با حضور معاون صدا و سیمای کشور:

بهره برداری از نخستین فرستنده‌ی ۶ کیلوات دیجیتال در زیباکنار رشت+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین فرستنده‌ی ۶ کیلو وات دیجیتال کشور، ۵ فرستنده رادیویی FM و سامانه‌ی پرتال ارسال سیگنال ماهواره‌‌ای در مراسمی شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار گیلان ، معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیمای کشور و جمعی از نمایندگان و مدیران استان در مجتمع زیباکنار رشت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نخستین فرستنده‌ی ۶ کیلو وات دیجیتال کشور، ۵ فرستنده رادیویی FM و سامانه‌ی پرتال ارسال سیگنال ماهواره‌‌ای در مراسمی شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار گیلان ، معاون امور مجلس و استانهای صدا و سیمای کشور و جمعی از نمایندگان و مدیران استان در مجتمع زیباکنار رشت به jpg3508بهره‌برداری رسید.

دکتر محمدعلی نجفی در آیین بهره‌برداری از این پروژه‌ها با اشاره به توانمندی‌های متخصصان ایرانی در خلق دستاوردهای ارزشمند برای کشور اظهار داشت : همت و پشتکار متخصصین توانمند کشور موجب گردید تا هر روز  کارهای جدید و ارزشمندی را در استان و کشورمان شاهد باشیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه بهره برداری از این طرح ها کم اثر بودن تحریم‌ها در خودکفایی کشور در ساخت انواع فرستنده‌ها را نشان می‌دهدگفت :تلاش نیروهای متخصص و نخبه‌ی کشورمان و شرکت‌های دانش بنیان سبب شده است تا در جنگ رسانه‌ای با دشمنان انقلاب از لحاظ سخت افزاری که به دلیل تحریم‌ها آسیب پذیر بودیم به نقطه‌ی اطمینان خاطر برسیم .
نماینده عالی دولت در گیلان با قدردانی از نقش صدا و سیمای استان در همراهی با برنامه‌های توسعه محور دولت و حضور در عرصه‌های مختلف نظیر هفته‌ی دولت، دهه‌ی فجر، بحران خشکسالی، بحران برف سال گذشته، مسائل زیست محیطی و تعطیلات نوروزی گفت : از رسانه‌ی ملی انتظار داریم در تکمیل پوشش دیجیتال استان که هم اکنون ۸۵ درصد جمعیت گیلان را شامل می شود و تکمیل ساختمان جدید صدا و سیما اعتبار لازم را بگذارد و ما هم کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه صدا و سیمای گیلان در بخش‌های خبر، رادیو وسیما بارها مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است که آخرین مورد آن روز گذشته بود که شبکه‌ی باران به عنوان سیمای برتر کشور مجدداً انتخاب شدگفت : وجود چنین توانمندی‌هایی در استان، شایستگی‌های گیلان برای جذب اعتبارات بیش‌تر و تبدیل شدن به قطب تولید فیلم‌های سینمایی فاخر و برنامه‌های جذاب و پرنشاط را نشان می‌دهد و از ظرفیت‌های ارزشمند گیلان در تولید برنامه‌های فاخر و معرفی هر چه بیش‌تر استان بهره‌ی بیش‌تری در کشور انجام پذیرد.
دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان استان خبر خیز است و دفاترخبری به تولید برنامه‌های پرمحتوا و سرعت در انتقال رویدادها کمک می‌کند افزود :انتظار داریم رسانه‌ی ملی دفاتر خبری در گیلان را افزایش دهد بویژه در شهرستانهای غرب استان که فقط در آستارا دایر است نیز به دلیل بعد مسافت ایجاد شود وماهم در تهیه‌ی زمین هم از طریق شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها کمک می‌کنیم.

معاون امور مجلس و استانهای رسانه ملی نیز گفت : در حال حاضر حدود ۱۶۵ شبکه رادیو و تلویزیون در سطح منطقه ، ملی و بین المللی در حال تولید و پخش برنامه در کشورمان هستند .
حجت الاسلام موسوی مقدم تولید فرستنده ۶ کیلووات دیجیتال را در گیلان یک رکورد دانست و افزود : در گیلان موفقیت‌های بزرگی در بخش صدا و سیما صورت پذیرفته است و در مدت اخیر با پشتیبانی و حمایت استاندار گیلان اقدامات خوبی انجام شد.
معاون امور استانهای رسانه ملی گفت : گیلان علاوه بر توسعه کمی و فنی در بحث محتوا نیز پیشتاز بوده و امیدواریم این شتاب که شاهد هستیم در تمامی بخش‌ها توسعه یابد.

محسن نصر پور مدیرکل صداوسیمای مرکز گیلان نیز در این مراسم گفت : برای ساخت فرستنده‌ی ۶ کیلوات دیجیتال ساخت متخصصان داخلی کشور ۳۰ میلیارد ریال که فناوری آن در اختیار چند کشور محدود است و همچنین ۵ فرستنده‌ی FM پرقدرت ۲۰ میلیارد ریال و سامانه‌ی SNG 20 میلیار ریال هزینه شد.

jpg3513

jpg3514

jpg3515

Share