دیدار اقشار مختلف مردم شیراز با علی مطهری جهت دلجویی +تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری ظهر دیروز، دوشنبه، با نمایندگانی از اقشار مختلف مردم دیدار و برای آنها از آنچه در شیراز گذشت صحبت کرد. فرزند شهید مطهری بسیار تاکید داشت که نگاهش به مردم شیراز هیچ تغییری نکرده است اما خواستار برخورد با عاملان حادثه دوشنبه در شیراز است. به نقل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی مطهری ظهر دیروز، دوشنبه، با نمایندگانی از اقشار مختلف مردم دیدار و برای آنها از آنچه در شیراز گذشت صحبت کرد. فرزند شهید مطهری بسیار تاکید داشت که نگاهش به مردم شیراز هیچ تغییری نکرده است اما خواستار برخورد با عاملان حادثه دوشنبه در شیراز است.

به نقل از شفاف,متن اظهارات علی مطهری در این مراسم در ادامه آمده است:

تشکر می کنم از همه ی شما. زحمت کشیدید. راضی به زحمت نبودیم واقعا. حادثه ای غیرمترقبه بود. غافلگیرکننده بود. احتمال این که با چنین اتفاقی در شیراز رو به رو شوم نمی دادم. حداکثر احتمال می دادم مثل همیشه داخل سالن سخنرانی عده ای معترض و منتقد باشند که در چنین مواقعی در هر دانشگاهی من از آن دانشجویان می خواهم که پشت تریبون بیایند و نظراتشان را بگویند و اگر لازم باشد پاسخ می دهم و معمولا هم راضی و آرام می شوند بعد از گفتن حرف هایشان و شنیدن پاسخ من. به دلیل اتفاقاتی که برای آقای هادی غفاری رخ داده بود فقط احتمال می دادم داخل سالن سخنرانی کمی اعتراضات و انتقادات تندتر باشد، در همین حد، نه بیشتر.
خب حالا اتفاق افتاد و شاید خیری در آن بوده اما خب این یک پدیده ی قابل بررسی است، یعنی باید تحلیل بشود از نظر اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و فکری که چطور می شود که چنین گروهی پیدا می شوند و دست به چنین کاری می زنند. این یک آسیب و بیماری است برای انقلاب ما که باید با این آفت مبارزه کنیم. همه ی ما در حد خودمان وظیفه داریم در قبال انقلاب احساس مسئولیت کنیم و هر کس در حد خودش باید با انحرافات، تخلفات و آسیب هایی که به انقلاب وارد می شود مبارزه کند. معتقدم کسانی که چنین رفتارهایی می کنند، از روی اعتقاد است. شاید افرادی هم بینشان باشند که افراد بی سر و پایی به معنای واقعی اراذل و اوباش محسوب شوند و کارشان صرفا ورود به همین ماجراهاست، اما این طور که من احساس کردم این ها افرادی هستند که فکر می کنند که دارند از انقلاب و ولایت دفاع می کنند. گویی ما دشمن انقلاب و ولایت هستیم. بعد از حمله با دوستان که صحبت می کردم به شوخی گفتم که فرض محال اگر دشمنی نابخشوده در حد نتانیاهو هم به شیراز می رفت احتمالا این ها همین گونه رفتار می کردند؛ طوری با عصبانیت، سنگ و آجر پرتاب می کردند که احساس می کردم که از حالت عادی خارج شده اند. انگار اصلا توجه ندارند که اگر این ها با سر آن شخص برخورد کند، ممکن است از دنیا برود! خب این باید بررسی شود. چطور این ها پیدا می شوند و چنین کاری می کنند. شبیه داعشی ها و طالبان که کمربند انفجاری می بندند و می روند در راه دفاع از اسلام خود را منفجر می کنند. شبیه خوارج که در دوران امیرالؤمنین بودند. باید بررسی شود که چطور این ها این گونه شده اند؟
باید همه بفهمند که هیچ حاشیه ای امنی برای هیچ متخلفی و مجرمی از جمله این افراد نداریم. باید همه بدانند که اگر چنین کاری کنند و امنیت کسی را مختل کنند و قانون را نقض کنند معرفی می شوند. این افراد در همان روز سه چهار ساعت امنیت و نظم بخشی از شیراز را مختل کرده بودند و قسمتی از شیراز آشوب شده بود. خیلی راحت می آیند در ورودی فرودگاه می ایستند، شیشه های ماشین را می شکنند، گاز فلفل می زنند، هر کار دوست دارند می کنند، با موتور دنبال می کنند و می آیند پشت در کلانتری می ایستند و هیچ ترسی از کلانتری و نیروی انتظامی هم ندارند؛ چون می دانند در آن شهر آزادند و هر کاری کنند، برخی از نهادهای خاص و افرادی مانند امام جمعه ی شیراز پشت سرشان است. این که کشورداری نمی شود، این می شود مدیریت ملوک الطوایفی. هر کس در شیراز برای خودش در قسمتی حکومتی درست کرده و دولت هم برای خود نامه ها را امضاء می کند. این طور نمی شود کشور را اداره کرد. یک بار باید محکم جلوی این ها ایستاد و تا آخر مقصرین را دنبال و محاکمه کنند. اگر رسیدیم به این جا که هر کس با هر مقامی از این افراد حمایت کرده و به آن ها خط داد، باید به جرمشان رسیدگی و محکوم شوند. اگر با خاطیان قاطعانه برخورد شود، آن نهاد یا نظام اصلا تضعیف نمی شود، بلکه تقویت هم می شود. اگر در گذشته – مثل آن اتفاقی که برای رئیس مجلس در قم افتاد – درست و قاطعانه برخورد می شد، امروز شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. باید یک بار درست مقابل این ها بایستیم و همه چیز روشن شود. به تعبیر امیرالمومنین مسئولان مصانعه نکنند؛ امیرالمؤمنین می فرمایند:

