تاکید بر اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه در واحدهای صنفی لاهیجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت:قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه در تابلوهای واحدهای صنفی شهرستان لاهیجان با همکاری نهادهای دیگر به طور جدی در حال اجرا می باشد. ؛در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان که با حضور تمامی اعضاء […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،شاهین جهانگیر بلورچیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت:قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه در تابلوهای واحدهای صنفی شهرستان لاهیجان با همکاری نهادهای دیگر به طور جدی در حال اجرا می باشد.
zvtb8c6e؛در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان لاهیجان که با حضور تمامی اعضاء در تاریخ ۱۴اسفند در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد، شاهین جهانگیربلورچیان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت:نهادها و ارگانهای مرتبط در اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی بیگانه شامل اتاق اصناف،دادگستری،نیروی انتظامی هستند که ما خواستار همکاری در اجرای این قانون هستیم .
وی گفت:این قانون با هدف حفظ اصالت زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی ایران و زبان دوم عالم اسلام به تصویب مجلس شورای اسلامی در سال ۷۵ رسیده و شورای نگهبان نیز این قانون را تایید نموده است.
وی اضافه کرد: هم اکنون واحدی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس استعلامهای اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی نسبت به تطبیق اسامی واحدهای صنفی با واژه های فرهنگستان زبان فارسی در پایگاه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام می نماید.
وی گفت:امیدواریم با همکاری سایر دستگاهها بتوانیم در جهت حفظ افزونتر زبان فارسی گام برداریم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین عبدالله زاده امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و بیان فضائل آن حضرت در زندگی شخصی،اجتماعی وسیاسی همگان را به پیروی از سیره معصومین توصیه کرد وی در ادامه از مسئولین خواست در نصب تابلو علاوه بر مسائل قانونی مسائل دینی را مد نظر قرار دهند زیرا اسامی برروی ذهن افراد اثرگذار است . نصب پلاکاردهای با مسائل دینی و اجتماعی در ایام نوروز شیوه مناسبی است تا گردشگرانی که به شهر وارد می شود با دیدن پلاکاردها به گذشته تاریخی و دینی این شهر پی ببرد.
درادامه کاظم کسرایی فرماندار و نائب رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت:در کشور اسلامی همه معیارها بر اساس قانون و اسلام است و به کسی اجازه نخواهیم داد قانون را زیر پا بگذارد و برای اجرای این قانون نیز همه باید به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنیم.در پایان هر یک از اعضاء نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.

Share