رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس اظهار داشت:

جلالی:تندروها،نه تنها مطهری، بلکه قانون را هدف تهاجم خود قرار داده‌اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: اگر روایت آقای مطهری اتفاق شیراز صحت داشته باشد، فاجعه است. کما اینکه خبر‌ها و تصاویر مربوط به حادثه شیراز علاوه بر بازتاب در رسانه‌های داخلی، در رسانه‌های خارجی هم بازنشر گسترده‌ای یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس در روزنامه۲۰۱۵۰۲۲۷۲۱۴۵۲۳-جلالی ایران نوشت:

روز دوشنبه حادثه ناگوار دیگری در شیراز برای یکی از نمایندگان مجلس رخ داده است. آن‌گونه که در خبرها آمده است، عده‌ای به ماشین حامل آقای مطهری حمله کرده و با شکستن شیشه‌های آن مانع از حضور ایشان در دانشگاه شیراز شده‌اند. اگر روایت آقای مطهری از این اتفاق صحت داشته باشد، فاجعه است. کما اینکه خبر‌ها و تصاویر مربوط به حادثه شیراز علاوه بر بازتاب در رسانه‌های داخلی، در رسانه‌های خارجی هم بازنشر گسترده‌ای یافته است. این البته اولین نمونه از رفتارهای گروه‌های قانون گریز نیست. آنان به نام دفاع از ارزش‌ها و نظام؛ گاهی اقداماتی مرتکب می‌شوند که چه بسا موجب آسیب‌رسانی به نظام شود. با عنایت به این نکته است که رهبر معظم انقلاب بارها به قانون شکنان تذکر داده‌اند و به طور مشخص، بعد از هتاکی تندروها در جریان سخنرانی ۲۲ بهمن سال ۹۱ رئیس مجلس در قم، این رفتارها را نادرست خواندند و بر ضرورت تکرار نشدن موارد مشابه در آینده تأکید کردند.
منطق و گفتمان عقلانی؛ پایه نظام جمهوری اسلامی ایران است و کنش و واکنش فعالان سیاسی نیز باید در این چارچوب شکل گیرد. اینکه معدودی تندرو، نماینده مجلس یا هر فرد دیگری را وسط خیابان مورد ضرب و جرح قرار دهند، صرفاً به این علت که مخالف نظر و فکر او هستند، قطعاً اقدامی محکوم است بویژه آنکه برگزارکنندگان مراسم برای سخنرانی مطهری مجوزهای لازم را از مقامات مسئول دریافت کرده بودند. در واقع تندروها، نه تنها مطهری، بلکه قانون را هدف تهاجم خود قرار داده‌اند.
طرف دیگر ماجرا، نهادهای حاکمیتی در استان هستند که باید وظایف قانونی و محوله خود را بدرستی انجام می‌دادند. آنان اگر صلاح نمی‌دانسته‌اند که چنین برنامه‌ای برگزار شود، نباید مجوز می‌دادند ولی وقتی مجوز صادر کرده‌اند؛ وظیفه داشته‌اند، امنیت برگزاری برنامه و شخص مدعو را نیز تأمین کنند. اکنون هم که تندروها توانسته‌اند مانع اجرای برنامه‌ای مجوزدار شوند و سخنران را با ضرب و شتم به تهران بازگردانند، مسئولیت از دستگاه‌های متولی ساقط نیست.
مسئولان استانی و ملی حتماً باید پیگیر موضوع باشند و مسببان، مقصران و قاصران این حادثه تلخ را شناسایی و به مجازات قانونی برسانند. وگرنه سوای تأثیر منفی این رخداد در افکار عمومی داخلی، رسانه‌های خارجی نیز با سوء‌استفاده از آن چهره نظام و مردم ایران را مخدوش خواهند کرد و این در حالی است که نظام، ملت ایران و فرهنگ اسلامی ما با چنین رفتارهای خشن و به‌دور از منطقی، بیگانه است.
از یاد نبریم، پیش از این هم موارد دیگری از اقدامات غیرقانونی تندروها را شاهد بوده ایم و اگر برخورد مناسبی با متهمان آن پرونده‌ها صورت می‌گرفت، چه بسا جلوی تکرار وقایع بعدی گرفته می‌شد. مشخصاً، پرونده غائله ۲۲ بهمن قم، با وجود ورود مجلس و گزارش ارسالی بهارستان به دستگاه قضا، هنوز تعیین تکلیف نشده است. اگر در حادثه شیراز هم مهاجمان به مجازات قانونی نرسند؛ تندروها در سرتاسر ایران احساس خواهند کرد که در حاشیه امن هستند و اقدامات خود را تکرار خواهند کرد و این وضعیت، قانون و امنیت کشور را در معرض تهدید جدی قرار خواهد داد.

Share