با موافقت نمایندگان؛

تسهیلات فروش اقساطی کالا تا سقف ۱۰ میلیون تومان به جای وام ازدواج

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان موافقت کردند زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج به جای دریافت وام از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایندگان موافقت کردند زوج‌های مشمول دریافت وام ازدواج به جای دریافت وام از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند.۹۲d03dac-17ed-4d3c-804a-052922cdc404

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه ۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور، با تبصره الحاقی ۱۳ ماده واحده لایحه مذکور موافقت کردند.

براساس تبصره الحاقی ۱۳؛ زوجهای مشمول دریافت وام ازدواج می‌توانند به‌جای دریافت وام به صورت نقدی، از تسهیلات فروش اقساطی استفاده کنند. تسهیلات مزبور توسط تولید‌کنندگان و فروشندگان متقاضی که عرضه‌کننده کالاهای بادوام داخلی هستند، ارائه می‌شود و بانکها صرفاً پرداخت اقساط را تقبل می‌نمایند. بانکها و مؤسسات اعتباری موظفند با درخواست فروشنده پس از أخذ تضمین‌های لازم از زوجین، پرداخت اقساط را تقبل کنند. خریدار موظف به پرداخت اقساط به بانک می‌باشد و بانک عامل، پرداخت اقساط را در سررسیدهای مذکور در قرارداد برای فروشنده (یا فروشندگان) تضمین می‌کند. سقف تسهیلات فروش اقساطی که بانکها به‌موجب این تبصره مکلف به تضمین پرداخت اقساط آن هستند در سال ۱۳۹۴ برای هر یک از زوجین یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.

در جریان بررسی این تبصره الحاقی بسیاری از نمایندگان از جمله احمد توکلی اخطار و تذکر آیین‌نامه‌ای مطرح کردند که دکتر لاریجانی رئیس مجلس هیچکدام از تذکرات و اخطارها را وارد ندانست./خانه ملت

Share