رسایی:مشکل کشور «صداقت» است

رئیس‌جمهور قبلاً شاخص تورم را جیب مردم می‌دانست نه آمار بانک مرکزی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده تهران در مجلس گفت: روحانی در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش در پاسخ به آمار و ارقامی که دولت قبل ارائه کرده بود گفت شاخص تورم نه بانک مرکزی است و نه مرکز آمار ایران، بلکه شاخص تورم جیب مردم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده تهران در مجلس گفت: روحانی در ابتدای ریاست‌جمهوری‌اش در پاسخ به آمار و ارقامی که دولت قبل ارائه کرده بود گفت شاخص تورم نه بانک مرکزی است و نه مرکز آمار ایران، بلکه شاخص تورم جیب مردم است.
resayiحمید رسایی نماینده مردم تهران و نایب‌رئیس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در مورد کاهش چشمگیر تورم و رشد ۱۲ درصدی در اقتصاد کشور، اظهار داشت: آمار و ارقام و موارد خوشی که آقای روحانی در تریبون‌های عمومی اعلام می‌کند مانند افزایش ۱۲ درصدی شاخص رشد اقتصادی یا کاهش ۲۴ درصدی تورم، به نظر نمی‌رسد که خیلی دقیق باشد البته ما از خدا می‌خواهیم که این موارد تحقق پیدا کند و شرایط کشور هر روز بهتر و مشکلات کمتر شود.

وی افزود: همه باید بدانند که حل مشکلات کشور هدفی است که مردم به خاطر آن ما را به این جایگاه، مقام، پست و منصب رساندند تا اساساً این کارها را انجام دهیم، یعنی وظیفه دیگری نداریم اما متأسفانه واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و این مشکلات اموری نیست که آقای روحانی بتواند با سخنرانی آنها را حل کند یا دستور دهد تا مشکلات برطرف شوند.

نماینده تهران در مجلس بر همین اساس یادآور شد: خود آقای روحانی در ابتدای ریاست جمهوری‌اش در پاسخ به آمار و ارقامی که دولت قبل ارائه کرده بود در جمع خبرنگاران گفت که شاخص تورم نه بانک مرکزی است و نه مرکز آمار ایران، بلکه شاخص تورم جیب مردم است، آقای رئیس‌جمهور الان که می‌گوید شاخص اقتصادی ۱۲ درصد رشد داشته و تورم ۲۴ درصد کاهش یافته است، باید بداند مردم در مورد این آمارها فقط به جیب‌شان نگاه می‌کنند نه به اینگونه آمار.

وی تصریح کرد: اما اگر فرض را بر این بگیریم که صحبت‌های آقای روحانی درست است، سؤالی که پیش می‌آید این است که پس اساساً مشکل اقتصادی کشور «تحریم» نیست و تحریم نقشی ندارد، بلکه مشکل اقتصادی کشور «سوءمدیریت» است، البته ما هم اعتقاد داریم «تحریم» به این بزرگی که گفته می‌شود نیست و این حکایت از آن می‌کند که نباید به بهانه رفع تحریم‌ها تیم مذاکره‌کننده خواسته‌هایی که طرف غربی دیکته می‌کند را بپذیرد.

نایب رئیس اول کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از اظهارات اوباما که گفته بود «تا ۱۱ فروردین باید تکلیف پرونده هسته‌ای ایران مشخص شود» سخن به میان آورد و توضیح داد: ضرورتی ندارد آقای نوبخت هم اعلام کند ما تا ۱۱ فروردین تکلیف پرونده هسته‌ای را مشخص می‌کنیم، از این گونه سخن گفتن بوی پذیرفتن دیکته غربی‌ها به مشام می‌رسد.

وی یادآور شد: با توجه به اظهارات رئیس‌جمهور مشخص می‌شود که مشکلات اقتصادی کشور تا حدودی حل شده لذا دیگر ضرورتی ندارد همه چیز در انرژی هسته‌ای تعلیق شود، دانشی که با بهای خون جوانان‌مان به دست آورده‌ایم را نباید از دست دهیم بنابراین ضرورت دارد دولت در شیوه مذاکرات تجدیدنظر کند.

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه مشکل کشور به عقیده بنده نه «مدیریت» است و نه «تحریم» بلکه مشکل کشور «صداقت» است، گفت: اگر دولت با مردم صادق باشد، این مردم فشارها را می‌پذیرند و پای حرف‌شان می‌ایستند؛ تجربه ۳۶ سال ایستادگی ملت ایران حکایت از این موضوع می‌کند، تجربه ۳۶ حضور چند ۱۰ میلیونی مردم در دهه فجر، تجربه انتخابات پرشور حکایت از این موضوع می‌کند، مردم اگر صداقت ببینند پای این انقلاب می‌ایستند.

وی در پایان با بیان اینکه صداقت داشتن با مردم توقع ما از «دولت راستگویان» است، خاطرنشان کرد: اتفاقاً مردم زمانی عصبانی می‌شوند که احساس می‌کنند مسئولان کشور آنان را افرادی فرض کردند که چیزی متوجه نمی‌شوند و وقتی پشت تریبون صحبتی را مطرح می‌کنند مردم باور می‌کنند و فکر می‌کنند هوا خوب است و هیچ مشکلی نیست و همه چیز برطرف شده است./فارس

Share