نوبخت در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

باید بی مهری و برخورد های غیر منصفانه با دانشگاه آزاد اسلامی را از بین ببریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سخنگوی دولت، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، این تبعیض ها باید از بین رفته و یک گام در جهت تقویت دانشگاه آزاد اسلامی برداریم و من تردید ندارم که اگر این تبعیض ها از بین برود، دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر ارائه این خدمات بسیار ارزشمند ، در برخورداری از خدمات علمی همکارانی که دارد، می تواند در رسیدن به اهداف عالی کشور تأثیر گذار باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا هشتمین جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نماینده تام الاختیار دانشگاه آزاد اسلامی در استانهای شمالی کشور، دبیر هیأت امنای استان گیلان و دیگراعضای هیأت امنای استان گیلان، در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی کشور برگزار شد.
DSC09173دکتر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ضمن خیرمقدم به حاضرین، با اشاره به انجام رسالت خوب دانشگاه آزاد اسلامی، اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کیفی سازی و گسترش کیفیت است و دولت هیچوقت اجازه نخواهد داد که رفتار غیر عادلانه گذشته نسبت به این دانشگاه استمرار یابد.
عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ادامه داد: زمانی که مجبور بودیم فرزندانمان را برای ادامه تحصیل در رشته های معمولی در سطوح کاردانی یا بالاتر ، به خارج از کشور بفرستیم، دانشگاه آزاد اسلامی ، در آن زمان به این مطالبات، پاسخ درستی داده و صرفه جویی ارزی را برایمان به ارمغان آورد. دانشگاه آزاد اسلامی کارهای بسیار بزرگ مادی و معنوی و ارزشمندی را انجام داد اما متأسفانه بسیار ناعادلانه با آن برخورد می کردند.
دکتر نوبخت، تأکید کرد: در دولتی که دکتر حسن روحانی در رأس آن بوده و بسیار به دانشگاه اعتماد دارد و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، در رأس این دانشگاه چه در هیأت مؤسس و چه در هیأت امنا حضور دارند، نباید هیچ تبعیضی قائل شده و با تشکیل کارگروه تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی، این به بی مهری ها و برخورد های غیر منصفانه از بین رفته و در جهت رفع این تبعیض ها بکوشیم.
سخنگوی دولت، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، این تبعیض ها باید از بین رفته و یک گام در جهت تقویت دانشگاه آزاد اسلامی برداریم و من تردید ندارم که اگر این تبعیض ها از بین برود، دانشگاه آزاد اسلامی، علاوه بر ارائه این خدمات بسیار ارزشمند ، در برخورداری از خدمات علمی همکارانی که دارد، می تواند در رسیدن به اهداف عالی کشور تأثیر گذار باشد.
دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای استان گیلان، نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش مبسوطی از روند فعالیت های هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، گزارشی از آمار دانشجویی و هیأت علمی استان ارائه داد و تأکید کرد از اینظرفیت بالای استان می بایست در جهت تولید و ثروت بهره گیری کرد.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، به ظرفیت بالای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در این استان اشاره کرد و افزود: باید از این گنجینه های گرانبها در جهت راه اندازی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم بهره جوئیم.
دکتر امیرتیموری، ضمن درخواست از معاون ریاست محترم جمهوری ، یکسان نگری به دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاهها را مطالبه کرد و بیان داشت: آموزش عالی کشور ظرف یک دهه گذشته مورد بی مهری های فراوانی قرار گرفت و دانشگاه آزاد اسلامی نیز از موضوع مستثنی نبوده است و انتظار ما جامعه دانشگاهیان از دولت تدبیر و امید آن است که این قطار از ریل خارج شده را به مسیر اصلی بازگرداند.
دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، با اشاره به مصوبه هفتمین جلسه هیأت امنای استانی در خصوص پروژه امحاء زباله ، از ریاست محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درخواست کرد در جهت اجرایی شدن این تفاهم نامه همکاری، دانشگاه آزاد اسلامی را یاری کنند.
