مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:

تالار مرکزی رشت شهریور ماه ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: تالار مرکزی شهر رشت شهریور ماه ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: تالار مرکزی شهر رشت شهریور ماه ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۴۸۱۰۹_orig

بمناسبت هفته درختکاری، آیین درختکاری با حضور جمعی از هنرمندان و فرهیختگان سرشناس استان گیلان، بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند ۹۳ در محوطه ورودی تالار مرکزی رشت واقع در بوستان ملت این شهر برگزار شد.

در این مراسم، بیش از سی تن از هنرمندان و فرهیختگان استان از جمله علی حاج علی عسگری، سید غلامرضا میرمعنوی، انوش نصر، حبیب پورسیفی، محمد فارسی، هوشنگ عباسی، اکبر دهسرا، محمدکاظم شکوهی راد و… حاضر شدند و به دست آنان ۲۰ اصله نهال در ورودی تالار مذکور کاشته شد.

همچنین فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، زارع مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، نیکومنش نودهی رییس کمیسیون فرهنگی و عضو شورای شهر رشت و جمعی دیگر از مسئولان فرهنگی استان در این مراسم حضور یافتند.

فیروز فاضلی در این مراسم گفت: بحث درخت اساسا بحثی است که با اسطوره های ما آمیخته شده است؛ شما هر کجا که تاریخ و فرهنگ را می بینید، درخت را هم می بینید.

وی ادامه داد: واژه culture که به معنای فرهنگ از آن استفاده می شود نیز یعنی نهالی که می کارند و بذری که می نشانند.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پروژه تالار مرکزی شهر رشت جزو دو طرح تالاری اولویت‌دار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کشور است.

وی با بیان اینکه تالار بزرگ رشت با تامین اعتبار از سوی حوزه عمرانی وزارت ارشاد تا شهریور ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: همزمان سه هزار نفر می‌توانند از خدمات این تالار بهره‌ببرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه تالار بزرگ رشت خانه هنرمندان این شهر است، بیان کرد: بسیاری از مراحل ساخت این تالار اجرایی شده است.

فاضلی با اشاره به تمام تلاش مدیران پروژه برای ساخت مدرن و به روز این تالار گفت: پایان این پروژه با انجام چند درصد کار باقی‌مانده فرا می‌رسد.

Share