همه باید دانشگاه آزاد اسلامی را الگو قرار دهند

جعفرزاده:دانشگاه آزاد در پژوهش محوری فراتر از وزارت علوم اقدام کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:دانشگاه های ایران دانش محور و پژوهش محور نیست بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر دانش و پژوهش محوری، همچنین در مسیر سند چشم اندازی که مقام معظم رهبری بیان کردند حرکت می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:دانشگاه های ایران دانش محور و پژوهش محور نیست بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر دانش و پژوهش محوری، همچنین در مسیر سند چشم اندازی که مقام معظم رهبری بیان کردند حرکت می کند.

عدم اطلاع از ارزش فضاها و امکنه تاریخی باعث می شود به طرز سخیفانه ای با آن برخورد شودغلامعلی جعفرزاده، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص سند توسعه علم و فناوری که رهبر معظم انقلاب تا پایان سال ۱۴۰۴ برای فعالیت های اقتصادی و دانش بنیان تأکید کردند گفت: یکی از اشکالات سند و افق چشم انداز این است که در سند عدد و ارقام به صورت کمی بیان نشده، اما با این روندی که معاون علمی رئیس جمهوری در پیش گرفته با وجود تحریم ها حرکات مثبتی صورت گرفته است.

این نماینده مجلس در خصوص اقدام دانشگاه آزاد اسلامی برای اختصاص دادن ده درصد از بودجه دانشگاه آزاد برای پژوهش و دانش های بنیادی به واحدهای دانشگاهی گفت: همین که دانشگاه آزاد اسلامی درصدی از بودجه خود را به دانش و پژوهش اختصاص داده است بسیار گام مثبتی خواهد بود زیرا دانشگاه آزاد از وزارت علوم فراتر اقدام کرده چراکه در وزارت علوم چنین اقداماتی کمتر به چشم می خورد البته این نگرانی برای وزارت علوم وجود دارد زیرا در سال جاری آسیب پذیرترین وزارتخانه در کشور، وزارت علوم بوده است.

جعفرزاده تأکید کرد: دانشگاه آزاد قدم های مثبتی در جهت اقتصاد، دانش بنیان و پژوهش برداشته است زیرا یکی از بزرگترین مشکلات کشورمان در بحث علوم و فناوری عدم توجه به پژوهش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: دانشگاه های ایران دانش محور و پژوهش محور نیست بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر دانش و پژوهش محوری، همچنین در مسیر سند چشم اندازی که مقام معظم رهبری بیان کردند حرکت می کند بنابراین امور پژوهش محور مزایایی مانند: ارزان قیمتی، سرعت در علم و فناوری و از همه مهمتر مقابله با تحریم ها را در بر می گیرد.

جعفرزاده اظهار داشت: به نظر من اقدام دانشگاه آزاد قابل ستایش، ارزنده و بسیار خوب و سنجیده است و همه باید دانشگاه آزاد اسلامی را الگو قرار دهند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری تنها راه حل مقابله با تحریم ها این است که دانشگاه ها برون گرا شوند و برای آنچه که داخل کشور و دانشگاه ها داریم اهمیت قائل شویم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: آقای میرزاده علی رغم همه مشکلاتی که در دانشگاه آزاد مانند کمبود بودجه و بی مهری وجود دارد حرکت های خوب و مثبتی انجام داده است و من از ایشان تشکر و قدردانی می کنم./ایسکا نیوز

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share