مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سومین جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین

با تنبلی نمی توانیم ام‌القرای منطقه باشیم/مساجد در اختیار ائمه جماعات نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی الگو و ایران ام‌القرای منطقه باشد با تنبلی و سستی به این مقطع نخواهیم رسید، افزود: امروز نیازهایی در مساجد احساس می‌شود اما این مکان‌ها در اختیار ائمه جماعات ما نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شناسایی و معرفی الگوهای دینی موفق ضرورت جامعه است.

۱۱۰۶۱۲۶۲۵_PhotoAحجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره سراسری شیوه‌های نوین تدریس معارف دین «شکوه اندیشه» در مجتمع فرهنگی و رفاهی شهید مطهری با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره اظهار کرد: سومین جشنواره مذکور در استان همیشه بهار گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر قرار است نظام جمهوری اسلامی الگو و ایران ام‌القرای منطقه باشد با تنبلی و سستی به این مقطع نخواهیم رسید، افزود: امروز نیازهایی در مساجد احساس می‌شود اما این مکان‌ها در اختیار ائمه جماعات ما نیست.

رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه هر روز آثار جدیدی تولید اما معرفی نمی‌شود، گفت: نقش ما در ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد این است که کارهای فاخر را شناسایی کنیم و پل ارتباطی بین دانشمندان و اندیشمندان باشیم.

وی با تصریح بر اینکه اگر این ارتباط برقرار شود بسیاری از کارهای دینی ما می‌تواند اثرگذار باشد، ادامه داد: کتاب‌های ارزشمندی نوشته شده اما در اختیار نداریم اگر چه کتاب‌هایی خریداری و به مساجد اهدا می‌شود اما معرفی آثار بحث دیگری است.

ارباب‌سلیمانی توجه به روش‌های آموزشی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: آموزش باید هدفمند و روش‌مند شود تا بتواند مخاطب را جذب کند.

وی ادامه داد: اگر به روش آموزش پیامبر اسلام (ص) توجه داشته باشیم و از این منظر آنها را مورد توجه قرار دهیم گاهی برای بیان یک مطلب از شیوه تکرار استفاده می‌کردند تا مطلب در ذهن مخاطب بنشیند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد را نخستین پایگاه هدایت دانست و تصریح کرد: یکی از رسالت‌های ما الگو نمایی است که باید آنها را بشناسیم و به دیگران معرفی کنیم و اگر الگوهای موفق در حوزه دین را معرفی کنیم چهره‌های فرهنگی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله قربانی و رسولی محلاتی نیاز به تجلیل ندارند، خاطرنشان کرد: ما نیازمندیم که این شخصیت‌ها را مطرح کنیم و فاصله خود را با آنها ببینیم که چقدر عقب مانده‌ایم و جامعه باید از این شخصیت‌ها بهره ببرند و آنها را بشناسند.

جشنواره شیوه‌های نوین تدریس معارف دین در دو نوبت صبح و عصر به میزبانی گیلان در مجتمع شهید مطهری انزلی برگزار می‌شود./فارس

Share