مرور روزنامه های صبح گیلان:

حذف یارانه پردرآمدها سخت است/قطع درختان جاده ورودی فومن غیر قانونی است

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ورودی شهر فومن یکی از زیبایی های این شهر است و کسی اجازه قطع درختان آن را ندارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه ما باشید.

دولت در حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه با تدبیر عمل می کند
سوال جواب نوشت: طی ماه های اخیر بسیاری از دولت مردان، کارشناسان اقتصادی و نمایندگان مردم نظرات متفاوتی را در خصوص حذف یارانه ها افراد پردرآمدو روش های پرداخت مناسب و یا به طور کل حذف یارانه ها را با شکل و فرم فعلی اعلام کردند که در همین راستا ماجرای حذف افراد پردرآمد و به عبارتی افرادی که بیش از ۲/۵ میلیون تومان در ماه درآمد دارند جدی بوده و مجلس نیز بر این نظر قانع خواهد شد.
در همین زمینه سید کاظم دلخوش نماینده پیشین مردم صومعه سرا و مشاور فعلی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی می گوید: اعتقاد دارم حذف یارانه بگیرانی که درآمد بالایی دارند، کار بسیار سخت و دشواری است که پیش روی دولت قرار دارد.
وی ادامه داد: هم اکنون دولت به سختی منابع اجرای هدفمندی یارانه ها را تامین می کند ولی به هیچ عنوان قصد ندارد فشار مضاعفی بر دوش مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر وارد کند.
مشاور دکتر نوبخت اضافه کرد: برای رساندن یارانه به دست مردم و مستحقین، مجلس موضوع جریمه سه برابری را برای کسانی که مستحق دریافت یارانه نیستند مطرح کرده و این در حالی است که هنگام قانونگذاری باید تمام جوانب امر را مشاهده کرد، چرا که تنها ذکر آن در قانون چاره ساز نیست و باید امکان اجرای آن هم بررسی شود.
سید کاظم دلخوش همچنین گفت: در حال حاضر دارایی بسیاری از افراد جامعه شفاف نیست و در مقابل هم ممکن است برخی از افراد جامعه به یارانه نقدی نیاز شدیدی داشته باشند که این موارد شناسایی مشمولان را دشوار می کند.
نماینده سابق مردم صومعه سرا ادامه داد: دولت هم می خواهد به روند اجرای قانون هدفمندی خدشه ای وارد نشود و هم اینکه حق کسی ضایع نشود، بر همین اساس قوه مجریه با وجود فشاری که از ناحیه تامین منابع مالی تحمل می کند ولی سعی کرده با تدبیر حرکت کند.
دلخوش خاطر نشان کرد: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی تنها اجازه سرکشی به دارایی افراد خاصی به نظام داده شده که شامل مسوولان کشور می شود، ولی مردم از این قانون مستثنا هستند؛ در حال حاضر، دولت در پی راهکاری است که از طریق آن علاوه برای اجرای قانون کمترین آسیب به مردم وارد شود.

so-4

قطع درختان جاده ورودی فومن غیر قانونی است

گیلان امروز و نسیم در شماره امروز خود اقدام به بازنشر اظهارات نماینده فومن و شفت در مصاحبه با خبرگزاری مهر کرده اند.نماینده مردم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده ورودی شهر فومن یکی از زیبایی های این شهر است و کسی اجازه قطع درختان آن را ندارد.

ناصر عاشوری اظهار داشت: این جاده یکی از زیبایی‌های شهر فومن است و درختان چنار حاشیه این جاده باید حفظ شوند.

وی با بیان اینکه پیگری‌های لازم برای قطع نشدن درختان این جاده در حال انجام است، گفت: قطع کردن این درختان فقط زمانی اتفاق می افتد که درخت خشکیده باشد درغیر اینصورت به هیچ عنوان اجازه قطع آنها را نمی دهیم.

عاشوری افزود: از طرف دیگر با مدیرکل منابع طبیعی و معاون استاندار رایزنی‌های لازم صورت گرفته است تا تونل سبز فومن تقویت شود.

وی با اشاره به درخواست از اداره کل منابع طبیعی استان گیلان مبنی بر کاشت درخت در جاده ورودی فومن درهفته درختکاری بیان کرد: با توجه به اینکه تنها در لاین رفت این جاده درختکاری انجام شده، در پی آن هستیم تا در لاین برگشت نیز با کاشت نهال چنار و با تقویت تونل سبز فومن، به زیبایی این جاده اضافه کنیم.

عاشوری درباره ارگانهایی که در این امر مشارکت خواهند داشت توضیح داد:رایزنی هایی با تعدادی از خیرین فومنی برای کاشت درخت صورت گرفته و طبق برنامه ریزی های انجام شده،قرار بر این شد تانیروهای هلال احمر و بسیج برای این امر اقدام کنند.

وی این مسیر را به طول ۵کیلومتر از فومن تا جمعه بازار ذکر و بیان کرد: نگهداری و حفاظت از این درختان به عهده شهرداری خواهد بود.

گفتنی است علی خاوری، مدیر کل راه و شهر سازی گیلان پیش از این در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های گیلان با اشاره به وجود درختان کهنسال در محور رشت – فومن و حوزه راه های صومعه سرا گفته بود: به دلیل عمر زیاد درختان و جلوگیری از واژگونی آنها باید برای قطع درختان حاشیه این محورها، مجوزهای مربوطه صادر شود.
img_54ea10b96292a ۶۵۷۰۱ Pag1pdf14 gh-4 mo-4 go-4

Share