مدیرعامل همراه اول:

جمع‌آوری دکل‌های مخابرات، خیانت به مردم است/با افزایش نرخ پیامک مخالف بودیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل همراه اول این‌که شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده است، زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،وزارت ارتباطات تا اواخر اسفند‌ماه به همراه اول فرصت داد اختلالاتی را که در اثر ایجاد شبکه ۳G و ۴G در ارائه خدمات به مشترکان بوجود آمده بود، حل کند. در این زمینه، مدیرعامل همراه اول معتقد است که اختلالات بوجود آمده نه به دلیل ایجاد این شبکه‌ها بلکه به دلیل جمع‌آوری دکل‌های مخابراتی از سوی شهرداری در مناطق مختلف بوده است.

 ۱۴۲۵۹۰۸۲۷۲۳۴۲_urlgوحید صدوقی  با تاکید بر این‌که با کاهش توسعه ساخت شبکه‌های ۳G اختلالات در این زمینه به‌طور کامل برطرف شده است، گفت: در حال حاضر اختلالات موجود در مورد آنتن‌دهی تلفن‌های همراه به خاطر جمع‌آوری آنتن‌هاست.

 صدوقی ادامه داد: این‌که شهرداری سایت‌های مخابراتی را جمع‌آوری می‌کند، بزرگترین خیانت را به مردم کرده است، زیرا بررسی‌های همراه اول و سازمان انرژی‌های اتمی نشان می‌دهد در صورت بالا‌ بودن سیگنال، میزان مضرات تشعشعات موبایل کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل همراه اول افزود: وقتی ۱۵ سایت در شهر جمع‌آوری می‌شود، قطعاً ارتباط در منطقه منحل خواهد شد. بیش از ۲۰۰ سایت طی سه سال در انبار همراه اول خاک می‌خورد و شهرداری مجوز نصب نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: وقتی ظرفیت توسعه پیدا می‌کند و مشترکان افزوده می‌شوند باید ظرفیت سایت برای پوشش‌دهی متناسب باشد، علاوه بر آن در تهران هر روز آپارتمان‌سازی انجام می‌شود و ما نیز باید طراحی‌های سایت‌های خود را متناسب با آن تغییر دهیم. وقتی اجازه این ظرفیت‌سازی به همراه اول داده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

 صدوقی با اشاره به این‌که یکی از دغدغه‌های مهم همراه اول در چارچوب وظایف اجتماعی‌اش این است که خدمات سالم و پاکی را به مشترکان خود ارائه دهد، گفت: غیر از بحث فضا و محتوا، بحث سلامت تشعشعات نیز مطرح است.

 وی همچنین اظهار کرد: من به صراحت می‌گویم که وقتی آنتن تلفن همراه پر باشد، این امر به نفع مشترکین خواهد بود، زیرا وقتی سیگنال ضعیف است گوشی‌های هوشمند توان بیشتری را صرف دریافت سیگنال می‌کند.

 مدیرعامل همراه اول با اشاره به اینکه در فاصله ۵۰ متری از منزل وی، یک دکل ماکرو نصب شده است و در کنار اتاقش یک آنتن BTS دارد، گفت: این امر به این دلیل است که وقتی آنتن به تلفن همراه نزدیک‌تر باشد، تلفن برای دریافت سیگنال‌ انرژی کمتری مصرف می‌کند که باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری و دریافت کمتر تشعشعات زیان‌آور می‌شود.

 صدوقی با تاکید بر این‌که گزارشی مبنی بر میزان زیان‌آور بودن تشعشعات موبایلی از سوی سازمان بهداشت جهانی ارائه نشده است، افزود: وقتی فاصله آنتن در جاده‌ها با موبایل ۱۰ کیلومتر است، کافی است دو دقیقه با تلفن همراه خود صحبت کنیم تا باتری تلفن داغ شود بنابراین ما به مشترکان پیشنهاد می‌دهیم که در این صورت تنها تماس‌های ضروری را برقرار کنند.

 وی با تاکید بر این‌که همراه اول در نصب دکل‌های خود در شهرها استاندارد را رعایت می‌کند، اظهار کرد: در این زمینه علاوه بر سازمان انرژی اتمی خود همراه اول نیز ۷۰ میدان مخابراتی در شهر تهران را مورد بررسی قرار داده است.

