امیر دریابان علی شمخانی در مراسم الحاق ناوشکن دماوند در بندر انزلی:

برنامه هسته‌ای ایران با عربده‌های هیچ عربده‌بکشی در کنگره آمریکا قابل زایل‌شدن نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،دریابان شمخانی با بیان اینکه «برنامه هسته‌ای کاملاً بومی است و با عربده‌های هیچ عربده‌بکشی در کنگره آمریکا قابل زایل‌شدن نیست» ادامه داد: ایران فرصتی به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبنای منطق و در چارچوب حقوق بین‌المللی به بحران ساختگی پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،امیر دریابان علی شمخانی دقایقی پیش در مراسم الحاق ناوشکن «دماوند» به ناوگان منطقه چهارم نداجا، با بیان اینکه ناوشکن دماوند ثمره مدیریت جهادی و توانمندی صنایع دفاعی کشور است، اظهار داشت: امروز شاهد الحاق ناوشکنی هستیم که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است.

۲۸۴۶۴۷۸-۴۲۵۰۲۲۷دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه “دریای خزر، دریای صلح و دوستی و امنیت است” خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نقشی بی‌بدیل در تامین امنیت و به ویژه امنیت انرژی در دریای خزر ایفا کرده است.

‌دریابان شمخانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانست با بهره‌گیری از دستاوردهای ۸ سال دفاع مقدس، تهدیدات شکننده امنیت ملی از ناحیه دریا را با تدوین استراتژی کاملاً هوشمندانه و پیگیری و اجرای آن به فرصت تولید قدرت و بازدارندگی موثر تبدیل کند.

وی اقداماتی را که در حوزه متناسب‌سازی، طراحی، تولید و عملیاتی‌سازی تجهیزات نوین دریایی و ساختار و سازمان یگان‌های دریایی جمهوری اسلامی از نزدیک به دو دهه قبل تا امروز انجام شده ‌را مسیری قابل ادامه و ظرفیت افزا دانست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه “نظامی‌گری در خزر جایی ندارد” گفت: نشان‌دادن اقتدار و ایجاد بازدارندگی در برابر تهدیدهای مشترک به ویژه تروریسم با رویکرد امنیت دسته‌جمعی و بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های نرم و سخت کشور مورد توجه و اهتمام است.

‌دریابان شمخانی تاکید کرد: در سایه امنیت دسته‌جمعی است که شکوفایی اقتصادی کشورهای منطقه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌بدیل این دریا حاصل می‌شود. در مقابل رویکرد همکاری که ایران در حوزه تعامل با مجموعه همسایگان خود دنبال می‌کند، برخی قدرت‌ها مایل به استفاده از ابزار ایجاد تفرقه و شکاف تصنعی برای شکل دادن به اختلافات و زمینه‌سازی برای حضور خود در منطقه هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با ظالمانه، غیر‌قانونی و غیر‌موثر نامیدن تحریم‌ها تاکید کرد: تنها راه دستیابی به توافق هسته‌ای مبتنی بر نفع متقابل و لغو تمام تحریم‌ها است. درعین حال باید توجه داشت که با تحریم یا بی‌تحریم، ملت ایران مسیر توسعه را ادامه خواهد داد.

‌دریابان شمخانی با بیان اینکه «برنامه هسته‌ای کاملاً بومی است و با عربده‌های هیچ عربده‌بکشی در کنگره آمریکا قابل زایل‌شدن نیست» ادامه داد: ایران فرصتی به طرف مقابل در مذاکرات داده است تا بر مبنای منطق و در چارچوب حقوق بین‌المللی به بحران ساختگی پایان دهد.

وی با تاکید بر اینکه “تحریم نه‌تنها مانع توسعه نبوده بلکه انگیزه‌ای برای جهش است” گفت: مسیر بهبود ساختار اقتصادی و تقویت بنیه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران «اقتصاد مقاومتی» است نه «نتایج مذاکرات»؛ در این مسیر همه مسئولان اتفاق نظر دارند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: تصور نیاز ایران به توافق به هر قیمتی ناشی از خطای محاسباتی طرف مقابل بوده و تصوری اشتباه است.

‌دریابان شمخانی با تشریح شرایط حساس منطقه بر لزوم احترام به درخواست و حقوق قانونی و مشروع ملت‌ها تاکید کرد و افزود: حرکت‌های مردمی که به‌دنبال تحقق مطالبات مردم و به‌دنبال اصلاح وضعیت است، با پیمان‌های سیاسی و امنیتی خارجی و با استفاده ابزاری از تروریسم قابل سرکوب نیست.

وی با یادآوری خطای محاسباتی برخی کشورها که نتیجه آن در کشورهای سوریه و عراق با ایجاد هزینه‌های فراوان برای خود و دیگران دیده شده است، گفت: هر حرکتی در برابر خواست و اراده مردم محکوم به شکست است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه “ایران با خیرخواهی و خواندن نیت دشمنان جلوی سقوط دمشق، بغداد و اربیل را گرفت” افزود: پیروزی‌های اخیر دولت و مردم عراق در برابر داعش نتیجه اتکاء به توان و روحیه و باور داخلی است و جمهوری اسلامی ایران این موفقیت‌ها را تبریک می‌گوید و از هر اقدامی که به نفع این کشور در مقابله با تروریسم باشد حمایت خواهد کرد.

‌دریابان شمخانی در خاتمه با تقدیر از زحمات دانشمندان سخت کوش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که این طرح عظیم را با موفقیت به سرانجام رساندند، خاطرنشان کرد: هر اقدامی با تلاش مضاعف و جهادی در مسیر پیشرفت و اقتدار کشور صورت گیرد، مورد تقدیر و سبب افزایش امید و تقویت روحیه خودباوری در مردم است./تسنیم

Share