نشست استاندار گیلان با اعضای شورای شهرستان رشت

حتما نباید تابلوی شهرستان ورودی بخش‌ها نصب شود تا پیشرفت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در نشست با اعضای شورای شهرستان رشت با اشاره به تقاضاهای تبدیل برخی بخشها به شهرستان که از گذشته در گیلان مطرح است گفت : حتما نباید تابلوی شهرستان در ورودی بخش‌ها نصب شود تا به توسعه و پیشرفت دست یابند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار در نشست با اعضای شورای شهرستان رشت  با اشاره به  تقاضاهای تبدیل برخی بخشها به شهرستان که از گذشته در گیلان  مطرح است گفت : حتما نباید تابلوی شهرستان در ورودی بخش‌ها نصب شود تا به توسعه و پیشرفت دست یابند بلکه با شرایط فعلی هم می‌توان برنامه‌های کاربردی و موثر اجرا کرد.

jpg3456
دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در نشست شورای شهرستان رشت با بیان اینکه شوراها به عنوان نمایندگان مردم باید جایگاه خود را به دست آورند و استانداری علاقمند به تحقق این مهم است گفت :اعضای شورای اسلامی با کمترین امکانات و بارسیاسی و به دور از مسائل جناحی با اندیشه‌ای که دارند برای خدمت‌رسانی گام بر می‌دارند.

وی با بیان اینکه علاقمند به حضور در جلسه‌های تمام شورای شهرستان‌ها در استان هستیم اما به دلیل مشغله کاری این مهم امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: در شورای استان در خدمت شوراها هستیم .
دکتر نجفی درباره  تقاضاهای تبدیل بخش بخشها به شهرستان در استان گفت :قصد نقد کردن خدمات دولت گذشته را نداریم اما بسیاری از مصوبات در دولت گذشته قابل اجرا نیست و موانع و مشکلاتی در اجرای آن وجود دارد مصوبه تبدیل بخشها به شهرستان یکی از این مصوبه‌ها است که اگر قرار بود اجرایی شود در آن زمان اجرا می‌شد پس حتما موانعی وجود داشت.
وی با بیان اینکه دولت کار غیر کارشناسی انجام نمی دهد افزود: وزیر کشور در دولت یازدهم به دنبال تعریف شاخص‌های ارزیابی برای تبدیل شهرها به شهرستان است، برخی از این شاخص‌ها درآمدزایی، تعداد جمعیت، روستاهای تحت پوشش و بسیاری از موارد دیگر است، هدف دولت تصویب مصوبات قابل اجرا بوده و تنها قول دادن و ایجاد مطالبه برای مردم ملاک نیست.
استاندار گیلان تاکید کرد: حتما نباید تابلوی شهرستان در ورودی بخش‌ها نصب شود تا به توسعه و پیشرفت دست یابند بلکه با شرایط فعلی هم می‌توان با اجرای برنامه‌های کاربردی و موثر زمینه توسعه این شهرها و بخش‌ها را فراهم کرد.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مشکلات زیست محیطی استان ونشستهای فراوانی که برای حل این معضل در گیلان وتهران برگزار شده است گفت : بسیاری از مشکلات استان در شوراهای اسلامی شهر وروستا قابل حل شدن است.
وی درباره حل معضل پسماند مرکز دفن زباله سراوان رشت، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مختلفی در زمینه مدیریت پسماند در استان و شهر رشت در دست اجرا است و نخستین طرح جاده سبز توسط استان در سازمان حفاظت محیط زیست به تصویب رسید و در استان‌های شمالی کشور اجرا شد.
استاندار گیلان با اشاره به برگزاری جلسات به سرمایه‌گذار کره‌ای برای حل معضل پسماند استان، افزود: دو بازدید از مناطق استان انجام شد، در تلاش هستیم تا با مشارکت بخش خصوصی و اختصاص بودجه مشکلات پسماند را حل کنیم
استاندار گیلان با اشاره به چالش‌های اعتباراتی خاطرنشان کرد: حدود ۳۰ درصد اعتبارات ملی وابسته به بودجه نفت است و بقیه اعتبارات باید از فعالیت‌های ما و بخش‌های خصوصی تأمین شود.
jpg3458
وی با بیان اینکه  در مجموع بودجه‌های عمرانی شهرداری استان کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان است که بخشی هم محقق نمی‌شود، گفت: کل بودجه شهرداری رشت حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیارد تومان است که بخشی محقق نمی‌شود و مطالبات این شهر در بخشی از حوزه‌ها بیش از هزاران میلیارد تومان است که به دلیل مشکلاتی که  مربوط به خودشان نیست و ناشی از نبود درک صحیح متقابل، نبود ابزار لازم و بسیاری از موارد دیگر است تا کنون وصول نشده است.
وی با بیان اینکه استان از سرمایه‌گذاران واقعی حمایت می‌کند، تاکید کرد: با سرمایه‌گذاران زیادی برای توسعه استان و شهرستان رشت صحبت شده است اما بسیاری از آنها کسانی هستند که به عنوان سرمایه بر به استان وارد می‌شوند وحتی اگر از ۱۰۰سرمایه گذار یک نفر کارش را آغاز کند خوب است البته جذب سرمایه‌گذاران در طرح‌های استان روند رو به رشدی دارد.
استاندار گیلان با اشاره به مشکلات کم آبی و راهکارهایی که برای مقابله با خشکسالی در استان تدوین شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون پنج جلسه شورای آب در استان تشکیل شده و برای حل معضل کم آبی برنامه‌های تدوین شده که با مشارکت مردم اجرایی می‌شود.
دکتر نجفی با اشاره به اهمیت بیمه روستایی و توسعه آن در روستاها، افزود: باید از فرصت‌های ایجاد شده در استان استفاده و ظرفیت توسعه شهرستان رشت را به منظور ارائه خدمت و رفاه بیشتر مردم فراهم کرد.
دکتر نجفی با تاکید بر اینکه باید از فرصت منطقه آزاد انزلی برای توسعه شهرستان استفاده کرد، گفت: در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت باید این مهم در نظر گرفته شود و در بودجه نیز در حد توان کمک‌های لازم انجام می‌شود.
استاندار گیلان درباره توسعه فضای سبز در استان و شهرستان رشت، خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات پارک ۴۵۰ هکتاری رشت اهتمام لازم انجام می‌شود تا به فضای سبز این شهر افزوده شود.

Share