معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خبر داد:

تدوین طرح جامع مناسب‌سازی بانک‌ها به منظور سهولت دسترسی افراد معلول در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: طرح جامع مناسب‌سازی بانک‌ها به منظور سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت در گیلان در حال تدوین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: طرح جامع مناسب‌سازی بانک‌ها به منظور سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت در گیلان در حال تدوین است.shaban_2951

حجت شعبانپور عصر امروز در همایش «مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی به منظور سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت» با تاکید بر بهره‌مندی جامعه معلولان و سالمندان از مدیریت خدمات شهری اظهار کرد: سال‌هاست جلسه‌های مختلفی برای موضوع مذکور برگزار شده و مصوبات بسیاری به تصویب رسیده اما مناسب‌سازی در حد حرف باقی‌مانده است.

وی به برگزاری جلسه‌های متعدد در راستای مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی با درخواست بهزیستی از سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان‌های مردم نهاد در مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی به ما کمک می‌کنند.

شعبانپور از تعریف جامعه هدف برای مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی به منظور سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت در گیلان خبر داد و بیان کرد: طرح جامع مناسب‌سازی بانک‌ها در راستای هدف مذکور در استان در حال تدوین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام بزرگ استان به منظور مناسب‌سازی سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت توسط کمیته نظارتی در سال جاری بررسی شده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد از نقص پروژه‌های مذکور برطرف شده است.

وی مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی به منظور دسترسی افراد دارای معلولیت را نیازمند ایمان به این هدف توسط جامعه مهندسان عنوان کرد و گفت: سال‌های آینده با توجه به افزایش سن جمعیت نیازمند مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی هستیم.

شعبانپور با تاکید بر تلاش جامعه مهندسان برای ارائه خدمت به معلولان و سالمندان، یادآور شد: کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه موضوع مذکور را در اولویت برنامه‌های خود در نظر گرفتند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خواستار توجه سازمان نظام مهندسی ساختمان در مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی هنگام تایید طرح‌ها شد و اظهار کرد: شهرداری‌ها طرح‌ها را هنگام ساخت‌وساز کنترل کرده و در صورت تخلف متوقف کنند.

وی با اشاره به وظیفه سنگین اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان در مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی، خاطرنشان کرد: ماده ۳۵ قانون شهرسازی در راستای مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی در استان احیا شده است.

شعبانپور پایه تمام فعالیت‌ها را آموزش خواند و بیان کرد: آیین‌نامه‌ها در قالب کلاس‌های آموزشی برای انجام مناسب‌سازی ساختمان‌های مسکونی و عمومی به منظور سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت به مهندسان ارائه شود./فارس

 

Share