنگ رانندگی ما الگوی کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اسلامی باشد.

او با بیان این مطلب که توصیه‌ای کارساز خواهد بود که علمی باشد، گفت: باید برای مردم این مسئله به یک باور تبدیل شود که هنگامی که راننده‌ای تصمیم می‌گیرد تخلفی را مرتکب شود و یا با سرعت غیر مجاز رانندگی کند در حقیقت دیگر او نیست که در پشت فرمان خودرو قرار دارد بلکه در چنین لحظه‌ای شهوت، غضب، غرور و امثال آن هدایت خودرو را به عهده دارد؛ یعنی با دست خود فرمان خودرو را به دست دشمن قسم‌خورده خود داده است.

آیت‌الله‌ جوادی آملی همگان را به پیروی از عقل در رانندگی توصیه کرد و گفت: به فرد فرد ایرانیان واجب است که بدانند بدترین و خطرناک‌ترین دشمن آن‌ها در وجود خود آن‌هاست و نباید فرمان خودرو را به دست این دشمن داد بلکه باید همواره فرمان به دست عقل باشد.

او گفت: برخی در خودروی خود قرآن می‌گذارند و با بسم‌الله شروع به حرکت می‌کنند اما تخلف رانندگی مرتکب می‌شوند. اینان باید بدانند هرگز برای انجام یک کار حرام بسم‌الله نمی‌گوئیم بلکه کسی که با نام خدا کاری را آغاز می‌کند باید تا پایان کار، خدایی بودن آن را حفظ کند.

Share