مرور روزنامه های صبح گیلان:

تدریس تاریخ احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان!/فرصت ۳۵ میلیونی برای گیلان!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تا حالا تاریخ ایران به سه بخش تقسیم می شد ایران باستان، ایران دوره اسلامی و ایران معاصر؛ اما از حالا باید یک بخش به تاریخ ایران اضافه کنیم و آن اینکه نه از ابتدا بلکه از آخر باید اضافه کنیم و آن هم تاریخ احمدی نژاد است! آن هم چه تاریخ قطوری که تمام بخش های گذشته تاریخ را تحت شعاع قرار می دهد!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا با مرور روزنامه های صبح گیلان همراه باشید.

تاریخ احمدی نژاد در دانشگاه ایرانیان!
در ستون شیپورچی سوال جواب و در صفحه دوم این روزنامه می خوانیم: کسانی که در گذشته نه چندان دور در دهه شصت در مقطع ابتدایی تحصیل می کردند شاید به یاد داشته باشند که در درس علوم پایه پنجم ابتدایی موجودات زنده به دو بخش گیاهان و جانوران تقسیم می شدند اما یک مدت بعد تغییر و تحولاتی شکل گرفت و با کشف جدید دانشمندان یک بخش دیگر به موجودات زنده اضافه شد، به نام آغازیان و از آن پس موجودات زنده را در سه بخش گیاهان، جانوران و آغازیان مطالعه می کردیم!
حالا حکایت ما با درس تاریخ است تا حالا تاریخ ایران به سه بخش تقسیم می شد ایران باستان، ایران دوره اسلامی و ایران معاصر؛ اما از حالا باید یک بخش به تاریخ ایران اضافه کنیم و آن اینکه نه از ابتدا (که کشفیات جدید صورت گرفته و به قبل از تاریخ باستان می رسد) بلکه از آخر باید اضافه کنیم و آن هم تاریخ احمدی نژاد است! آن هم چه تاریخ قطوری که تمام بخش های گذشته تاریخ را تحت شعاع قرار می دهد!
البته اشاره به این تاریخ برای دانش آموزان اصلا توصیه نمی شود چرا که بسیار حجیم و خیلی هم سخت بوده و باید در دانشگاه تدریس شود و چه بهتر که در دانشگاه ایرانیان تدریس شود و آن هم در مقاطع تحصیلات تکمیلی مخصوصا دکتری تخصصی، باید شرایطی فراهم شود که خیلی تخصصی تر برخورد شود!
مثلا رشته تحصیلی دکترای تاریخ احمدی نژاد با گرایش فرهنگی یا دکترای تاریخ احمدی نژاد با گرایش اقتصادی، اجتماعی و … الا آخر
و البته یک نوآوری هم در این بخش باید صورت بگیرد و آن هم ایجاد گرایش با اسم اشخاص حقیقی؛
از جمله تاریخ احمدی نژاد در مقطع دکتری با گرایش محمدرضا رحیمی یا بابک زنجانی، جمشید بسم ا… و …
البته این رشته های تحصیلی با گرایش اشخاص حقیقی یک سختی مضاعف هم خواهد داشت و چه بسا مقطع دکتری آن یک ۱۰ سالی طول بکشه!
چرا که چندی قبل سعید مرتضوی که در زمان ریاست خود بر سازمان تامین اجتماعی به انجام تخلفات متعددی متهم است به خبرگزاری ها درباره پرونده خود گفته بود که پرونده وی حجمی ندارد، چون تخلفی ندارد! در همان زمان یکی از وکلای شاکیان پرونده به نام ترک همدانی در جواب گفته بود که پرونده ایشان تا زمان حال بیش از ۱۵ جلد است و مگر پرونده باید چند جلد باشد تا به آن حجیم بگویند؟!
حالا معیار حجیم با اعیار این دوستان باید بدست آمده باشد.
فرض گیریم یک دانشجو در مقطع دکتری تخصصی تاریخ احمدی نژاد با گرایش سعید مرتضوی را انتخاب نموده، این دانشجو چقدر باید کتاب و جزوه مطالعه کند تا مجموع آثار مطالعه شده او حجیم شود! بدبختی اینجاست که دانشجو بعد از ۱۰ سال گیر کردن در مقطع دکتری پایان نامه ارایه داده باشد و موضوع رساله او اتهامات تخلفات سعید مرتضوی در تامین اجتماعی باشد و دو سه هزار صفحه حجم هم داشته باشد (بخوانید ۱۰ هزار صفحه) و بعد موقع دفاع به او گیر دهند و پایان نامه او را به سخره بگیرند که وای وای چه پایان نامه حجیمی! اینکه به ضخامت یک نان لواش صادراتی! نهایتا یک نون تافتون است! و بعد عذر او را بخواهند و با یک مدرک ناتمام از دانشگاه ایرانیان او را اخراج کنند!
so-6

فرصت ۳۵ میلیونی برای گیلان!
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان تعداد گردشگران وروی به استان را طی ۹ ماه نخست امسال ۳۵ میلیون نفر اعلام کرد. رقمی که بی گمان در تاریخ گردشگری گیلان بی نظیر بوده و یک رکورد محسوب می شود. برهمین اساس مرکز آمار ایران نیز هفته گذشته طی آماری استان گیلان را مقصد نخست گردشگری در کشور دانست. امری که البته باید آن را یک فرصت تاریخی برای توسعه گیلان محسوب کرد. اما آیا چنین حجم سنگینی از گردشگران فایده ای هم برای گیلان داشته است؟
پاییز امسال وقتی موج مسافرت های تابستانی به گیلان پایان یافت، مسئولان محیط زیست گیلان از حجم انبوه زباله ای خبر دادند که گردشگران از خود به جای گذاشتند. زباله هایی که در بسیاری از مناطق گردشگری و محیط زیست گیلان رها شده بود. در حالی که متاسفانه فواید صنعت گردشگری هنوز خود را در گیلان نشان نداده است چرا که به علت ضعف در زیرساخت های گردشگری استان و عدم برنامه ریزی های توسعه گرایانه، ورود تعداد انبوه گردشگران به گیلان عملا به نتیجه دلخواه نمی رسد و این در حالیست که صنعت گردشگری گیلان با ۳۵ تا ۴۰ میلیون گردشگر سالانه می تواند به عنوان موتور توسعه عمل کند.
بی گمان کاستن ازعوارض صنعت گردشگری نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بیشتر میان گردشگران و مردم استان است و بهره برداری از منابع اقتصادی این تعداد گردشگر نیز به سرمایه گذاری بیشتر در زیرساخت ها نیاز دارد و تفکر توسعه گرا در مدیران و مسئولان استان.
Pag1pdf16 ۳۹۴۱ img_54ecbd85dc946 go-6 gh-6

Share