جعفرزاده تشریح کرد:

حذف یارانه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سال ۹۴ / سهم اعتبارات استان گیلان از بودجه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات استان گیلان در لایحه بودجه ۹۴، فارغ از اعتبارات ملی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات استان گیلان در لایحه بودجه ۹۴، فارغ از اعتبارات ملی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است.
jafarzade8c36fbغلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم اعتبارات استان گیلان در لایحه بودجه ۹۴، فارغ از اعتبارات ملی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سهم اعتبارات جاری استان بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: طبق تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، دو درصد سهم نفت و گاز و با احتساب بودجه ردیف تملک و دارایی‌ها مجموعا حدود ۶۰۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات عمرانی فارغ از پروژه‌های ملی است؛ ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه‌آهن و همچنین ارقام مختلفی برای سدها به جز فاینانس‌ها در نظر گرفته شده است در مجموع بودجه ۹۴ جهش خوبی نسبت به سال گذشته داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که یارانه‌ها در بودجه ۹۴ چگونه در  نظر گرفته شده‌اند؟ گفت: یارانه‌ها در بودجه ۹۴ تقریبا مانند سال ۹۳ است، اما قریب به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر باید یارانه‌شان حذف شود در عوض این یارانه صرف اشتغال می‌شود که اقدام خوبی است زیرا بنا بر گفته وزیر امور اقتصادی «طبق آمار ۱۰ میلیون نفر را می‌توان از لیست یارانه بگیران حذف کرد» لذا ۶۰ درصد این آمار هم حذف شوند مشکلی پیش نمی آید و صرفا یارانه افرادی که نیاز مالی ندارند قطع می‌شود تاکنون نیز دولت به این افراد لطف کرده که یارانه می‌گرفتند آنها بدانند این یارانه‌ فقط صرف اشتغالزایی می‌شود.

تقاضای ما از دولت بجای کاهش تورم خروج از رکود است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه زمانی کاهش تورم ارزشمند است که همراه با رکود باشد، بیان کرد: ارقامی که رئیس جمهور از رکود و تورم بیان می‌کند ارقام درستی است اما عنایت داشته باشید زمانی کشور رکود نداشته باشد کاهش تورم معنا دارد؛ هدف اقتصاددانان این است که رکود نداشته باشیم زیرا وقتی رکودی نباشد تورم هم مشکلی نخواهد داشت.

جعفرزاده با بیان اینکه تقاضای ما از دولت بجای کاهش تورم خروج از رکود است، تاکید کرد: دولت باید حجمی از نقدینگی واحدهای تولیدی را تعقیب کند و همچنین بانک‌ها باید تسهیلات اعطا کنند و نگران پمپاژ پول نباشند، این حجم پولی که وارد بازار می‌شود اگر در بخش تولید هزینه شود مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند./ایسنا

Share