در مراسم بزرگداشت این نخبه ریاضی عنوان شد

تندیس علیرضا سایه بان به همت شهرداری و منطقه آزاد انزلی ساخته می شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون پژوهش ، برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و موسی زنجانخواه ، عضو شورای اسلامی شهر بندر انزلی از ساخت تندیس علیرضا سایه بان به همت شهرداری و منطقه آزاد انزلی خبر دادند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در مراسم بزرگداشت نخبه ریاضی کشور ، معاون پژوهش ، برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و موسی زنجانخواه ، عضو شورای اسلامی شهر بندر انزلی از ساخت تندیس علیرضا سایه بان به همت شهرداری و منطقه آزاد انزلی خبر دادند.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا، مراسم هفدهمین بزرگداشت و یادواره شهید راه دانش بندرانزلی با استقبال گرم مردم و مسئولین و به همت ستاد بزرگداشت دانشمند جوان علیرضا سایه بان برگزار شد.

IMG_0880
در ابتدای مراسم انوش پوررجب معلم این شهید بزرگوار به بیان خاطراتی از علیرضا سایه بان پرداخت و با بیان اینکه لیاقت امثال سایه بان ها بیش از اینهاست تاکید کرد : امیدوارم روزی فرا رسد که مراسم و یادواره ای ملی برای این گوهر شب چراغ ناشناخته برگزار شود.
در ادامه مراسم نیز ، نماینده و معاون خانه ریاضیات بندرانزلی با اشاره به زندگی نامه این شهید بزگوار تصریح کرد : علیرضا در حالی که فقط ۱۶ ساله بود سد کنکور را گذراند و در بهترین دانشگاه کشور ، صنعتی شریف قبول شد . او در حالی که در زمان دانشجویی خود در رشته ریاضی در حال تحصیل بود به تشویق و عنایت دکتر تابش ریاست وقت دانشگاه شریف به تدریس کامپیوتر در دانشگاه پرداخت و توانست به مقام کاندیداتوری دکتری افتخاری علوم ریاضیات کشور نائل آید.
بابائی همچنین در حضور جمع کثیری از مردم اذعان داشت : خانه ریاضیات انزلی افتخار میکند که نام علیرضا سایه بان را در کنار خود داشته و اعتقاد بنده این است که شهرانزلی سایه بان های زیادی دارد و ما باید قدرشان را بدانیم و بیشتر از گذشته به جوانان و نوجوانان این شهر بها دهیم.
IMG_0887
وی یادکردن و گرامی داشتن نام شهید سایه بان را کار آسان و راحتی نداست و اعتقاد داشت این مهم با حمایت تمام نهادهای مربوط شهری میسر خواهد شد.
معاون خانه ریاضیات بندرانزلی با گلایه از مسئولان شهری درخواست ساخت تندیس و نامگذاری خیابانی به نام شهید والامقام را برای دومین سال متوالی مطرح کرد و افزود : شهید علیرضا سایه بان افتخار این شهر است و نامگذاری یک خیابان و ساخت تندیس این شهید کمترین کاری است که مسئولان شهری می توانند در حق این خانواده انجام دهند و با این کار در زنده نگه داشتن نامش تاثیر به سزایی داشته باشند .
بابائی در ادامه سخنان خود گزارشی جامع از عملکرد سه ساله خانه ریاضیات شهرستان نظیر دریافت مقام برتر ترویج علم کشور در سال ۹۳ ، دریافت نشان شایستگی طرح عام ترویج ریاضیات کشور در سال ۹۳ ، برگزاری ۱۰ دوره آزمون های بین المللی هماهنگ با سرتاسر جهان در سطح استان ، برگزاری ۲۱ دوره کلاس های آموزشی و درک ریاضی و ۶ دوره نمایشگاه تخصصی علوم ریاضی به منظور ارئه دستاوردهای خانه ریاضیات بندرانزلی ارائه نمود .
وی در پایان تاکید کرد : مردم استان گیلان باید بدانند نخبه ای به زیر خاک خفته است که اگر زنده بود همچون همکلاسی اش که از بازماندگان آن حادثه تلخ بوده و اکنون توانسته مقام سومین زن الهام بخش جهان در سال ۲۰۱۴ و مدال فیلدز ریاضیات را کسب کند میتوانست در پیشرفت علم جهان تاثیر به سزایی داشت.

در ادامه مراسم در پاسخ به گلایه نماینده خانه ریاضیات انزلی مبنی بر نبود حتی یک خیابان شهری به اسم این شهید بزگوار در شهرستان ، معاون پژوهش ، برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان و موسی زنجانخواه ، عضو شورای اسلامی شهر بندر انزلی از ساخت تندیس علیرضا سایه بان به همت شهرداری و منطقه آزاد انزلی خبر دادند. رایزنی های مقدماتی با این دو نهاد انجام شده است و ما در تلاشیم علاوه بر ساخت تندیس این شهید ، نامگذاری یکی از خیابان های به اسم شهید علم و دانش را در اولویت کاری خود قرار دهیم .

IMG_0894
معاون پژوهش ، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در سخنان کوتاهی به افتخار آفرینی خانه ریاضیات بندرانزلی اشاره کرد و افزود : وجود خانه ریاضیات در بندرانزلی نشان میدهد جوان امروز ادامه دهنده راه امثال علیرضا سایه بان ها هستند

محمد امجدی همچنین اضافه کرد : والدین ، اساتید و معلمان دانش آموزان و دانشجویان در پاسداری از ارزش های علمی رسالت وسیعی دارند و یکه تازی ایران در صحنه های بزرگ علمی جهان نشان میدهد این مهم تحقق یافته است

در پایان این مراسم بزرگداشت نیز مزار شهید علم و دانش ، علیرضا سایه بان توسط مردم فهیم بندرانزلی گلباران شد .

گفتنی است مشاور معاون ریاست جمهوری ، معاون آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش استان گیلان ، ریاست آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی و معاونان وی، موسی زنجانخواه و مه سیما نصیری به نمایندگی از شورای اسلامی شهر بندرانزلی ، بهمن صالح نیا از پیشکسوتان تیم ملوان بندرانزلی و جمعی از نخبگان و اساتید علوم ریاضی کشور و استان گیلان و معلمان ریاضی شهرستان در کنار جمع کثیری از مردم انزلی در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

Share