رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت

ثمره و منفعت فعالیت در شورا مستقیم به خود مردم باز می گردد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: ثمره و منفعت فعالیت در شورای شهرستان مستقیم به خود مردم باز می گردد لذا باید از این پتانسل قوی با همکاری و همدلی میان مسئولین به درستی بهره گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت گفت: ثمره و منفعت فعالیت در شورای شهرستان مستقیم به خود مردم باز می گردد لذا باید از این پتانسل قوی با همکاری و همدلی میان مسئولین به درستی بهره گرفته شود.

hajiporاسماعیل حاجی پور، رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در دیدار اعضای شورای شهرستان رشت با استاندار گیلان که امروز، ۱۰ اسفند برگزار شد، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور است که یک استاندار در جلسه دیدار با اعضای شورای شهرستان حضور می یابد که این امر برگ زرین دیگری در خدمت رسانی و حل مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت ۷ شهر، ۶ بخش، ۱۸ دهستان و ۲۹۷ روستا دارد، افزود: اعضای شورای شهرستان رشت پارلمان محلی هستند که دغدغه های بیش از یک میلیون نفر را در خود جای داده است و از آغاز فعالیت خود تاکنون که همزمان با شروع فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است ۱۶ مدیرکل را دعوت کرده تا مشکلات مردم را به گوش مسئولین برساند.

حاجی پور با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان رشت آمده تا در کنار مسئولین و همکاری همه جانبه، مسایل اجتماعی شهرستان را حل کند، ادامه داد: شورای اسلامی شهرستان رشت تلاش های فراوانی در زمینه آبرسانی به مزارع را در کارنامه خود دارد که موجب شد در سال گذشته ۶۳هزار هکتار از اراضی ما زیر کشت محصولات کشاورزی رود و برداشت خوبی داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه شورای اسلامی شهرستان رشت امسال نیز حمایت های خود را در عرصه های مختلف اعلام داشته تا با همکاری و تعاملات اثرگذار در راستای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی مردم گام بردارد، تصریح کرد: ثمره و منفعت فعالیت در شورای شهرستان مستقیم به خود مردم باز می گردد لذا باید از این پتانسل قوی با همکاری و همدلی میان مسئولین به درستی بهره گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت حضور استاندار در این جلسه نشان دهنده اعتقاد ایشان به شورا عنوان کرد و گفت: برپایی ایستگاه های گازرسانی از دیگر حمایت های شهرستان برای خدمت به مردم است، ما از شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت حمایت کرده ایم تا جلسات خود را هفته ای یکبار در دفتر شورای شهرستان برگزار نمایند که انشاءالله طی روزهای آینده فروش سهام این تعاونی آغاز خواهد شد.

حاجی پور با بیان اینکه حل مشکلات بیمه روستاییان را یکی از دغدغه های شورای شهرستان دانست و افزود: باید برای حل مشکل حریق در روستاها که به دلیل نبود امکانات با تلفات و خسارت های بسیاری همراه است کاری کنیم، تعاملاتی با سازمان آتش نشانی به منظور ارائه آموزش های رایگان به روستاییان صورت گرفته است تا با خرید یک کپسول آتش نشانی به قیمت ۳۲ هزار تومان با پرداخت نیمی از آن توسط روستاییان بتوانیم از میزان خسارات در زمان وقوع حوادث بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت ۸۷ هزار خانوار دارد، اظهار کرد: در مرحله نخست می  توانیم این طرح را به صورت پایلوت در میان ۱۰۰ خانوار اجرایی کنیم تا با تحقق اهداف در جهت گسترش آن میان تمام خانواده های شهرستان رشت اقدام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت نبود ساختمان مناسب را یکی از مشکلات این شورای عنوان و خاطرنشان کرد: زمین و نقشه برای احداث ساختمان شورای اسلامی با ۴ واحد مهمانسرا در زمینی با ۸۰۰ متر زیربنا در نظر گرفته شده است که برای اجرایی شدن آن طبق وعده های داده شده نیازمند حمایت های استانداری هستیم./ایسنا

Share