به منظور کاهش مراجعه‌کنندگان به دادگستری گیلان

دو دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در رشت راه‌ اندازی شد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی قوه قضائیه به منظور کاهش مراجعه‌کنندگان به دادگستری گیلان عصر امروز در شهر رشت راه‌اندازی شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی قوه قضائیه به منظور کاهش مراجعه‌کنندگان به دادگستری گیلان عصر امروز در شهر رشت راه‌اندازی شد.
۲۰۱۵۰۳۱۰۱۷۲۸۵۲_siava738به گزارش خبرنگار دیارمیرزا احمد سیاوش‌پور رییس کل دادگستری گیلان عصر امروز در مراسم افتتاح دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در رشت اظهار کرد: باید برای مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی رفاه لازم فراهم گردد. از این رو برای کاهش آمار مراجعه‌ کنندگان به دستگاه قضایی سه دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در شهر رشت در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه امروز دو دفتر در رشت به بهره برداری می رسد اذعان داشت: دفتر سوم نیز حداکثر طی یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

سیاوش پور اضافه کرد: افراد دادخواست حقوقی خود را طی عناوین مشخصی که در حوزه معاونت الکرتونیک قوه قضائیه مشخص شده به این دفاتر مراجعه کرده و کارهای اولیه نظیر ثبت و پیگیری دادخواست ,پرداخت هزینه دادرسی و…,در این دفاتر انجام می شود و پرونده آماده ثبت در محاکم قضایی می گردد و در مسیر رسیدگی در دادگاه قرار می گیرد.

سیاوش‌پور راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیکی قوه قضائیه در کاهش مراجعه و اتلاف وقت مردم و همچنین هزینه تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه در کل کشور به سمت سیستم الکترونیک رفته و در سال آتی کل سیستم دادرسی به سمت الکترونیکی شدن پیش می رود.
رییس کل دادگستری گیلان در ادامه اظهار داشت:طی برنامه ریزی صورت گرفته در کشور در سال آتی دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی در شهرستان های بزرگ گیلان و طی یکی دو سال در تمام شهرها و بخش ها راه اندازی خواهند شد.

گفتنی است این دفاتر با سرمایه بخش خصوصی ایجاد شده و بر این اساس محل دفتر شماره یک خدمات الکترونیکی قضایی قوه قضائیه در خیابان امام خمینی (ره) رشت، نبش منظریه، جنب بانک ملی و دفتر شماره دو در بلوار شهید انصاری، مقابل خیابان ارشاد، ساختمان یعقوب‌زاده می باشد.

 

Share