سرانجام پس از دو روز از از حادثه دربند صاحب بالگرد مشخص شد

بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران بود/هلی‌کوپتر را هنوز به هلال احمر نداده بودیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سرانجام پس از دو روز از حادثه دربند به حرف آمد و گفت: بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران، اما در اختیار هلال احمر بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور سرانجام پس از دو روز از حادثه دربند به حرف آمد و گفت: بالگرد سقوط کرده برای مدیریت بحران، اما در اختیار هلال احمر بوده است.۱۳۹۳۰۵۱۹۰۰۰۵۷۰_PhotoA

اسماعیل نجار درباره سقوط یک بالگرد در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۳ در منطقه پس قلعه دربند که منجر به کشته شدن سه نفر شد، اظهار داشت: مالکیت این بالگرد برای مدیریت بحران کشور بوده است اما  مدتی قبل، در تدارکاتی این بالگرد به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و نهایتاً نیز دراختیار هلال احمر قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص، نامه‌ای نیز نوشته شده است که به صورت امانت به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شود چرا که هم ناوگان هلال احمر افزایش پیدا می‌کرد و هم از این بالگرد نیز نگهداری و مراقبت می‌شد.

اصلاحیه:

 اسماعیل نجار ساعتی پیش محتوای گفت‌وگوی صبح امروزخود را در خصوص تعلق بالگرد سقوط کرده در منطقه پس قلعه دربند را اصلاح کرد و اظهار داشت: بنده در گفت‌وگوی صبح با خبرگزاری فارس اشتباه کرده بودم و بالگرد سقوط کرده هنوز به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار نشده بود.

وی تاکید کرد: بالگرد سقوط کرده برای سازمان مدیریت بحران است و در اختیار «پنها» بوده است و مراحل واگذاری آن را به هلال احمر جمهوری اسلامی داشتیم طی می‌کردیم که این بالگرد سقوط کرد؛ در حالی که هنوز به هلال احمر واگذار نشده بود.

نجار خبر داد: احتمالا پرواز این بالگرد در راستای تأمین و نگهداری بوده است و در طول ماه بالگرد باید یک ساعت پرواز کند که متاسفانه این کار بدون هماهنگی با ما انجام شده بود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کند گفت: مالکیت بالگرد سقوط کرده با سازمان مدیریت بحران بوده است و چون تأمین و نگهداری آن هزینه در بر دارد و برای سازمان نیز قابل استفاده نبود، در حال انتقال آن به هلال احمر بودیم و آخرین اقدامات برای واگذاری مذاکرات بود که با سقوط بالگرد به نتیجه نرسید.

نجار در پایان اعلام کرد: این بالگرد در اختیار «پنها» (پشتیبانی و نوسازی هلی‌کوپتری ایران) بوده و تیمی را برای بررسی سقوط آن تشکیل داده‌ایم
/فارس

Share