به همراه جمعی از معاونین و مدیران صورت گرفت:

دیدار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با نماینده ولی فقیه در گیلان+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید علی نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به همراه معاونین ، مسئول حوزه فرهنگی ، و جمعی از روسای ادارات با حضرت آیت ا… قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار نمودند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سید علی نعیمی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به همراه معاونین ، مسئول حوزه فرهنگی ، و جمعی از روسای ادارات با حضرت آیت ا… قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت دیدار نمودند .

۴۱۲۷۷_orig به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی گیلان;در این نشست مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان ضمن بیان عملکرد و فعالیتهای این اداره کل در شش ماهه امسال به لزوم توسعه و زیر ساختها از جمله انبار سیلوی غلات و کالاهای خاص و زیر ساختهای مناسب برای آنها اشاره نمود.

 نعیمی همچنین افزود : مهندس سعید نژاد معاون محترم وزیر و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه زیر ساختهای بنادر در کشور از جمله بندرانزلی تاکید فراوان داشته و به روز کردن بنادر، جذب سرمایه گذار بخش خصوصی و افزایش صادرات را از الویت ها برای بنادر عنوان نمود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش تخلیه و بارگیری ۲۱ درصدی در ماههای اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره نمود و عنوان داشت، با بهبود سرویس دهی و همکاری مطلوب با تجار و سرمایه گذاران شاهد رشد تخلیه و بارگیری در بندرانزلی بوده ایم و در جهت دعوت از سرمایه گذاران با بخش خصوصی مذاکرات خوبی داتشه ایم و آمادگی داریم تا زیر ساختهای مناسب را در اختیار این شرکت و دیگر سر مایه گذاران قرار دهیم و در حال بررسی پیشنهادات سرمایه گذاران هستیم .

 نعیمی سپس به صادرات و واردات از بندرانزلی اشاره نمود و اظهار داشت: صادرات کلینکر و سنگ آهن از معادن زنجان و خلخال به ترکمنستان انجام شده و عمده واردات ما هم تخته ، آهن آلات و سوخت می باشد. وی همچنین بندری را موفق دانست که بتواند در هر دو مقوله ی صادرات و واردات موفق عمل کند.

وی سپس به صادرات محصولات کشاورزی از بندرانزلی اشاره نمود و گفت: ما باید از نعمتهای خدادادی استان گیلان به نحو مطلوب استفاده نمایم و جهت صادرات مرکبات، صیفی جات و سایر محصولات کشاورزی تلاش می نماییم. لذا در پی آن هستیم تا با ارائه خدمات مطلوب و کاهش هزینه حمل و نقل افزایش تجارت را بر اساس تنوع کالا اقدام می نماییم و با انجام این امور و سرمایه گذاری بخش خصوصی، اشتغال در استان گیلان را به همراه خواهد داشت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات و ارشادات دکتر نجفی استاندار محترم در جهت پیشبرد اهداف سازمان قابلیت های منحصر به فرد این استان اشاره نمود.

حضرت آیت ا.. قربانی نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز در این نشست اظهار داشت با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام  (سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی)اقتصاد و فرهنگ را لازمه یک جامعه اسلامی دانست و افزود: بر اساس رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بر اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از امکانات و زیر ساختهای موجود تاکید نمود.

نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان خاطر نشان کرد: با توجه به برکات الهی و نعمتهای خدادادی استان گیلان می تواند علاوه بر تامین نیازهای خود در داخل استان محصولات خود را به سایر استان ها و حتی به کشورهای همجوار صادر نماییم که اقتصادی خوبی را برای استان به همراه خواهد داشت اما بعلت بی توجهی به امکانات موجود تاکنون نتوانسته ایم از تمام ظرفیتها به نحو احسن استفاده نماییم بطوریکه محصولات کشاورزی ما در سالهای اخیر با کاهش زیادی روبرو شده است.

حضرت آیت ا… قربانی سپس به بحث هر چه خوبی و پرهیز از اسراف اشاره نمود و اظهار داشت: برای خودکفایی و بی نیازی به بیگانگان الگوی مصرف خود را به سمت مصرف درست، تغییر دهیم و از اسراف بپرهیزیم.

 نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت در پایان سخنان خود با توصیه به مسئول حوزه فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: باید با استفاده از فرمایشات حضرت امام خمینی ( ره ) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به حفظ جایگاه رفیع شهدا و با برگزاری جلسات متعدد در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نسبت به شناساندن دین مبین اسلام به نسل جدید که سرمایه های این کشور و انقلاب می باشند، به صدور اسلام ناب محمدی به کل دنیا اقدام نمایید.

در خاتمه ضمن قدردانی از تلاشهای مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در جهت پیشبرد و توسعه بنادر گیلان خصوصا بندر انزلی تاکید نمودند و نوید دادند که در کمترین زمان ممکن از بندر انزلی بازدید خواهند نمود.

شایان ذکر است پس از این دیدار، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و هیات همراه نشستی را نیز با مسئولین دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان برگزار کردند.
۴۱۲۷۲_orig ۴۱۲۷۴_orig ۴۱۲۷۶_orig ۴۱۲۷۵_orig

Share