واکنش امام جمعه شیراز به نامه مطهری:در استان های دیگر حوادث بدتر و بیشتری رخ داده اما بزرگ نمایی نشد

این آقا از ادبیات فحش،زشت و مستهجن استفاده می کند به نامه او پاسخ نمی دهم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله اسدالله ایمانی با اشاره به نامه سرگشاده منتشر شده از علی مطهری خطاب به خود اظهارداشت: امام جمعه یک شهر بر حسب وظیفه موارد کلی را بر اساس سند مطرح می کند اما این آقا به دلیل عدم جواب منطقی از ادبیات فحش، زشت و مستهجن استفاده می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه شیراز، واقعه حمله به علی مطهری در این شهر را یاد آور شد و گفت: عده ای تلاش می کنند قضایای پیش آمده در استان فارس را به سمت و سوی غیر واقعی پیش ببرند.

۴۴۶۷۰۷_imaniبه نقل از ایرنا: آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با اشاره به نامه سرگشاده منتشر شده از علی مطهری خطاب به خود اظهارداشت: امام جمعه یک شهر بر حسب وظیفه موارد کلی را بر اساس سند مطرح می کند اما این آقا به دلیل عدم جواب منطقی از ادبیات فحش، زشت و مستهجن استفاده می کند.

ایمانی اضافه کرد: فحش و ناسزا راه حل نیست و این آقا بهتر است برخورد منطقی و عقلانی داشته باشد اما غصه این است که چرا باید فضای حضور چنین افرادی در اردوگاه اصلاح طلبان باشد؟

او ادامه داد: بنده به نامه علی مطهری جواب و پاسخی نمی دهم زیرا این ها در شان جواب و پاسخ دادن نیستند.

وی عنوان داشت: ما اعلام کردیم که حادثه اتفاق افتاده برای علی مطهری باید بررسی شود اما افراد باید این را هم بدانند که هر عملی یک عکس العملی دارد و اگر حریم را نگه ندارید حریم شما را نگه نمی دارند و این مسئله ای طبیعی است.

ایمانی افزود: وقتی یک نماینده در مجلس در حین صحبت به دلیل اخطار همکاران خود با مشت برخورد می کند باید انتظار داشته باشد که در اجتماع نیز عده ای با او با مشت برخورد می کنند و مصداق این ضرب المثل است: اگر باد بکارید طوفان درو می کنید.

امام جمعه شیراز گفت: قران به ما دستور می دهد در ادبیات رعایت اصول لازم را داشته باشید و چنان بحث کنید که اگر برای خودتان به کار ببرند ناراحت نشوید و آیا واقعا چنین است.

وی بیان داشت: بروز چنین رفتارهایی در جامعه تکرار شدنی است اما غصه من برای استان فارس است که با وجود برخورداری از موقعیت مناسب، شاهد چنین جریان ها، شلوغ کاری و دردسرهایی در بازار سیاست و اجتماعی است؟ من نگران حیثیت استان هستم.

نماینده ولی فقیه در فارس اظهارداشت: فرد قانون گذار خود باید به قانون احترام بگذارد و افراد معترض به این نماینده به دلیل لغو و بی احترامی به مصوبه شورای تامین شهرستان و شکسته شدن حیثیت استان اعتراض کردند.

ایمانی اضافه کرد: مردم و مسئولان استان فارس بدانند در فضای پیش آمده، ظلم بزرگی به استان فارس می شود و به ناحق شرایط استان فارس را می شکنند و این درحالی است که در استان های دیگر حوادث بدتر و بیشتری رخ داده است اما این طور بزرگ نمایی نشد.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ساعت ۱۶ دوشنبه ۱۸ اسفندماه ۹۳ وارد فرودگاه شیراز شد و قرار بود ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه در سالن حکمت دانشگاه شیراز سخنرانی کند.

با ورود مطهری به سالن فرودگاه، شماری از افراد معترض با تجمع در مقابل سالن ورودی شروع به شعار دادن کردند.

پس از آنکه مطهری سوار بر خودرو شد باردیگر معترضان به او حمله کردند و این بار شیشه های خودرو را با سنگ و چوب شکستند و با این موقعیت راننده خودرو با سرعت به حرکت درآمد اما تعدادی موتور سوار به تعقیب او پرداختند.

راننده خودرو پس از این تعقیب، وارد کلانتری میدان گل سرخ شیراز شد و بیش از سه ساعت را در محاصره معترضان در این حوزه انتظامی گذراند و سرانجام علی مطهری سفر خود به شیرازرا ناتمام گذاشته و به تهران بازگشت.

رییس مجلس مورد هجوم قرار گرفت اما این چنین در بوق و کرنا نشد

امام جمعه شیراز بیان کرد: عده ای این حادثه در استان فارس را به یک جریان پر سرو صدا تبدیل کرده اند و این درحالی است که در مکان دیگری رییس مجلس شورای اسلامی مورد هجوم قرار گرفت اما این چنین در بوق و کرنا نشد درحالی که هجوم به یک نماینده مجلس که از آن اتفاق مهمتر نیست.

ایمانی ادامه داد: در این مرحله نیازمند هوشیاری و بیداری مردم و مسوولان برای درک و آگاهی از اقدامات هستیم.

در استان های دیگر حوادث بدتر و بیشتری رخ داده اما این طور بزرگ نمایی نشد

وی ادامه داد: مردم ومسوولان استان فارس بدانند در فضای پیش آمده، ظلم بزرگی به این استان می شود و به ناحق شرایط فارس را می شکنند و این درحالی است که در استان های دیگر حوادث بدتر و بیشتری رخ داده است اما این طور بزرگ نمایی نشد.

امام جمعه شیراز گفت: شاهد بروز رفتارهایی در ظاهر و پشت پرده افرادی در استان فارس هستیم تا جایگاه بلند این استان را به عنوان یک مرکز برای تحقق آرمان های خود قرار دهند که در این زمینه برنامه ریزی هایی انجام شده است.

آیت الله ایمانی گفت: برخی به دنبال توطئه افکنی در فارس هستند و اینکه مسوولان راه می افتند، موضع می گیرند و عکس العمل نشان می دهند؛ بیانگر برنامه ریزی و عمدی بودن این برنامه بوده است.

وی افزود: این عده در نتیجه ظاهری به دنبال کسب منفعت در عزل و نصب ها هستند به طوری که اعلام می کنند به چیزی جز جابجایی وزیر راضی نیستند و این نشان می دهد که کارهای آنها ساده و مقدماتی نیست و تمهیدات لازم برای نتیجه گیری ها فراهم بوده است.

او ادامه داد: این افراد در زمان محدود و برنامه ریزی شده به دنبال متشنج کردن فضا و ایجاد التهاب و خارج کردن کارها از مجاری قانونی است تا بتوانند از فضای غیر قانونی خواسته های خود را تامین کنند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: بنده بر اساس وظیفه ای که داشتیم می توانستم از کنار قضیه مربوط به علی مطهری عبور کنم اما احساس کردم توطئه ای و ظلمی برای استان در حال شکل گیری است.

ایمانی افزود: موارد درباره حادثه حضور علی مطهری در شیراز بیان شد و عکس العمل های شدیدی دیده شده و ادبیات مستهجن افراد مختلف در موضع گیری ها به کار برده شد که این موضع گیری ها به دلیل دست پاچه بودن آنهاست که این هجمه عظیم نشان از توطئه آنهاست.

Share