با حکم مدیر حوزه های علمیه کشور

رئیس «شورای حوزه علمیه گیلان» ابقا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ,مدیر حوزه های علمیه کشور در احکام جداگانه ای، نمایندگان ولی فقیه در استان های گیلان و بوشهر را در سمت ریاست “شوراهای استانی حوزه”، ابقاء کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از حوزه,مدیر حوزه های علمیه کشور در احکام جداگانه ای، نمایندگان ولی فقیه در استان های گیلان و بوشهر را در سمت ریاست “شوراهای استانی حوزه”، ابقاء کرد.

ghorbaniG_5837 آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، با صدور احکام جداگانه ای، ائمه جمعه رشت و بوشهر را به مدت سه سال، به ترتیب در سمت ریاست “شورای حوزه علمیه گیلان” و “شورای حوزه علمیه استان بوشهر” ابقاء کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این احکام، خطاب به نمایندگان ولی فقیه در استان های گیلان و بوشهر آورده است: امیدوارم براساس مقررات و شرح وظایف شورای حوزه استان، در راستای اهداف سلف صالح و مصالح عالیه حوزه، نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع اقدام نموده و زمینه رضایت حضرت ولی‌ عصر‌(عج)  را فراهم نمایید.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین در احکام دیگری، حجج اسلام والمسلمین قاسم علی پور و محمد باقر عبدوس را به مدت سه سال به عنوان “اعضای شوراهای حوزه های علمیه استان های گیلان و سمنان” منصوب کرد.

برپایه این گزارش، نظارت بر عملکرد مدیریت حوزه استان، بررسی و تصویب پیشنهادات مدیر حوزه استان در خصوص خط مشی‌های داخلی براساس ویژگی‌ها و ضرورت‌های استانی در چارچوب مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه و نیز سیاست‌گذاری نحوه و میزان ارتباط حوزه علمیه استانی از جمله وظایف و ماموریت های روسا و اعضای شوراهای استانی حوزه می باشد.

تلاش برای جلب مشارکت‌ها در امور حوزه‌های علمیه استان و مراکز حوزوی در چارچوب سیاست‌های کلان و مصوبات شورای عالی حوزه‌ و تایید معاونان پیشنهادی مدیر حوزه استان به منظور ارجاع به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه جهت تایید نهایی، بخش دیگری از وظایف این شوراها محسوب می‌شود.

همچنین، بررسی و تایید گزارش سالانه عملکرد مدیریت حوزه استان و ارائه آن به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از دیگر ماموریت‌های ابلاغی به روسا و اعضای شوراهای استانی حوزه به شمار می‌رود.

Share