فرمانده انتظامی گیلان عنوان کرد

برخورد با مخلان نظم در چهارشنبه سوری/سنت ها را با بیراهه‌های خرافی تحریف نکنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قائد رحمتی با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و سنت‌های خود را با بیراهه‌های خرافی تحریف و دستخوش تغییر نکنیم؛ افزود: فرزندان خود را از خطرات و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد منفجره آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی بر حذر دارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سردار ابراهیم قائد رحمتی، فرمانده انتظامی گیلان امروز(۲۴ اسفند)گفت: به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار و رعایت حقوق شهروندی از استفاده مواد پرخطر پرهیز شود تا سال جدید را با تلخی آغاز نکنیم.

انهدام باند قاچاق موادمخدر در استان گیلانوی خواستار گزارش هرگونه ناهنجاری اجتماعی در این ایام شد و افزود: در این ایام با خودروها و موتور سوارانی که موجب ترافیک مصنوعی شده و اختلال در نظم عمومی دارند به شدت برخورد شده و وسیله نقلیه آنان تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شود.

سردار قائد رحمتی از کشف یک میلیون ۷۵۳ هزار و ۳۶۱ مواد محترقه خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تا چند روز آینده این کشفیات به ۲ میلیون مواد محترقه برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح ترافیک سه شنبه آخر سال، اظهار کرد: با هرگونه وسایل نقلیه که موجب هنجار شکنی شود،و یا افرادی که مخل امنیت و آسایش شهروندان شوند، به شدت برخورد می‌شود.

رئیس پلیس گیلان از برگزاری دوره‌های آموزشی در مدارس و مساجد با محوریت چهارشنبه سوری خبر داد و اذعان کرد: ارسال پیامک‌های آموزشی ویژه چهارشنبه آخر سال، نصب بنرهای هشداردهنده در سطح شهر و اجرای ۱۴ تئاتر با محوریت چهارشنبه سوری در سطح مدارس از دیگر اقدامات پلیس در این زمینه است.

وی با اشاره به صدمات ناشی از آتش بازی در این روز افزود: در سال ۹۲، ۱۷ نفر مجروحیت ناشی از مواد محترقه داشتیم که در بیمارستان بستری شدند و این درحالی است که در سال۹۱ این تعداد ۹ نفر بوده است.

سردار قائد رحمتی از والدین خواست تا با آموزش و کنترل فرزندان خود ازخطرات سوء مواد محترقه پیشگیری کنند تا باعث فجایع دلخراش نشود.

وی با تاکید بر اینکه آداب و رسوم و سنت‌های خود را با بیراهه‌های خرافی تحریف و دستخوش تغییر نکنیم؛ افزود: فرزندان خود را از خطرات و آسیب‌های ناشی از انفجار مواد منفجره آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین موادی بر حذر دارید.

فرمانده انتظامی استان گیلان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان از پرتاب ترقه و دیگر مواد منفجره که موجب سلب آسایش دیگران می‌شود، جداً خودداری کرده و با تفریحات ناسالم وترقه بازی موجب ترافیک وشلوغی خیابان‌ها نشوند.

وی تاکید کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق خرید فروش و توزیع مواد محترقه و منفجره به طور غیر و مجاز جرم محسوب می‌شود./شبستان

Share