جعفرزاده در همایش چشم انداز توسعه پایدار در گیلان

در توسعه پایدار باید توجه داشته باشیم که حرکتمان باید بر محور انسان – محیط باشد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه توسعه پایدار توسعه ای است که به تمامی ابعاد اجتماعی,اقتصادی و محیطی توجه نماید تصریح کرد:وقتی از توسعه پایدار نام می بریم باید به این مفهوم توجه داشته باشیم که حرکتمان باید بر محور انسان – محیط باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا همایش چشم انداز توسعه پایدار در گیلان با حضور هیات عالی یونسکو و جمعی مسئولان در سالن انصاری استانداری گیلان برگزار شد.
tose paidar (16)به گزارش خبرنگار دیارمیرزا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه توسعه پایدار توسعه ایست که به تمامی ابعاد اجتماعی,اقتصادی و محیطی توجه نماید تصریح کرد:وقتی از توسعه پایدار نام می بریم باید به این مفهوم توجه داشته باشیم که حرکتمان باید بر محور انسان – محیط باشد و توسعه امکانات اقتصادی با توجه به ملاحظات زیست محیطی و عدالت اجتماعی صورت پذیرد.
عضو کمیسیون برنامه, بودجه و محاسبات مجلس افزود:در غیر این صورت توسعه باعث افزایش اختلاف و شکاف طبقاتی و بروز مشکلات زیست محیطی می شود.
جعفرزاده در ادامه سخنان خود بر بستر سازی توسعه پایدار انسانی و بهبود رفاه اجتماعی و شهروندی تاکید کرد و افزود:تقویت ساختارهای همبستگی اجتماعی همچون تعهد و مسئولیت پذیری,تقویت بنیان های اجتماعی و خانوادگی و احیای محیط زیست و ایجاد انتظام ساختاری در فضای شهری برای ادراک زیباشناختی شهری و بهبود فضاهای شهری از مصادیق توسعه پایدار شهری هستند.
وی ادامه داد:بر این اساس مشارکت شهروندان در تصمیم گیری بستر یک نظام سیاسی,التزام به ترمیم و حفاظت از محیط زیست در بستر یک نظام تولیدی, چاره اندیشی برای تنشهای حاصل از ناموزونی توسعه در بستر ک نظام اقتصادی,فراهم سازی الگوهای پایداری از تجارت مالی در بستر یک نظام دانش فنی و وجود انعطاف پذیری و خوداصلاحی در بستر یک نظام مدیریتی از موارد حائز اهمیتی است که می توان بدان اشاره نمود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه توسعه پایداری شهری در تکوین بسترسازی عدالت اجتماعی و شهروندی,مشارکت شهروندی و همبستگی اجتماعی,تقویت بنیان نهادهای اجتماعی, رویکرد استراتژیک بر پدیداری توسعه پایدار شهری,گسترش آداب و فرهنگ شهرنشینی,مساعدت و سازماندهی ارگانهای دولتی و خصوصی و…,جنبه کارآمدی به خود می گیرد تصریح نمود:طبیعی است در کشوری چون ایران اهداف ذکر شده در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت خواهد پذیرفت.
جعفرزاده با بیان اینکه قوانین خوبی برای رشد و رونق توسعه در ابعاد مختلف در کشور وجود دارد اضافه کرد:در صورت وجود نقص های قانونی آمادگی داریم نسبت به ارائه پیشنهاد و تصویب آن در مجلس اقدام نماییم.
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share