با کمک خیران و شورای زکات کمیته امداد امام خمینی

زن صومعه سرایی که به همراه فرزندش در چادر زندگی می کرد صاحب خانه شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «شهربانو» زنی که به همراه فرزند ۱۳ ساله‌اش در چادر هلال‌احمر در شالیزار روستای خود زندگی می‌کرد به مناسبت هفته احسان و شورنیکوکاری و با کمک خیران و شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحبخانه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «شهربانو» زنی که به همراه فرزند ۱۳ ساله‌اش در چادر هلال‌احمر در شالیزار روستای خود زندگی می‌کرد به مناسبت هفته احسان و شورنیکوکاری و با کمک خیران و شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) صاحبخانه شد.

۱۳۹۳۰۶۰۳۰۰۰۷۷۲_PhotoAظهر امروز به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری یک واحد مسکونی مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) در روستای «لادمخ» این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این خانه به زنی جوان هدیه داده شد که در روستای مذکور همسرش را از دست داد و همراه پسر ۱۳ ساله‌اش در زیر چادر هلال‌احمر در شالیزار روستای خود زندگی می‌کرد و روزگار را به سختی و با کمک همسایگان می‌گذراند.

شورا و اهالی روستای لادمخ که تاب تحمل دیدن چنین صحنه‌ای رقت‌بار برای انسانی از جنس خود را نداشتند درد این زن را به گوش مسئولان شهرستان رساندند و بعد خانه‌ای در روی زمین اهدایی یک فرد خیر و هزینه زکات مردم برای شهربانو ساخته شد و او امروز از چادرنشینی به خانه‌نشینی رسید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا در مراسم تحویل این واحد مسکونی به شهربانو اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های محلی که توسط مردم و شورای روستا به ما داده شد مسئله مورد پیگیری قرار گرفت.

علیرضا محمدی گفت: در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و با پیگیری‌های شورا، دهیار و پایگاه مقاومت بسیج روستای مذکور و نیز حجت‌الاسلام «علی افسرده» مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا تمام مخارج ساخت این واحد مسکونی از منابع زکات و خیران تأمین شد.

وی با بیان اینکه واحد مسکونی مذکور در یک زمین اهدایی توسط خیران با ۴۱ متر مربع زیربنا ساخته شده است، خاطرنشان کرد: برای ساخت این واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان از منابع زکات و خیران هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) صومعه‌سرا ادامه داد: برای نخستین بار در گیلان از محل شورای زکات این نهاد و خیران اقدام به ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان شده است.

وی با اشاره به اینکه پنج واحد مسکونی از محل شورای زکات در دست ساخت است، تصریح کرد: تاکنون دو واحد مسکونی در روستای صیقلان به اتمام رسیده و سه واحد دیگر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و تا سربندی و واحد سوم تا ستون تکمیل شده و امیدواریم تا پایان خرداد ۹۴ به مددجویان تحویل داده شود.

 زمانی که شهربانو کلید واحد مسکونی را تحویل گرفت با چشمانی اشک‌بار از خیران و مسئولان که برای او و فرزندش سرپناهی تهیه کرده بودند قدردانی کرد./فارس

Share