یونسی خاطره مشایی را زنده کرد:

دردسر سخنان نسنجیده«آقای دستیار»،تائیدیه ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنان نسنجیده دستیار ویژه رئیس جمهور درباره عراق منجر به موج جدیدی از ایران هراسی شده و این سخنان در شرایط پیچیده فعلی در منطقه به بهانه‌ای برای تصفیه حساب با محور مقاومت بدل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنان نسنجیده دستیار ویژه رئیس جمهور درباره عراق منجر به موج جدیدی از ایران هراسی شده و این سخنان در شرایط پیچیده فعلی در منطقه به بهانه‌ای برای تصفیه حساب با محور مقاومت بدل شده است.

۵۱۲۶۷ yonesi   hojat«علی یونسی» دستیار ویژه رییس جمهور ایران در «امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی»، روز یکشنبه گذشته در مراسمی موسوم به «همایش بزرگ هویت ایرانی» در «مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن» سخنانی را بیان کرد که متاسفانه به دردسری تازه برای دیپلماسی عمومی کشورمان تبدیل شد.

درحالی که این روزها اوضاع منطقه بشدت بحرانی است و تقابل محور مقاومت با تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای آنها به ویژه در تکریت به اوج رسیده سخنان نسنجیده دستیار ویژه آقای روحانی به بهانه‌ای برای تبلیغات ضد ایرانی رسانه‌ها و شبکه‌های غربی و عربی تبدیل شده است. وی البته در گفت‌وگویی با العالم، توضیحاتی را در خصوص سخنان خود داد که البته در عالم رسانه، این‌گونه توضیحات اگرچه منطقی است اما نوش‌داروی پس از مرگ سهراب به حساب می‌آید.

علی یونسی گفته بود،‌ «در حال حاضر عراق نه فقط حوزه تمدنی نفوذ ماست بلکه هویت، فرهنگ، مرکز و پایتخت ماست و این مسئله هم برای امروز است و هم گذشته. چرا که جغرافیای ایران و عراق غیر قابل تجزیه است و فرهنگ ما غیر قابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

بیان چنین سخنانی از فردی که در سال‌های نه چندان دور سکان هدایت یکی از مهمترین نهادهای امنیتی کشور را برعهده داشته است، بعید بود و حالا این سخنان محور برنامه‌های ضد ایرانی تلویزیون‌های الجزیره و العربیه شده تا به ایران هراسی‌های خود بیش از پیش دامن بزنند و سخنرانی که قرار بود در پاسخ به سخنان بنیامین نتایناهو در کنگره باشد حالا به تائیدیه ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران تبدیل شد.

سخنان آقای یونسی در همایشی که اصلاً دلیل برگزاری، موضوع و عنوان آن سوال برانگیز و یادآور جنس حرف‌های اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر جنجالی رئیس‌جمهوری سابق است، حالا به بهانه‌ای برای تسویه‌حساب دستگاه تبلیغاتی دوحه و ریاض با محور مقاومت بدل شده است. به بهانه این سخنان نسنجیده اکنون مانور تبلیغاتی شدیدی علیه حرکت مردم یمن و نبرد نیروهای عراقی با داعش صورت می‌گیرد که نتیجه یک اظهار نظر نسنجیده است.

درحالی که دولت و رسانه‌های نزدیک به آن به طور مستمر رقبای سیاسی و دولت سابق را به دلیل برخی موضع‌گیری‌ها بشدت مورد انتقاد قرار می‌دهند حالا در برابر گاف علی یونسی سوکت کرده‌اند و کسی شجاعت بیان انتقاد از وی را ندارد.

وزارت خارجه و برخی دیگر نهادها هم که اصولا در چنین مواردی همواره پیش قدم هستند و دائماً‌ رسانه‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند، بعید به نظر می‌رسد که شجاعت انتقاد از دستیار متنفذ رئیس جمهور را داشته باشند.

جای سوال اینجاست که بیان چنین سخنان نه چندان حساب شده توسط جناب «دستیار ویژه» مسبوق به سابقه است و وی در گذشته نیز با موضع‌گیری‌هایش برای دولت دردسر درست کرده بود و بهتر است ایشان از ابراز نظر درباره هر موضوع داخلی و خارجی که گهگاه خارج از تخصص و اطلاع ایشان است، خودداری کنند و برای کشور هزینه بی‌دلیل ایجاد نکنند.

البته تمام این مفروضات در شرایطی است که از روی اشتباه یا برداشت غلط از سخنان آقای یونسی سخنانش را در همایشی کذایی که معلوم نیست چه کسی با چه هدفی آن را در چنین زمانی در اوج همبستگی ایران و عراق مقابل تروریست‌ها برگزار کرده و بدا به حال همه ما که بدون در نظر گرفتن منافع انقلاب اسلامی مطرح شده باشد./فارس

Share