در روز جهانی حیات وحش اتفاق افتاد:

رها سازی یک قلاده گربه جنگلی در گیلان+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک قلاده گربه جنگلی که در منطقه امام زاده قاسم شهرستان آستانه اشرفیه در تله سیمی گرفتار شده بود پس از تیمار ، همزمان با ۱۲ اسفند ، روز جهانی حیات وحش رها سازی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،یک قلاده گربه جنگلی که در منطقه امام زاده قاسم شهرستان آستانه اشرفیه در تله سیمی گرفتار شده بود پس از تیمار ، همزمان با ۱۲ اسفند ، روز جهانی حیات وحش رها سازی شد .SAM_0899

مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه از طریق یکی از علاقمندان محیط زیست باخبر شدند یک قلاده گربه جنگلی در منطقه امام زاده قاسم آستانه اشرفیه در تله سیمی گرفتار شده است .
ابراهیم غلامی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه با اعلام این خبر گفت مامورین با حضور در محل پس از آرام سازی حیوان اقدام به بریدن و جدا کردن تله سیمی از بدن حیوان کردند . وی گفت خوشبختانه با حضور به موقع مامورین در محل ، گربه جنگلی آسیب جدی ندیده بود و پس از تیمار اولیه و اطمینان از سلامت آن ، حیوان در مناطق جنگلی اطراف رهاسازی شد .
غلامی افزود: متاسفانه با تداخل روز افزون زیستگاه های انسان و و وحوش و دست اندازی انسان به این زیستگاه ها به کرات مشاهده می شود که وحوش در تله های تعبیه شده در مناطق گرفتار میشوند که این امر موجب اتلاف برخی گونه های ارزشمند از جمله گربه جنگلی میشود .
گربه جنگلی با نام علمی Felis chaus بومی مناطق جنگلی استان گیلان میباشد که به عنوان یک شکارچی نقش مهمی در کنترل آفات جانوری و موش ها دارد . این گونه با گربه وحشی با نام علمی Felis Silvestris تفاوت دارددر مقایسه با گربه وحشی جثه‌ای بزرگ‌تر، پاهای بلندتر، دم کوتاه‌تر و گوش‌های نسبتاً بزرگ‌تری دارد، در انتهای گوش‌ها موهای سیاه و بلدی مشاهده می‌شود. رنگ پشت گوش قهوه‌ای یا سیاه است، رنگ پشت زرد متمایل به قهوه‌ای یا خاکستری متمایل به زرد، زیر بدن سفید متمایل به زرد است، غالباً بر روی دست‌ها، پاها و دم چند نوار یا خال قهوه‌ای متمایل به سیاه دیده می‌شود.
اندازه‌ حیوان به طول سر و تنه ۶۰ تا ۹۶ سانتی‌متر، دم ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر، ارتفاع ۴۰ تا ۴۸ سانتی‌متر، وزن ۴ تا ۱۶ کیلوگرم و زیستگاه آن منطقه خزری، جنگل‌ها، بوته‌زارهای بلند و انبوه، نیزارهای مجاور تالاب‌ها و رودخانه‌ها، مزارغ ذرت و نیشکر می باشد.

SAM_0895

 

Share