تلاش فرماندار املش برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان دختر املشی

برخی از خانواده های ییلاق برای فرستادن فرزندانشان به مدارس مقاومت می کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار املش گفت: برخی از خانواده های ییلاق بالادست برای فرستادن فرزندانشان مقاومت نمی کنند اما خانواده هایی هم هستند که حاضر نیستند فرزندشان برای ادامه تحصیل به مناطق پایین دست بیاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرماندار املش گفت: از برکات نظام میدان دادن به زنان برای کسب علم ودانش است.

۴۰۸۵۲مهدی جعفری  گفت:از آنجاییکه جمعیت ییلاقی شهرستان املش کم شده است و شاهد کاهش جمعیت دانش آموزان املشی در ییلاقات بالا دست هستیم، نمی توان برای ۵نفر دانش آموز مدارس مقطع متوسطه اول را با چندین دبیر مختلف بر پا کرد و فعال شدن مدارس شبانه روزی این نقیضه را برطرف می کند.

وی اضافه کرد: اما برای رسیدن به مدارس شبانه روزی لازم است دانش آموز برای ادامه تحصیل به مدارس پایین دست بیاید.

وی ادامه داد:برخی از خانواده های ییلاق بالادست برای فرستادن فرزندانشان مقاومت نمی کنند اما خانواده هایی هم هستند که حاضر نیستند فرزندشان برای ادامه تحصیل به مناطق پایین دست بیاید.

جعفری تصریح کرد: ترک تحصیل فرزندان دختر  ییلاق نشینان بالادست از دغدغه های ما است و برای کاهش این چنین موردی سعی کرده ایم تا خانواده ها را تشویق کنیم دخترانشان را به مدارس شبانه روزی پایین دست بیاورند و برای اطمینان خاطر خانواده ها مادر و یا خواهر دانش آموز در فرصتی کوتاه نزد وی بماند تا هم دانش آموز به محیط جدید عادت کند و هم خیال خانواده ها راحت باشد.

فرماندار املش گفت: از برکات نظام میدان دادن به زنان برای کسب علم و دانش است و تحقق این امر از اولویت های کاری فرمانداری املش است.

وی افزود:در حال حاضر یک مدرسه شبانه روزی دخترانه و یک مدرسه شبانه روزی پسرانه در پایین دست شهرستان املش و در ییلاقات بالادست نیز یک مدرسه شبانه روزی دوره اول متوسطه برای تحصیل وجود دارد./ایسنا

Share