طرح افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت تصویب شد

تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس، به ناوگان حمل و نقل شهری رشت اضافه می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس، به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود، گفت: طرح آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت به منظور رفاه حال شهروندان و افزایش کیفیت خدمات، تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس، به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه می‌شود، گفت: طرح آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی رشت به منظور رفاه حال شهروندان و افزایش کیفیت خدمات، تصویب شد. طرح افزایش کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی شهر رشت تصویب شد

شاهرخ طلیسگر بعد از ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری این شهر با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های  حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، اظهار داشت: با برگزاری جلسات  مستمر با حضور مدیران عامل سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی، پایانه، حمل و نقل و ترافیک و مدیران مناطق پنج گانه مانند سال‌های گذشته طرح آمادگی ناوگان حمل و نقل  به منظور رفاه حال شهروندان و افزایش کیفیت خدمات، تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه براساس مطالعات انجام شده شهر رشت به طور روزانه با تراکم ۱۵۰ هزار خودرو مواجه است، افزود: با وجود شبکه حلقوی عبور و مرور در سطح شهر و وجود برخی محدودیت‌ها، ساعت کار ناوگان حمل و نقل شهری رشت یک ساعت افزایش یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: ناوگان حمل و نقل شهر رشت شامل ۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۶۳ دستگاه مینی بوس و کار سان و شش هزار و ۱۰۰ تاکسی زرد و مینی ون  است که تا پایان روز ۲۹ اسفند با یک ساعت افزایش از ساعت شش و نیم صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.

طلیسگر با بیان اینکه  ۸۰ در صد از ناوگان سازمان اتوبوسرانی و ۲۰ درصد از ناوگان تاکسیرانی شهر رشت در ایام تعطیل نسبت به خدمات‌رسانی به عموم شهروندان اقدام می‌کنند، تصریح کرد: به منظور حفظ امنیت مسافران و شهروندان، نسبت به برقراری کشیک شبانه ۵۰ عدد تاکسی زرد در ورودی‌های شهر به ویژه در ورودی جاده تهران،  میدان گیل، میدان شهدای ذهاب  (میدان شهرداری ) و زیر پل جانبازان حضور دارند.

وی با اشاره به  نظارت بر نرخ‌های مصوب و ورود مسافرین از طریق سازمان پایانه‌های مسافربری، خاطرنشان کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت به همراه شهرداری‌های مناطق و با همکاری پلیس راهور ، از ۱۵ اسفند، در صورت شرایط جوی مساعدت نسبت به خط کشی طولی در چهار محور متصل به شهرداری، کمر بندی‌های شهر و خیابان‌های جمع کننده و پخش کننده و خط کشی‌های عابر پیاده ، خط کشی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی اقدام می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با بیان اینکه رنگ آمیزی و شستشوی تابلوهای علائم رانندگی  با همکاری مناطق پنج گانه انجام می‌شود، افزود: رنگ آمیزی پایه‌های کنسولی تیرهای راهنمایی، رنگ آمیزی پل‌های عابر پیاده در مناطق پنج گانه ، رنگ آمیزی پل‌های تحت نظارت سازمان حمل و نقل و ترافیک و نظارت برای آماده باش پنج پایگاه سی ان جی  سطح شهر از دیگر فعالیت‌های سازمانی است.

طلیسگر  از خرید و نصب تابلوهای محدودیت سرعت در کمر بندی‌های سطح شهر خبر داد و گفت:  تابلوهای جهت‌یاب و اطلاعات پارکینگ‌های سطح شهر در چهار ورودی شهر  به منظور رفاه حال مسافران و دسترسی آسان گردشگران به پارکینگ‌های موجود نصب می‌شود.

وی از نصب تابلوهای جهت نمای مسیرهای گردشگری خاصه بقعه متبرکه خواهر امام رضا(ع) فاطمه اخری(س) خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح اصلاح هندسی میدان شهید خوش خلقت واقع در بلوار شهید قلی پور، اصلاح هندسی در انتهای خیابان باهنر و دور برگردان تقاطع عرفان در دستورکار این معاونت قرار دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به انجام مناقصه جذب ۶۰ راننده اتوبوس و تعیین پیمانکار ، گفت: تا پایان سال ۳۰ دستگاه اتوبوس، به ناوگان حمل و نقل شهری رشت اضافه می‌شود./تسنیم

Share