اهالی دیارمیرزا انتخاب کنند:

به نظر شما چهره برجسته سال ۹۳ گیلان چه کسی است ؟

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واپسین روزهای سال ۱۳۹۳ می‌گذرد و بدین‌سان می‌توان ارزیابی کاملی نسبت به رفتارهای اثرگذار و همچنین چهره‌هایی که منشأ این رفتار‌ها و عملکرد‌ها در طول سال گذشته بودند، داشت‌؛ بر همین اساس دیارمیرزا از شما می خواهد از میان ۸ چهره زیر یکی را به عنوان چهره برجسته سال ۹۳ گیلان انتخاب کنید.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا واپسین روزهای سال ۱۳۹۳ می‌گذرد و بدین‌سان می‌توان ارزیابی کاملی نسبت به رفتارهای اثرگذار و همچنین چهره‌هایی که منشأ این رفتار‌ها و عملکرد‌ها در طول سال گذشته بودند، داشت‌؛ بر همین اساس دیارمیرزا از شما می خواهد از میان ۸ چهره زیر یکی را به عنوان چهره برجسته سال ۹۳ گیلان انتخاب نماید.
در ابتدا توضیح کوتاهی از این ۸ چهره خدمت شما ارائه می شود سپس شما می توانید در نظرسنجی سایت شرکت کنید.

 

۱۶۱۱۷۹۴-۲yn6r6mribp2mjq0qlajuyفرهاد خوشه بر- مدافع لنگرودی حرم
همزمان با هجوم تکفیریهای داعش به سوریه و عراق جوانان شیعه در قالب مدافع حرم به دفاع از مقدسات شیعه برخواستند و در این بین تعداد بسیاری از آنها به شهادت رسیدند.شهید فرهاد خوشه بر, بسیجی ۳۳ ساله پایگاه مقاومت کوشالشاه لنگرود یکی از همین جوانان بود.
وی در شامگاه یکشنبه ۱۰ اسفند در سوریه به شهادت رسید و دارای یک فرزند پسر ۳ ساله بود.

۱۰_۰۳_۲۰۱۴_۱۳_۲۸_۵۵سعید حسنی پور – قهرمان طلایی کاراته
در سال جاری ملی پوشان گیلانی در بازی های آسیایی اینچئون خوش درخشیدند و افتخارات زیادی نصیب ورزش گیلان کردند.در این بین سعید حسنی پور ملی پوش رشتی کاراته با کسب مدال خوش رنگ طلا توانست برای همیشه نام خود را در تاریخ ورزش گیلان و ایران ثبت کند.
حسنی پور از هشت سالگی کاراته را زیر نظر آقای نویدی در باشگاه الکتریک رشت آغاز کرد و پس از آن زیر نظر استاد و دائی خود مسعود رهنما دوران قهرمانی خود را سپری کرد.
درحالیکه وی می توانست برای سال های اتی نیز افتخارآفرین شود ترجیح داد در اوج قهرمانی و در سن ۲۷ سالگی از دنیای ورزش خداحافظی کند.

۱۳۹۳۱۱۲۳۰۴۲۴۵۵۱۵۰۴۷۳۷۷۷۴هومن سیدی – برنده سیمرغ جشنواره فجر

هومن سیدی از جمله هنرمندان گیلانی است که در سال های اخیر موفقیت های چشمگیری داشته است.
وی نخستین فعالیت حرفه‌ای‌اش را با حضور در فیلم «یک تکه نان» و در کنار رضا کیانیان تجربه کرد اما رفته رفته جای خود را در سینمای ایران باز کرد و علاوه بر بازیگری اولین فیلم سینمایی خود را نیز در سال ۸۹ کارگردانی کرد.
سیدی در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به کسب سیمرغ بلورین «بهترین بازیگر نقش مکمل مرد» برای فیلم «من دیه گو مارادونا هستم» شد.

