برادر شیخ باقر النمر اعلام کرد:

تائید حکم اعدام شیخ نمر تکذیب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان برادر شیخ نمر خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه حکم اعدام شیخ نمر النمر از سوی دادگاه تجدیدنظر عربستان تایید شده را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان برادر شیخ نمر خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه حکم اعدام شیخ نمر النمر از سوی دادگاه تجدیدنظر عربستان تایید شده را تکذیب کرد.

۱۳۹۳۰۷۲۷۰۰۰۷۳۳_PhotoAمحمد النمر، برادر شیخ باقر النمر، روحانی سرشناس عربستانی اعلام کرد: جلسه دیروز از سوی دادگاه کیفری ویژه عربستان برگزار شد و این دادگاه تنها به ملاحظات و ابهامات مطرح شده از سوی قاضی دادگاه تجدید نظر پاسخ داده و پرونده شیخ نمر بار دیگر به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده. این به معنای آن نیست که حکم جدیدی درخصوص وی صادر شده باشد یا دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه کیفری را تایید کرده باشد.

روز گذشته اخباری مبنی بر تایید حکم شیخ نمر از سوی دادگاه تجدید نظر عربستان منتشر شد که آنگونه که از سخنان برادر شیخ نمر بر می‌آید حکم دیروز از سوی دادگاه کیفری صادر شده و نه دادگاه تجدیدنظر. در واقع این دادگاه حکم پیشین خود علیه شیخ نمر را پس از توضیح خواهی رئیس دادگاه تجدید نظر از “اعدام و مصلوب شدن” به “اعدام” تغییر داده است.

از سوی دیگر صادق جیران، وکیل مدافع شیخ نمر نیز اعلام کرد: دادگاه کیفری عربستان پرونده را برای بررسی‌ به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده است و هنوز حکم نهایی صادره نشده به عبارت دیگر همه چیز هنوز همانند سابق است.

برادر شیخ نمر النمر تصریح کرد: روند تجدیدنظر در پرونده شیخ نمر بسیار طولانی شده و آنقدر کند است که پرونده شبیه پرونده‌های راکد شده است.

وی درخصوص پرونده برادرش با بیان انتظارات خود از پادشاه عربستان گفت: امیدواریم که پرونده شیخ نمر و تمام بازداشت‌شدگان سیاسی از طریق راه‌های قانونی و مسالمت‌آمیز برطرف شود. محمد النمر افزود: باید به مسئولان دادگاه جدید زمان و فرصت کافی برای بررسی پرونده داده شود./ایسنا

Share