وزیر کشور: نباید حق‌الناس را زیر پا بگذاریم

روحانی اصلاح‌طلب نیست;ما اعتدالی هستیم/عمله هیچ گروه و جناح سیاسی نیستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر کشور با تاکید بر رویکرد اعتدالی تمام اعضای دولت گفت: روحانی هم اصلاح‌طلب نیست و همه ما اعتدالی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزیر کشور با تاکید بر رویکرد اعتدالی تمام اعضای دولت گفت: روحانی هم اصلاح‌طلب نیست و همه ما اعتدالی هستیم.

fazliرحمانی فضلی طی گفتگویی درباره شروع همکاری خود با حسن روحانی در فرآیند شکل‌گیری دولت یازدهم اظهار داشت: زمانی که آقای روحانی رای آورد من خودم رییس دیوان محاسبات بودم، اگر سال ٩٢ وارد بحث تحریم‌های جدی و سوییفت شدیم باید بدانیم که تا سال ٩٢ مشکلی نداشتیم چراکه منابعی را که بود مورد استفاده قرار دادیم اما زمانی که به دولت جدید تحویل دادیم من گزارش تهیه کردم برای آقای روحانی. وضعیت بانک مرکزی، منابع ارزی، منابع ریالی و ذخیره کالاهای اساسی را برای‌شان گزارش کردم. ما در آن زمان کمتر از یک هفته ذخیره کالای اساسی داشتیم در صورتی که باید شش ماه ذخیره کالای اساسی می‌داشتیم.

وی با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته سعی کردم تنها وزیر کابینه یازدهم باشم، گفت: روحانی هم اصلاح طلب نیست و همه ما اعتدالی هستیم.

وزیر کشور درباره نظر این وزارتخانه نسبت به واکنش گروه‌های اصولگرا به فعالیت چهره‌هایی که سابقه فعالیت و عضویت در این احزاب را داشته‌اند، افزود: ما که نمی‌توانیم جلوی این حرکات را بگیریم. به هر حال فعالیت سیاسی است و این حرف‌ها و رفتارها عادی است. مهم این است که در منظر قانون این قدرت استدلال و حرف را داشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: به هر حال در فضای سیاسی عده‌ای هستند که بی‌اخلاقی می‌کنند و از یک واژه و کلمه می‌خواهند سوءاستفاده کنند و آن کلمه را محور همه‌چیز قرار دهند. بالاخره انسان وقتی صحبت می‌کند ممکن است برخی کلمات جاری شوند که شاید منظور اصلی‌شان آن نباشد اما در بیرون از آن برداشت بد و ابزار سیاسی کنند. ولی نباید نگران این فضاسازی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: به هر حال رقبای سیاسی نمی‌خواهند رقیب‌شان فعال باشد. این موضوع طبیعی است. اینکه نمی‌خواهند شاید به این معنی باشد که فضای حزبی و سیاسی را آنگونه در دست‌شان بگیرند که هیچ کس قدرت رویارویی با آنها را ندارد. در این مسیر گفته می‌شود که ما قدرت رویارویی با اینها را نداریم و تکلیف مشخص می‌شود. اما زمانی ممکن است که با تخریب و اینگونه تحرکات که هم از نظر قانونی و هم از نظر اخلاقی بد است کار کنند. نباید نگران این زمزمه‌ها و فضاسازی‌ها شد و باید کار درست را انجام داد.

وزیر کشور درباره بزرگ‌ترین تحول سیاسی ایران در سال آینده، یعنی انتخابات مجلس و موضع دولتی‌ها اظهار داشت: واقعا اگر بخواهم یک سیاست انتخاباتی ایشان را بگویم صیانت از حق الناس است که سیاست خوبی هم هست. من به دوستان در فرمانداری و استانداری با لحنی که شاید خیلی مناسب نباشد گفته‌ام که ما عمله سیاسی هیچ گروه، فرد وجناح سیاسی نیستیم، چرا باید خود را دچار معصیت کنیم و حق‌الناس را زیر پا بگذاریم. من از رسانه‌ها تقاضا دارم که به ما کمک کنند که انتخابات سالم برگزار کنیم. هر جا خلاف دیدند، تخلف و اعمال نفوذ و خدایی نکرده تقلب دیدند به ما خبر بدهند.

رحمانی فضلی ادامه داد: بالاخره وزارت کشور خانواده‌ای است که ٣١ استاندار، بیش از ۴٠٠ فرماندار و چهار هزار بخشدار دارد که شاید در روند انتخابات تخلفی کنند که ما در جریان نباشیم، من از آنان می‌خواهم که به ما اطلاع بدهند و بدانند که صددرصد برخورد لحظه‌ای می‌کنم و اجازه نمی‌دهم کار به کمیته و این‌گونه مسائل برسد. ما باید به مردم اطمینان بدهیم که انتخابات سالمی برگزار خواهد شد. همه این کارهایی هم که ما می‌کنیم کار سیاسی است./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share