در خاتمه دکتر علیرضا امیرتیموری، با تأکید بر موضوع مهم کاهش وابستگی هزینه های دانشگاه به شهریه های دانشجویی، اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مصمم است در جهت تحقق برنامه و بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی که به تصویب هیأت امنای مرکزی نیز رسیده است ، گام بردارد و در این جهت از هر تلاشی در چارچوب آئین نامه ها ی دانشگاه دریغ نخواهیم کرد.
DSC09144
دکتر فریدون رهنمای رودپشتی، معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چارچوبی کاملا روشن در حال حرکت است و تصویب بودجه ۵۸۰۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه آزاد اسلامی که ۴۸۰۰۰ آن از شهریه و مابقی آن از فعالیت های خارج از شهریه در سال ۱۳۹۴ پیش بینی شدکه نشاندهنده نقش دانشگاه و رسالتی را که بر دوش دارد، در عرصه های سیاسی و اقتصادی کشور، کاملا برجسته می کند و جا دارد از خدمات ارزشمند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ، دکتر عبدالله جاسبی به عنوان کسی که ۳۰ سال مدیریت دانشگاه را بعهده داشت و تیم جدید مدیریتی این دانشگاه که نگاه ویژه ای به برنامه و بودجه دارند، تشکر کنم.
وی، با برشمردن فعالیت های سرمایه گذاری پیش بینی شده در بودجه سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی ، بیان کرد: فعالیت های خارج از شهریه و تبدیل به احسن کردن اموال مازاد یکی دیگر از فعالیت های دانشگاه در سال آینده خواهد بود که آن هم یکی دیگر از مسئولیت های هیأت امنا، است.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: در بودجه سال ۱۳۹۴ دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به عنوان جذب کمک های مردمی پیش بینی شد که استان گیلان با توجه به سرسبز بودن و برخورداری از تاریخی غنی ، رسیدن به این عدد در سال ۹۴ که هم بصورت نقدی و هم بصورت غیرنقدی خواهد بود، دور از دسترس نیست.
این مقام مسئول، از ورود دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت های ملی خبر داد و تأکید کرد: با دستور و تکلیفی که ریاست هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه جهت شرکت دانشگاه آزاد اسلامی در فعالیت های ملی و خروج از جزیره خود، بدلیل ملی بودن این دانشگاه مشخص شد، دانشگاه آزاد اسلامی در سه پروژه بزرگ ملی ورود خواهد کرد که یکی از این پروژه ها، پروژه آب شیرین کن در مناطق جنوب کشور است که مطالعات و مقدمات آن از قبل فراهم شد و با همکاری علوم و تحقیقات، سرمایه گذاری ویژه ای در این منطقه انجام خواهد شد.
دکتر رهنما، از پروژه امحای زباله و بازیافت آن در شمال کشور به عنوان دومین پروژه ملی، یاد کرد و افزود: با توجه به معضل زباله و پسماند های آن در شهرهای شمالی کشور خصوصا استان گیلان و به خطر افتادن سلامت هموطنان ما در این استانها، دانشگاه آزاد اسلامی را بر آن داشت تا به عنوان دومین پروژه ملی، به کمک دولت تدبیر وامید آمده و با استفاده از دانش پلاسما و کمک به امحای زباله در این استانها، علاوه بر از بین بردن روزانه حدود ۳۰۰ تن زباله شهری، با تولید انرژی برق، به اقتصاد این استانها نیزکمک کند.
معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی، سومین پروژه ملی را کمک به حل مشکل ریزگرد ها دانست و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه ملی، وظیفه خود می داند که با کمک به حل معضل ریزگرد ها در کشور، به کمک دولتمردان بشتابد و از حیث علمی در این پروژه ملی ورود کند.
وی، از راه اندازی شهرک فن آوری آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و تأکید کرد: راه اندازی شهرک فن آوری آزاد ( شفا) در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت و با توجه به قابلیت هایی که در پارک های علم و فنآوری وجود دارد ، می توانیم سهمی در آن پارک ها داشته و با راه اندازی این شهرک ها در درون واحد های دانشگاهی ، در جهت تولید علم ، کوشا باشیم.

Share