با پیشنهاد کميسيون بهداشت شورای شهر رشت :

جلوگیری از ازدیاد حشرات با تصویب طرح لانه گذاری پرندگان در محیط‌های شهری رشت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرانک پیشگر درباره پیشنهاد اخیر کمیسیون بهداشت گفت: هدف از این طرح، ضمن ایجاد نشاط در شهروندان، جلوگیری از ازدیاد حشرات در محیط های شهری است زیرا با ازدیاد آلودگی های محیطی، حشرات نیز افزایش دارند و وجود پرندگان و تغذیه آنها موجب کاهش حشرات می گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر رشت؛ نامه ها و لوایح ارسال به شورا قرات شد.  بررسی طرح الزام شهرداری رشت به تشکیل ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، الزام شهرداری به تدوین پیوست محیط زیستی برای پروژه های شهری و طرح لانه گذاری پرندگان در محیط های شهری از جمله لوایح رسیده از کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری به شورا بود.

shora-raبه نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت; فرانک پیشگر، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی کلانشهر رشت ، شرایط، ویژگی ها و اهداف طرح الزام شهرداری رشت به تشکیل ستاد  محیط زیست  و توسعه پایدار را قرائت کرد و افزود: این طرح به منظور توجه به مشکلات حوزه زیست محیطی شهر رشت تدوین یافته است.

پیشگر درباره ضرورت ایجاد این طرح گفت: حفظ محیط زیست شهری و جلوگیری از روند تخریب محیط زیست و جلوگیری از آلودگی بی رویه محیط های شهری، مهمترین هدف این ستاد است  و ستاد توسعه پایدار وظیفه دارد با برنامه ریزی از طریق روشهای علمی و عملی گامهای موثری در رسیدن به توسعه پایدار و بهره مندی از محیط زیستی مطلوب فرآهم سازد.

وی همچنین پیرامون ترکیب اعضا، نحوه مشارکت اعضای شورا در این ستاد و همچنین ماموریت های ستاد توسعه پایدار سخن گفت و تاکید کرد: ایجاد ستاد توسعه پایدار به معنی ایجاد یک ساختار جدید در شهرداری نیست و همه کارکنان شهرداری با حفظ پست سازمانی در این ستاد همکاری می کنند و در چارت ستادف شهردار رئیس ان می باشد.

در پایان نظرات اعضا در این رابطه، مقرر شد این ستاد یک سال به طور آزمایشی با محوریت آموزش های زیست محیطی فعالیت  نموده و گزارش خود را به شورا ارسال نماید تا در صورت لزوم ادامه فعالیت از شورا رای بگیرد.

همچنین الزام شهرداری به تدوین پیوست محیط زیستی برای پروژه های شهری و طرح لانه گذاری پرندگان در محیط های شهری نیز مصوب شد و فرانک پیشگر درباره پیشنهاد اخیر کمیسیون بهداشت گفت: هدف از این طرح، ضمن ایجاد نشاط در شهروندان، جلوگیری از ازدیاد حشرات در محیط های شهری است زیرا با ازدیاد آلودگی های محیطی، حشرات نیز افزایش دارند و وجود پرندگان و تغذیه آنها موجب کاهش حشرات می گردد.

وی تاکید کرد: اجرای این طرح در گام نخست لانه گذاری در درختان بوستانها می باشد.

همچنین در این جلسه، لایحه تمدید واگذاری مسئولیت ساماندهی متکدیان به موسسه غیر دولتی آرامش دو گیتی بررسی شد.

Share