نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد:

تکمیل کتابخانه مرکزی رشت مهم‌ترین خواسته فرهنگی نمایندگان گیلان از دولت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ندیمی تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهم‌ترین خواسته فرهنگی نمایندگان گیلان عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان مطرح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ایرج ندیمی ظهر امروز در دیدار با امیر محمدپور گیلانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اظهار کرد: بهبود فضای مطالعه در استان نیازمند همت تمام مسئولان است.

nad-mohوی تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهم‌ترین خواسته فرهنگی نمایندگان گیلان عنوان کرد و افزود: موضوع مذکور در سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به گیلان مطرح می‌شود.

ندیمی توسعه کتابخانه‌های عمومی را از خواسته‌های نمایندگان مردم گیلان در مجلس دانست و بیان کرد: کتاب و کتابخوانی می‌تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات افراد داشته باشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در افزایش آگاهی جامعه، تصریح کرد: کتابخانه الهادی(ع) در لاهیجان تاثیر بسیاری در زندگی فرهنگی بنده داشته است.

وی بر لزوم فرصت‌سازی در گسترش فرهنگ مطالعه در گیلان تاکید کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی اصلی گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود و می‌تواند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کند.

ندیمی اقدام نهاد کتابخانه‌های عمومی در گسترش فرهنگ کتابخوانی را بسیار تاثیرگذار برشمرد و خاطرنشان کرد: پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی لازم و ضروری است و شهرداری‌ها نسبت به بدهی خود تا پایان سال جاری اقدام کنند.

گیلان کمبود فضای مطالعه دارد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان نیز در دیدار مذکور یکی از مشکلات بزرگ را کمبود فضای مطالعه در استان عنوان کرد و گفت: مشکل مذکور در صورت تامین فضای مطالعه در شهرستان‌ها و تکمیل کتابخانه بزرگ مرکزی شهر رشت بهبود پیدا می کند.

امیر محمدپور ورود خیران به امر کتابخانه‌سازی را بسیار تاثیرگذار دانست و بیان کرد: حمایت خیران در افزایش فضای مطالعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر است.

وی خواستار حمایت مسئولان در ارتقای وضعیت کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل شد و تصریح کرد: به‌زودی جلسه ویژه بررسی مشکل کتابخانه‌های لاهیجان و سیاهکل در این شهرستان‌ها برگزار می‌شود./فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی

Share