از گوشه و کنار سیاست:

روشی بدیع برای برکناری فرماندار/روایت حامیان احمدی‌نژاد از ردصلاحیت آقاتهرانی/ادعای نامه خبرگان رهبری به هاشمی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی خواستند تا برای ریاست مجلس خبرگان، نامزد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک نوشت:

۶۰درصد قاچاق کشور، رسمی است!
گوشهرییس مجمع کارآفرینان ایران ضمن ادعای رسمی بودن ۵۰ تا ۶۰ درصد کالاهای قاچاق، تاکید کرد: ساماندهی کارت‌های بازرگانی و شناسایی صاحبان آن‌ها ضروری است، چراکه در حال حاضر خیلی‌ها کارت بازرگانی دارند و خودشان خبر ندارند!
محمدرضا دیانی همچنین با اشاره به موضوع قاچاق کالا به کشور اظهار کرد: همیشه تفاوت میان کالاهای وارد شده به کشور و کالاهای ثبت شده در گمرک، آمار قاچاق را نشان نمی دهد چرا که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کالاهای قاچاق شده از طریق قاچاق رسمی هستند، یعنی واردکنندگان کم اظهاری یا بداظهاری می کند و کالا را از طریق تعرفه دیگری، به نام یک کالای دیگر وارد کشور می کند.

ادعای نامه گروهی از خبرگان رهبری به هاشمی

تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی خواستند تا برای ریاست مجلس خبرگان، نامزد شود.

در نامه این نمایندگان با اشاره به شرایط حساس و خطیر کنونی از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواسته شده بدون توجه به حواشی و موج تخریب هایی که صورت می‌گیرد به عنوان رئیس مجلس خبرگان خودش را نامزد کند .

در همین رابطه یک منبع نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی به سفیر گفت:« آقای هاشمی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان خواهد شد.»

عنوان جدید برای کریمی قدوسی

یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه با ادعای چندین اظهار نظر تکذیب نشده کریمی قدوسی در باره نظرات رهبر انقلاب، این نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی را سخنگوی غیررسمی رهبر انقلاب نامیده است.

زیباکلام: آماده اعتراض اجتماعی به شورای نگهبان باشید!

زیباکلام در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان گفته: به نظر می‌رسد اقدام آقای روحانی در خصوص مطالبات مدنی صرفا این شده است که می‌گوید من فراموش نکرده‌ام و جز این اقدام دیگری انجام نداده است..

زیباکلام در ادامه گریزی به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی زده و گفته: چون می‌دانیم که شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را ردصلاحیت می‌کند باید از حالا به فکر باشیم و نسبت به این عمل شورای نگهبان اعتراض اجتماعی بکنیم.

زیباکلام همچنین افزود: علی‌رغم اختلافاتی که میان خود اصلاح‌طلبان وجود دارد و این یک امر طبیعی است که جریانات مختلفی به نام اصلاحات و اصلاح‌طلبی در جامعه وجود دارد، اما باید برای اجتناب از اختلاف در بسیاری از حوزه‌ها به لیست واحد برسیم.

روشی بدیع برای برکناری یک فرماندار

جمعی از مردم تکاب که مدعی هستند فرماندار این شهر به خانواده شهدا بی‌احترامی کرده است، برای پیگیری درخواست برکناری وی جلوی فرمانداری این شهرستان خیمه زده‌اند. آنان خواسته خود را برای برکناری فرماندار تکاب و برخورد قضایی با وی دانسته و گفته‌اند به تجمع خود تا برکناری وی ادامه می دهند.

روایت حامیان احمدی‌نژاد از رد صلاحیت علی مصباح و آقاتهرانی

مسعود شفیعی‌کیا از روحانیون حامی احمدی‌نژاد در بخشی از انتقادات خود از رفتار جبهه پایداری و محوریت یافتن احتمالی آن در جریان اصولگرایی نوشته: اگرچه در ابتدا برخورد جزمی ایشان صدای دیگر مدعیان اصولگرایی را هم در آورد و متهم به انحراف می شدند ولی پس از انتخابات ۹۲ چه اتفاقی افتاده است که این حزب نوپا و جناب مصباح یزدی ، حداقل در ظاهر به عنوان محور «جبهه متحداصولگرایی» معرفی شده اند؟!

این در صورتی است که در انتخابات خبرگان گذشته اکثر شاگردان جناب مصباح مثل فرزندشان و یا شیخ مرتضی آقاتهرانی بنابر آنچه که عدم قبولی در امتحان فقه و اصول گفته شد رد صلاحیت شدند!

ممکن است هیچ‌وقت از لاریجانی نترسیم ولی از احمدی‌نژاد می‌ترسیم

محمد قوچانی در مصاحبه با مجله کتاب هفته گفته: من به این فکر می‌کنم که ممکن است با کمک صندوق رأی، آدمی مثل احمدی‌نژاد بالا بیاید. بعضی‌ها خودشان را گول می‌زنند و می‌گویند از صندوق رأی هیچ‌وقت احمدی‌نژاد بیرون نمی‌آید. اما واقعیت امر این است که همین الان در همین جامعه خطری که می‌توان در فضایی کاملا دموکراتیک نگران آن بود، بیرون آمدن کسی مثل احمدی‌نژاد از صندوق رأی است. ممکن است هیچ‌وقت از «لاریجانی» نترسیم ولی از «احمدی‌نژاد» می‌ترسیم.

Share