برگزاری نشست پیگیری مصوبات سفر هفته گذشته وزیر بهداشت به گیلان

سرانه‌ اعتباری بهداشت و درمان گیلان تغییر کند/نیاز به افزایش۳برابری تخت‌ بیمارستانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان عصر گذشته در نشست با وزیر بهداشت که برای پیگیری مصوبات سفر هفته گذشته دکتر هاشمی در تهران انجام پذیرفت تکمیل بیمارستانهای موجود و تجهیز آنها را خواستار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،استاندار گیلان عصر گذشته در نشست با وزیر بهداشت که برای پیگیری مصوبات سفر هفته گذشته دکتر هاشمی در تهران انجام پذیرفت تکمیل بیمارستانهای موجود و تجهیز آنها را خواستار شد.
naj-hasf3gi دکتر نجفی در این نشست با قدردانی از سفر وزیر بهداشت به گیلان که هفته‌ی گذشته انجام شد به ساخت بیمارستان‌های بزرگ با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آستارا، رضوانشهر، لاهیجان، لنگرود ، تالش و دیلمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این بیمارستان‌ها در آستارا با ظرفیت صدتخت و پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد است که در صورت تأمین اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی در سال ۹۴ آماده‌ی افتتاح خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: برای تکمیل این طرح‌ها به هر میزان که وزارت بهداشت اعتبار بگذارد استانداری نیز کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر مردم این مناطق شاهد دستاوردهای بیش‌تری از خدمات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان باشند.
دکتر نجفی همچنین با بیان اینکه تکمیل ۴۰ خانه‌ی بهداشت باقیمانده گیلان با پیشرفت بالای ۷۰ درصد ،۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد خواستار تکمیل این خانه‌های بهداشت شد و گفت : استانداری نیمی از اعتبار تکمیل این خانه‌ها را نیز تأمین می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی بیمارستان ۴۰۰ تخته رشت اشاره کرد و گفت : تکمیل این بیمارستان که در افزایش خدمات ارائه شده به مردم موثر است به ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
استاندار گیلان تکمیل بیمارستانهای موجود و تجهیز آنها را خواستار شد و افزود : گیلان ۳ برابر وضعیت موجود ، نیازمند تخت‌های بیمارستانی است .
وزیر بهداشت نیز در این نشست با بیان اینکه سرانه‌ی اعتباری گیلان در بخش بهداشت و درمان به افزایش نیاز دارد گفت : باتوجه به اینکه سالیانه میلیون‌ها گردشگر به این استان سفر می‌کنند ؛ میزان سرانه‌ی اعتباری گیلان در بخش بهداشت درمان نیازمند تغییر است که در همین رابطه نامه‌ای به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خواهم نوشت.
وی با تائید این نکته که بخشی از تجهیزات بهداشتی و درمانی گیلان فرسوده است گفت : اگر چه ساخت پروژه‌های وزارت بهداشت بر عهده‌ی وزارت راه و شهرسازی است اما از محل یک درصد ارزش افزوده در تکمیل این پروژه‌ها کمک می‌کنیم.
وزیر بهداشت افزود : همچنین تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا کمبودهای تجهیزاتی بیمارستانهای گیلان که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شده است در سال آینده برطرف کنیم.
دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای ساخت و تکمیل تعدادی از بیمارستانهای کشور در حال مذاکره هستیم گفت : در صورت رسیدن به توافق ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخته‌ی لاکان رشت نیز در این همکاری مشترک قرار خواهد گرفت.
وی همچنین با اشاره به فرسوده بودن اورژانس بیمارستان راضی رشت گفت : برای ساخت اورژانس جدید ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.
دکتر قاضی زاده هاشمی همچنین بر تکمیل باقیمانده‌ی مراکز بهداشتی گیلان با کمک استانداری در سال آینده خبر داد و افزود : تخت‌های ICU بیمارستانهای گیلان افزایش خواهد یافت.
وزیر بهداشت به کسری اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی در بخش مطالبات پرسنل و تأمین تجهیزات گفت : ماه گذشته ۳۰ میلیارد تومان در این بخش کمک کردیم و از معاون توسعه‌ی مدیریت و منابع انسانی وزارت بهداشت می‌خواهم چون بخش قابل عمده‌ای از این مطالبات همچنان باقیمانده است کمک بیشتری کند.
وی افزود : در فروردین سال آینده برای بازدید از شهرستانهای باقیمانده که هفته گذشته موفق به بازدید نشدم به گیلان سفر می‌کنم.
شکری رئیس مجمع نمایندگان نیز در این نشست با قدردانی از اینکه وزیر بهداشت صادقانه و بی حاشیه به مردم خدمت می‌کنند گفت : تکمیل بیمارستانهای نیمه تمام، تقویت بخش‌های اورژانس و ICU و خانه‌های بهداشت از خواسته‌های مردم و مسئولان گیلان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به سفر پربار وزیر بهداشت به استان اظهار داشت : مردم هیچ‌گاه این حضور را از یاد نخواهد برد که منشاء خیر و برکت برای استان شد.
وی پرداخت دیون دانشگاه به ساماندهی سایت دانشگاهی لاکان جهت مجتمع شدن دانشکده‌ها وایجاد ستاد دانشگاهی و احداث یک بیمارستان بزرگ جنرال که پاسخگوی نیازهای آموزشی درمانی مردم استان باشد را از نیازهای ضروری این دانشگاه عنوان کرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یکشنبه هفته گذشته وارد گیلان شد و در نخستین روز سفر، از بیمارستان ولیعصر شهرستان رودبار بازدید و همچنین بیمارستان ۳۲ تختخوابی امام رضا (ع) شهرستان شفت، بیمارستان ۱۷ شهریور رشت و بخش رادیوتراپی بیمارستان رازی این شهر را افتتاح کرد.
وی همچنین از بیمارستان شهرستان انزلی بازدید و از بیماران بستری در این مرکز درمانی عیادت و دلجویی کرد.
بیمارستان نیکوکار شهرستان املش، بخش دیالیز بیمارستان شهید انصاری رودسر و بیمارستان ۳۲ تختخوابی غدیر سیاهکل نیز روز دوشنبه هفته گذشته با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

Share