سام سكوتي

حرف زدن ممنوع حتی برای شما نماینده محترم!

حرف زدن ممنوع حتی برای شما نماینده محترم! روزی که برخی از نمایندگان مجلس در اعتراض به سخنان نماینده تهران به تریبون مجلس حمله کردند و متن سخنرانی ایشان را پاره نمودند، باید می دانستند که قبل از این کار، عده ای خودسر در قم به رئیس مجلس اجازه سخنرانی نداده بودند و به دلیل […]

حرف زدن ممنوع حتی برای شما نماینده محترم!
sokotiروزی که برخی از نمایندگان مجلس در اعتراض به سخنان نماینده تهران به تریبون مجلس حمله کردند و متن سخنرانی ایشان را پاره نمودند، باید می دانستند که قبل از این کار، عده ای خودسر در قم به رئیس مجلس اجازه سخنرانی نداده بودند و به دلیل عدم برخورد با آنها و همچنین تکرار آن در مجلس، مهر تأییدی بر تندروی ها خورد که پس از آن با سرعت بیشتری تکرار شد.
در کشوری که مبنای قانون در آن، تعالیم متعالی اسلام است و آزادی بیان و عدم تحمیل عقیده‌ای خاص به دیگران در آیات و روایات مختلف تأکید و تکرار شده است و حتی صریحا از اجبار افراد به پذیرش عقیده ای خاص منع شده ایم، چطور به شخصی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستند و قصد سخنرانی در مورد آزادی در اسلام را دارند و همچنین فرزند یکی از اسلام شناسان برجسته کشور هستند، ممانعت به عمل می‌آید!
چطور می شود که فرزند یکی از بزرگترین انقلابیون و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم حق اظهار نظر ندارد! حمله به تریبون مجلس نتیجه اش همین می شود که عده ای به خود اجازه دهند تا نظم عمومی را برهم زنند و در خیابان ها آبروی نظام را به یغما ببرند.
اگر چه موضع دولت و قوه قضاییه و همچنین رئیس مجلس در مورد این واقعه هوشمندانه بوده است اما لازم است دولت با برخی از مسئولین اجرایی که وظیفه کنترل و برقراری امنیت در منطقه را داشتند، برخورد تندتری داشته باشند تا درسی برای سایر اعضای شورای تأمین در استان‌ها و شهرستان‌ها گردد که دولت در مقابل این ناهنجاری‌ها و کم کاری‌ها سکوت نخواهد کرد و رؤسای شورای تأمین وظیفه برقراری امنیت در استان و شهرستان را به هر قیمتی دارند.
برخی‌ها فاجعه شیراز را به واقعه قم پیوند می‌زنند و اعلام می‌کنند آنچه که در قم اتفاق افتاد مهم‌تر و خسارت بارتر از حادثه شیراز بود و چرا به آن موضوع تا این حد پرداخته نشد؟ و یا مورد پیگیری جدی قرار نگرفت؟ لازم است متذکر شوم که پیگیری آن امر یعنی پذیرفتن قصور دولت در برقراری امنیت که عوامل اجرایی دولت مهرورز نه علاقه‌ای به پذیرش خطای خود داشتند و نه تمایلی به رسیدگی به آن موضوع، اما دولت تدبیر و امید ثابت کرده است که با متخلفین برخورد سخت و با مقصرین برخورد جدی خواهد کرد.
موضوع دیگری که عوامل حمله به آقای مطهری باید پاسخگو باشند، وجه شهر توریستی شیراز است و بلایی که بر سر کسب و کار عده‌ای وارد آوردند. همگان می‌دانند که شیراز شهر مسافرپذیری است و با دیدن تصاویر حمله به تاکسی آن هم در روز روشن و جلوی دیدگان مردم، اعتماد مردم برای برقراری امنیت سلب می‌شود که نمی‌تواند خبر خوشایندی برای مردم شیراز باشد.
در پایان لازم است به کاتولیک تر از پاپ های کشور عرض کنیم که مخالفت با ولایت فقیه یعنی سنگ اندازی بر سر راه اجرای قانون، ایجاد ناامنی در کشور ، معرفی اسلام و انقلاب به عنوان مخالف آزادی بیان و حمله به سخنران مدعو استان و دانشگاه شهر شعر و ادب.

سام سکوتی بداغ
پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share