معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان

سال آینده آموزش و پرورش گیلان با بحران جدی کمبود نیروی انسانی مواجه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان به بازنشستگی معلمان در استان اشاره کرد و گفت: سال آینده آموزش و پرورش گیلان با بحران جدی کمبود نیروی انسانی مواجه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان به بازنشستگی معلمان در استان اشاره کرد و گفت: سال آینده آموزش و پرورش گیلان با بحران جدی کمبود نیروی انسانی مواجه است.

۱_۶۳۵۳۴۷۰۴۵۶۴۰۸۱۷۰۶۰_sسیده حمیرا ذکی‌پور ظهر امروز به مناسبت هفته امور تربیتی و مشاوران در جمع مربیان امور تربیتی ناحیه یک این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۷ شهید امور تربیتی گیلان اظهار کرد: مربیان پرورشی چشم امید جامعه و ملجاء و پناهگاه برای دانش‌آموزان هستند.

وی استعدادیابی دانش‌آموزان را از وظایف امور تربیتی عنوان کرد و افزود: تربیت اسلامی دانش‌آموزان در صدر برنامه‌های امور تربیتی در مدارس است.

ذکی‌پور با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیان کرد: سند مذکور باید برای تحقق تربیت اسلامی در مدارس اجرایی شود.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان شهیدان رجایی و باهنر را از تاسیس‌کنندگان نهاد امور تربیتی خواند و تصریح کرد: نهاد امور تربیتی تاکنون فراز و فرودهایی داشته و مقام معظم رهبری فرمودند که امور تربیتی از آموزش و پرورش حذف شدنی نیست.

وی با بیان اینکه امور تربیتی رسالت انبیای الهی را به عهده دارد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی انقلاب هستند و باید در مسیر تربیت اسلامی هدایت شوند.

ذکی‌پور به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: فعالیت مربیان تربیتی با توجه به هجمه دشمن نسبت به وضعیت ۲۰ سال گذشته سخت‌تر شده است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان با تاکید براینکه تربیت اسلامی را باید از خود آغاز کنیم، یادآور شد: رفتار و پوشش مربیان تربیتی الگویی برای دانش‌آموزان است.

وی توقع جامعه از مربیان پرورشی را بالا خواند و اظهار کرد: دانش‌آموزان به مربیان تربیتی علاقه بسیاری دارند و اگر هدف‌گذاری درست داشته باشیم به نتیجه می‌رسیم.

ذکی‌پور خواستار مشخص شدن روش‌ها و هدف‌ها در تربیت دانش‌آموزان شد و افزود: رسیدن به تربیت اسلامی نیازمند توجه به لایه‌های مختلف تربیتی است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان از تدوین طرح جامع تربیت در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و بیان کرد: توانمندسازی نیروها و کاستی‌های موجود در طرح مذکور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به بازنشسته شدن معلمان در آموزش و پرورش گیلان گفت: سال آینده با بحران جدی نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مواجه هستیم و در این زمینه باید نیازسنجی شود تا سال‌های آینده بتوانیم نیروهای جدیدی را وارد آموزش و پرورش کنیم.

ذکی‌پور تربیت اسلامی را نخستین لایه در فعالیت مربیان تربیتی خواند و تصریح کرد: افزایش دانش در گشودن دریچه‌های روشنایی برای دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های مربیان تربیتی است.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان وجود نگرش و بینش را لایه دوم فعالیت مربیان تربیتی برشمرد و گفت: نگاه ما از تعلیم و تربیت ناشی از جهان‌بینی است و دانش‌آموزان را باید به بینشی برسانیم که دارای جهان‌بینی باشد.

وی بینش در تربیت اسلامی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: مسائل باید به صورت اغنایی برای دانش‌آموزان پاسخ داده شود.

ذکی‌پور ایمان به‌کار، انگیزه و دانش را سبب کسب محبوبیت و مقبولیت مربیان پرورشی در مدارس عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم مربیان برای تربیت خود و مخاطبان تلاش کنند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان تغییر رفتار را سومین مرحله در تربیت اسلامی دانست و اظهار کرد: تغییر رفتار دانش‌آموزان در جامعه، مدرسه و خانه حائز اهمیت است و حرمت گذاشتن به بزرگان با تلاش مربیان تربیتی تحقق پیدا می‌کند.

وی رفتارهای اجتماعی و جمعی را چهارمین مرحله فعالیت مربیان تربیتی ذکر کرد و افزود: در مورد رفتارهای اجتماعی در کشور ضعیف هستیم و رفتارهای جمعی منجر به تنش می‌شود.

ذکی‌پور با اشاره به وجود ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در کشور، بیان کرد: پنج هزار شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی شده و دانش‌آموزان در وقوع انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس پیشگام بودند.

معاون فرهنگی آموزش و پرورش گیلان فطرت پاک دانش‌آموزان را سرمایه‌ای بزرگ خواند و تصریح کرد: به تمام دانش‌آموزان باید توجه شود.

وی از طرح «هر دانش‌آموز یک فعالیت» از سال ۹۴ در مدارس گیلان خبر داد و گفت: طرح همیار مشاور و مربی به صورت جدی در مدارس پیگیری می‌شود.

ذکی‌پور با بیان اینکه مربیان پرورشی جریان مدرسه را هدایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدرسه‌ای که پر تلاطم و پر نشاط باشد الگو است./فارس

Share