۱_۶۳۵۵۶۴۸۰۱۳۶۱۱۲۱۵۱۸_sاکبر عابدی-معلم فداکار
در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی از ۱۰ معلم فداکار ایران و ۳ نفر از همسران شهدای شاخص کشور تجلیل به عمل آمد که یک از آنها اکبر عابدی معلم فداکار گیلانی بود.
واقعا آتش سوزی مدرسه ای در شفت چیزی نییست که به سادگی از یادها رود,اکبر عابدی و حسن امیدزاده در ۱۸ بهمن سال ۷۶ در یک واقعه آتش سوزی در مدرسه ای محل خدمت خود در روستای بیجارپس شفت در احمدسرگوراب جان دانش آموزان را نجات داده بوند.حسن امیدزاده در آن واقعه تلخ از ناحیه سر و صورت آسیب جدی دیده بود و نهایت در سال ۹۱ به رحمت ایزدی پیوست.

jpg2737-300x225هادی محمدی –  آتش نشان کوچصفهانی

شغل آتش نشانی همواره با حادثه و خطر همراه است.:بارها اتفاق افتاده است که آتش نشانی در جریان نجات سایر انسانها جان خویش را در معرض خطر قرار داده اند.در سال ۹۳ حسین تقی زاده آتش نشان رشتی حین انجام ماموریت دچار سانحه شد و مدتها در بیمارستان بستری بود. از سوی دیگر هادی محمدی آتش نشان کوچصفهانی حین انجام ماموریت در جاده ی لشت نشاء با یک دستگاه خودرو خاور برخورد میکند و در نهایت یک پای خود را از دست می دهد.

طاهره شوارعی – اهدای عضو اهدای زندگی

«هر کس انسانی راحیات بخشد چنان است که گویی تمام مردم را حیات بخشیده است»طاهره شوارعی بانوی ۵۳ ساله اهل لاهیجان هشتم مرداد ماه امسال به دلیل سانحه تصادف دچار مرگ مغزی و با رضایت خانواده برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی ( ره ) در تهران منتقل شد.در این مرکز کبد، دو کلیه، دریچه های قلب، چند قطعه استخوان و تاندون وی به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

یونس ابراهیمی – پدر کیوی ایران و مهندس برجسته کشاورزی در سال ۹۳

o_1d08266بر اساس مصوبات شورای گروه علوم کشاورزی و شورای علمی فرهنگستان علوم، در میان چهار مهندس برتر که به‌عنوان مهندسان کشاورزی برگزیده شده‌اند، نام مهندس یونس ابراهیمی، پدر کیوی ایران به‌عنوان «مهندس برجسته کشاورزی در سال ۹۳» دیده می‌شود.
آیین‌نامه و معیارهای مهمی برای انتخاب مهندسان برجسته کشاورزی و منابع طبیعی توسط گروه علوم کشاورزی فرهنگستان علوم تدوین و به تصویب فرهنگستان رسید و لذا برجستگان این حوزه بر مبنای شاخص‌ها و معیارهای مصوب انتخاب شده‌اند.
مهندس یونس ابراهیمی در سال ۱۳۱۳ خورشیدی و در شهر آستارا متولد شده است. نخستین باغ‌های کیوی در استان‌های گیلان و مازندران و همچنین باغ کیوی ماهوتی در آستارا، توسط مهندس یونس ابراهیمی، پدر تحقیقات مرکبات و کیوی ایران و ریاست اسبق مؤسسه تحقیقات مرکبات کشور مدیریت و در سال ۱۳۴۷ راه‌اندازی شده است. جالب آن که در سال ۱۳۹۲ محصول کیوی طلایی برای نخستین‌بار در ایران و با تلاش‌های یونس ابراهیمی تولید شد.

علیرضا جهانبخش – درخشش در لیگ هلند
13-12-3-994jahanbakhsh_nec1
جهابنخش که در ۱۷ سالگی اولین بازی خود را در داماش گیلان انجام داد خیلی زود توانست پله های ترقی را طی کند و با رفتن به لیگ هلند و بازی در تیم نایمخن به یکی از بازیکنان اصلی این تیم تبدیل شود.
وی در نیم فصل جاری به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل دسته دوم لیگ هلند انتخاب شد و گاو برنزی را به دست آورد.
جهانبخش که یکی از لژیونرهای ایران در جام جهانی برزیل و جام ملت های آسیا بود, در ۲۳ بازی که در ترکیب نایمخن قرار داشت ۱۱ گل برای تیم هلندی زد و ۱۴ پاس گل هم داد.

Share