آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت

اگر زن و مرد حقوق خود را رعایت کنند خانواده تبدیل به بهشت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قربانی با اشاره به اینکه اسلام برای زنان و مردان حقوقی بر اساس معروف قرار داده است، تصریح کرد: اگر زن و مرد حقوق خود را بر اساس عدل و حق رعایت کنند خانواده تبدیل به بهشت می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه رشت با اشاره به در آستانه ایام فاطمیه (س) نخست، اظهار کرد: طبق برخی از روایات فاطمه (س) پس از پدر ۷۵ روز عمر کرد.

ghorbaniG_5837وی با بیان اینکه علی (ع) و فاطمه (س) الگوی واقعی برای رعایت اصولی هستند که در اسلام و قرآن آمده است، افزود: الگوگیری از زندگی علی (ع) و فاطمه (س) موجب جلوگیری از طلاق، فساد، فحشا و نابسامانی تربیت فرزندان می‌شود.

امام جمعه رشت به حمایت جدی پیامبر (ص) و قرآن از حقوق زن و تشکیل خانواده اشاره کرد و گفت: کتابی در این زمینه تالیف کردم و به‌زودی منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: زن و مرد در محیط خانه و خانواده حقوق بسیاری نسبت به‌هم دارند و هیچ مکتبی مانند اسلام و قرآن حقوق زن و مرد را در محیط خانواده رعایت نکرده است.

قربانی با اشاره به اینکه اسلام برای زنان و مردان حقوقی بر اساس معروف قرار داده است، تصریح کرد: اگر زن و مرد حقوق خود را بر اساس عدل و حق رعایت کنند خانواده تبدیل به بهشت می‌شود.

وی افزود: از نظر روانی زن از مرد محبت می‌خواهد و تمام قلب مرد متعلق به زن باشد و اگر شوهر به زن بگوید تو را دوست دارم این جمله هیچ‌گاه از دل زن بیرون نمی‌رود و به همه توصیه می‌کنم این جمله را به همسران خود بگویند.

خطیب جمعه رشت درباره حقوق مرد، گفت: مرد از نظر روان‌شناسی حالت غرور دارد و اگر زن به مرد بی‌اعتنایی کند و حرمت و کرامت او را نگه‌ندارد و حرف‌های نادرست بگوید این زن از چشم مرد می‌افتد و روزه مستحبی زن نیز باید با اجازه شوهر باشد.

وی به انجام رزمایش بزرگ پیامبر (ص) در تنگه هرمز و خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این رزمایش پیام می‌دهد ما مقتدریم و امنیت منطقه را حفظ می‌کنیم همان‌گونه که راکت ناو هواپیمابر آمریکا را دیروز منهدم کردیم اگر آمریکا یا هر کس دیگری بخواهد به کشور ما تجاوز کند پوزه‌اش را به خاک می‌مالیم.

قربانی خاطرنشان کرد: آتش فتنه داعش که آمریکا آن را برافروخته دامن غربی‌ها را گرفته و پهبادها زندگی مردم فرانسه را به وحشت انداخته است و اوباما چند کشور جهان را دعوت کرده تا برای از بین بردن داعش چاره‌جویی کنند اما روزی که آمریکا داعش را به‌وجود آورد تصور این روز را نمی‌کرد.

وی به سخنرانی جان کری در کنگره اشاره کرد و متذکر شد: کری اعلام کرد ایران پیشتاز مقابله با داعش است و در مسئله انرژی هسته‌ای باید با ایران کنار بیاییم.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز مهار داعش در عراق توسط سردار قاسم سلیمانی هدایت می‌شود، یادآور شد: روحانی رئیس جمهور دانشمند و انقلابی ما در قم گفت که در مسئله انرژی هسته‌ای تهدید، تحقیر و تحریم را نمی‌پذیریم و باید خواسته‌های ما که لغو تمام تحریم‌های ظالمانه است از بین برود و برداشته شود.

وی در پایان تصریح کرد: دهه مبارک فجر سپری شد و مسئولان به‌ویژه استاندار گیلان در صحنه حضور داشتند و برای افتتاح پروژه‌ها تلاش بسیاری کردند.

Share