رسولی در جلسه شورای شهر رشت:

جوانان رشت از حداقل امکانات بی بهره هستند;اجازه ندهیم سر از قلیان سراها درآورند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،عضو شورا با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در استان از یک سو و ازدیاد مهاجرت جوانان از گیلان و رشت به دیگر شهرها و حتی خارج از کشور ، تصریح کرد: متاسفانه جوانان این شهر از حداقل امکانات فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی بی بهره هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رضا رسولی در هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر؛از تدوین کنندگان بودجه سال ۹۴ تقدیر کرد و گفت: بیش از یک سال و نیم از حضو ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر می گذرد و بی شک تک تک ما با آرمانها و ایده های بزرگ در این عرصه گام نهادیم.

rasooli_0052وی افزود: شهروندان به ما اعتماد کرده و به ما رای دادند اما با وجود تلاش های ما، آنقدر مشکلات و نارسایی ها زیاد است که متاسفانه نتوانسته ایم انگونه که شایسته شهروندان است؛ خدمت رسانی نماییم.

رسولی با اشاره به طرح ارتقای سلامت شهروندان گفت: اعتقاد بنده این است که توسعه باید «انسان محور» باشد، اهداف توسعه شهری باید آسایش بیشتر شهروندان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: یکی از اقشاری که مورد کم توجهی و بی مهری قرار گرفته است؛ جونان هستند.

عضو شورا با ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در استان از یک سو و ازدیاد مهاجرت جوانان از گیلان و رشت به دیگر شهرها و حتی خارج از کشور ، تصریح کرد: متاسفانه جوانان این شهر از حداقل امکانات فرهنگی، هنری، تفریحی و ورزشی بی بهره هستند و حداقل کاری که ما می توانیم به عنوان نمایندگان مردم ایجاد نماییم، ایجاد مراکز فرهنگی تفریحی و ورزشی است.

عضو شورا افتخارآفرینی دو تن از جوانان رشتی در مسابقات ورزشی آسیایی و پاراالمپیک را یادآور شد و افزود: مدال آوری آقایان آتش افروز و حسنی پور آن هم در شرایطی که سالها چنین افتخاری برای رشت به ارمغان نیامده بود؛ مایه مباهات است. اما ناراحت کننده است وقتی مشاهده می کنم اعطای هدیه به این دو جوان موفق دچار  بروکراسی اداری شده و در اولویت های ما قرار نمی گیرد.

وی با ابراز تاسف از این روند تاکید کرد: مدال آوری این عزیزان که رسانه ای هم شده منوط به این شد که از سازمان ورزش و جوانان استعلام نماییم! آیا قهرمانی این عزیزان برای ما مسجل نیست؟!

رسولی ابراز داشت: این نوع برخورد با جوانان بخصوص جوانان افتخار افرین موجب سرخوردگی می شود.

رسولی تاکید کرد: توجه ما به عنوان نمایندگان مردم به این عزیزان آن هم در شرایطی که سالها قهرمان بومی نداشته ایم؛ می تواند دلگرمی ایجاد نماید.

وی به وضعیت نابسامان تیم فوتبال داماش و مشکلات مالی آنها اشاره کرد و افزود: این روزها تیم داماش هم در شرایط خوبی به سر نمی برد، سال گذشته شورا و شهرداری کمکهای خوبی به ایشان اعطا کردند هرچند که زمان آن دیر شده بود. امسال لازم است قبل از اینکه مشکل این تیم بحرانی شود به آنها کمک نماییم وقتی یک پدیده  مثل ورزش می تواند چند هزار جوان را دلگرم کند یک پدیده اجتماعی است و اجازه ندهیم سرمایه های این شهر از این شهر بروند و یا با سرخوردگی سر از قلیان سراها درآورند.

وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم حوزه ورزش ما دچار بحران شود و بعد به دنبال راه چاره باشیم، بنابراین ضروری است زمان را درک کنیم و یا با هدف گذاری به ارگانهایی که نیاز است؛ کمک نماییم.

Share