 مدیر عامل همراه اول با بیان این‌که همه امواج از جمله امواج رادیویی، تلویزیون، موبایل و سایر فرستنده‌ها از سوی این اپراتور بررسی شده است، گفت: سیگنال یا چگالی امواج موبایل یک صدم استاندارد است.

 صدوقی با اشاره به این‌که استاندارد یکی از مراکز تحقیقاتی آمریکا، چگالی امواج کلی تلویزیون، رادیو، موبایل تا ۴۷۰ را مجاز می‌داند، گفت: حداکثر چگالی امواج در تهران ۲۲ یا ۲۳ است که مجموعا پنج درصد استاندارد می‌شود.

 وی با تاکید بر این‌که در دنیا هفت میلیارد نفر مشترک موبایل وجود دارد، گفت: تمام این مشترکان از همین آنتن‌ها استفاده می‌کنند.

 مدیر عامل همراه اول همچنین تصریح کرد: ما در جاده‌ها برای نصب آنتن‌های BTS از دست سارقین امنیت نداریم و در شهرها از دست شهرداری.

 وی با اشاره به این‌که طی هفته گذشته یک سایت مخابراتی همراه اول جمع شد، گفت: علاوه بر آن یک سایت در منطقه پیروزی، خیابان شکوفه قطع شد که همین امر باعث کاهش پوشش و خسارت مشترکین می‌شود.

 آمادگی قطع شبکه در تهران را داریم

مدیر عامل همراه اول در پاسخ به این سوال که آیا جمع‌آوری دکل‌ها از سوی شهرداری به دلیل غیرقانونی بودن نصب و بهره‌برداری آنها بوده است، تصریح کرد: فکر نمی‌کنم این مساله باعث جمع‌آوری دکل‌ها شده باشد.

 صدوقی ادامه داد: همراه اول برای نصب و استفاده از این دکل‌ها تاییدیه دارد و از نظر ایمنی هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد، بلکه شهرداری‌ها برخلاف صلاح مردم عمل می‌کند.

 وی خاطر‌ نشان کرد: اگر سارقان در جاده‌ها آنتن‌ها را سرقت می‌کنند به منافع شخصی خود فکر کرده‌اند، اما در شهرها قانون و مقررات وجود دارد و من نمی‌دانم معنی این نوع برخوردها چه می‌تواند باشد.

 مدیر عامل همراه اول همچنین تصریح کرد: اگر واقعا با سایت‌های مخابراتی ما مشکل دارند، آمادگی این را داریم که شبکه را خاموش کنیم و اگر معتقدند که شبکه‌های ما مضر است آماده‌ایم که در تهران آنها را خاموش کنیم.

صدوقی با اشاره به این‌که نصب دکل‌های مخابراتی از سوی همراه اول با تاییدیه سازمان انرژی اتمی و مجوز رگولاتوری صورت گرفته است، گفت:‌ این‌که می‌گویند سیگنال‌ها اثرات مخرب دارند به این معناست که باید آنها را کنترل کنیم تا این اثرات کاهش پیدا کند. درست مثل این‌که می‌گویند استفاده از خودرو خطر دارد و برای امنیت استفاده‌کننده از آن باید قوانین و مقررات داشته باشد.

 وی با تاکید بر این‌که همراه اول همه استاندارد‌ها را در زمینه آنتن‌های BTS رعایت کرده است، گفت: همراه اول امروز تمام استاندارد‌های سیستم جامع کیفیت، ایمنی بهداشت و مدیریت تشعشعات را دریافت کرده و استاندارد‌ها را هم برای کارکنان و هم برای مشترکان خود رعایت می‌کند.

 صدوقی ادامه داد: این‌که با چه دغدغه‌ای سایت‌های مخابراتی ما قطع می‌شود قابل توجیه نیست و پرسش ما این است که این نوع برخورد عوامل شهرداری به چه معنایی است؟

 آنتن‌های PAP بیداد می‌کند

وی با اشاره به این‌که در حالی آنتن‌های همراه اول جمع می‌شوند که آنتن‌ها و دکل‌های PAP در ایران بیداد می‌کند، گفت: این در حالی است که نیازی به نصب این آنتن‌ها وجود ندارد.