لَا یُقِیمُ أَمْرَ اللَّهِ سُبْحَانَهُ إِلَّا مَنْ لَا یُصَانِعُ وَ لَا یُضَارِعُ وَ لَا یَتَّبِعُ الْمَطَامِع» = بر پا نمی‌دارد امر الهی را (حکومت و حاکمیت و زعامت را) مگر کسی که سازشکاری، معامله گری، ملاحظه کاری و رفیق بازی و مصانعه نداشته باشد.

ضمنا این که مدام در برخی رسانه ها اعلام می کنند که ما به ایشان گفته بودیم، این کذب محض است. اصلا این طور نبوده، که در آن نامه خطاب به معاون امنیتی و اطلاعاتی وزیر کشور هم این نکته را یادآور شدم.
به هر حال این اتفاق افتاده و ما باید سعی کنیم طوری رفتار کنیم و طوری به آن رسیدگی شود که دوباره تکرار نشود. همه باید آن را معالجه کنیم. این یک بیماری است که وارد انقلاب ما شده که برخی فکر می کنند اگر حرف کسی را قبول نداریم، نباید بگذاریم او حرف بزند. این رفتارها مخالف فرمایش های رهبری هم هست.
امیدواریم با مجرمین و مسببین، قاطعانه برخورد شود تا ان شاء الله دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم.
این را هم تاکید می کنم که با این اتفاق نظرم در مورد مردم شیراز اصلا تغییری نکرده و آن را از چشم مردم شیراز نمی بینم. سلام بنده را به آن ها برسانید و از ابراز محبتشان که از طریق شما به عنوان نمایندگانشان منتقل شد، تشکر کنید.مجددا تشکر می کنم از شما که تشریف آوردید.

لازم به ذکر است در این دیدار سید ابوذر هاشمی از ایل ممستنی و مسئول کانون جوانان اعتدال و توسعه در استان فارس، مهرزاد سهامی (رئیس ایل بزرگ خمسه)، زارع (نماینده گروهی از دانشجویان شیرازی)، دکتر رفوگران (به نمایندگی از گروهی از وکلا و کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا)، دکتر مقیمی،(نماینده ی ایل بزرگ قشقایی)، محمودی مقدم (جزء ٣١ دانشمند برتر جهان و از نخبگان شیراز)، موسوی (فرماندار اسبق بوانات)، شهردار اسبق شهر ضرغان، مهندس کشاورز (نماینده ی ایل ممستنی، طایفه دشمن زیاری)، آسمانی (مهندس مکانیک دانشگاه صنعتی شریف)، نمایندگان اعراب باسلی و تعدادی از شهروندان شیراز حضور داشتند.
۱۳۶۶۶۳_۵۷۸ ۱۳۶۶۶۴_۶۹۱ ۱۳۶۶۶۹_۴۷۰ ۱۳۶۶۷۷_۷۴۱

Share