 مدیر عامل همراه اول گفت: در حال حاضر در تهران همراه اول به حدود ۱۰ میلیون مشترک سرویس می‌دهد و هرچه دکل‌ها بیشتر باشد به نفع مشترکان خواهد بود.

راه‌اندازی ۳۰۰۰ سایت ۳G در کشور

صدوقی درباره‌ی اخطار وزارت ارتباطات به همراه اول در مورد رفع مشکلات موبایل که به دلیل راه‌اندازی شبکه نسل سوم و چهارم ارتباطی به وجود آمده بود، تاکید کرد: این شبکه شش سال در انحصار بود و همراه اول از چهار شهریورماه پروانه ایجاد ۳G و ۴G را دریافت کرد.

 وی افزود: برای راه‌اندازی این شبکه‌ها همراه اول با مشکل تحریم مواجه بود و هیچ‌کس حاضر به همکاری با این اپراتور نمی‌شد.

 مدیر عامل همراه اول با اشاره به این‌که در تهران برای راه‌اندازی نسل سوم و چهارم ۲۰ سایت راه‌اندازی شده است، گفت: این امر با ایجاد اختلالاتی مواجه بود.

 وی با اشاره به این‌که تا آذرماه امسال حدود ۱۰۰۰ سایت برای ۳G در کل کشور از سوی اپراتور اول راه‌اندازی شد، گفت: در حالی که لازم بود حجم خدمات بالا برود موظف بودیم تا کیفیت را نیز رعایت کنیم، بنابراین سرعت توسعه نسل سوم و چهارم ارتباطی را کاهش دادیم تا کیفیت نیز شکل بگیرد.

 صدوقی ادامه داد: به همین خاطر در حال حاضر در کشور ۳۰۰۰ سایت نسل سوم راه‌اندازی شده در حالی که قرار بود ۵۰۰۰ سایت داشته باشیم.

 با افزایش نرخ پیامک مخالف بودیم

صدوقی با اشاره به این‌که هنوز مصوبه افزایش نرخ پیامک‌ها به همراه اول ابلاغ نشده است، گفت: در صورتی که این مصوبه ابلاغ شود از ۹۴.۱.۱ باید آن را اجرا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که همراه اول با افزایش نرخ مخالف بوده است، گفت: در حال حاضر این اپراتور درآمد ۸۹ ریالی خود از منبع پیامک‌ها ۴۰ درصد را به دولت می‌پردازد که سال آینده در صورت افزایش نرخ پیامک این میزان به ۵۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی همچنین تصریح کرد: این در حالی است که معمولا گمرکی را برای محصولات وارداتی تعیین می‌کنند و از تولیدات داخل حمایت کنند، اما در این مورد شبکه‌های اجتماعی خارجی و OTTها (نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه) به صورت آزادانه خدمات رایگان در کشور می‌دهند و در داخل با افزایش نرخ پیامک فشار و شرایط سخت را بر اپراتورهای داخلی افزایش تحمیل می‌کند.

 مدیر عامل همراه اول با اشاره به این‌که در حال حاضر در کشور ۱۰۵ شهر به شبکه نسل سوم ارتباطی مجهز است، گفت: با توجه به این‌که نزدیک ۶۰ تا ۷۰ درصد موبایل‌های مشترکان این اپراتور قابلیت اتصال به ۳G را دارند راه‌اندازی نسل سوم اولویت اول این اپراتور است.

 صدوقی با بیان این‌که ۲۱ شهر کشور به شبکه ۴G مجهز است، اظهار کرد: تنها دو تا سه درصد موبایل‌های مشترکان قابلیت اتصال به این شبکه را دارند و لازم است برای استفاده از نسل چهارم تعداد موبایل‌های پشتیبانی‌کننده آن نیز افزایش پیدا کند.

 وی در پایان اظهار کرد: سال آینده قرار است همزمان با نسل سوم ارتباطی، نسل چهارم نیز گسترش پیدا کند./ایسنا

Share