رئیس شورای شهر رشت

اگر به فکر توسعه شهر رشت هستیم باید از درجا زدن و تکرار رفتارهای گذشته بپرهیزیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای شهر رشت گفت:ما اگر به دنبال توسعه شهر رشت هستیم از تکرار رفتارهایی که در گذشته باعث در جا زدن توسعه این شهر شده است به جد پرهیز کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس شورای شهر رشت گفت:ما اگر به دنبال توسعه شهر رشت هستیم از تکرار رفتارهایی که در گذشته باعث در جا زدن توسعه این شهر شده است به جد پرهیز کنیم.

saber19363740عباس صابر اظهار کرد:طی سه روز گذشته میزبان دبیرکل و مدیر منطقه ای کمسیون ملی یونسکو ایران و هیات همراه برای برگزاری همایش چشم انداز توسعه پایدار و دو کارگاه آموزشی بوده ایم که برگزاری این چنین کارگاه هایی کاری زیر بنایی است و در آینده شهر ما تاثیر گذار می باشد.

وی ادامه داد:برگزاری همایش چشم انداز توسعه پایدار با بررسی ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی برگزار شد که جا دارد از همه کسانی که در برپایی این همایش تلاش نموده اند تشکر و قدر دانی نمایم و از آنها می خواهم که تنها به این همایش اکتفاء نکرده و به دنبال ثبت قطعی شهر رشت در شبکه جهانی شهرهای خلاق باشند.

وی افزود:در شرایط کنونی شهرهای دنیا می خواهند خود را تعرفه کنند و در زمینه ای خود را مطرح نمایند و این برند کردن خدمات نقش بسزایی در جذب توریست وگردشگر دارد و باعث شناخت بهتر جهان از شهرها و قابلیت های گردشگری آنان می شود.

 عباس صابر در خصوص اظهار نظر برخی از همکاران شورایی خود خاطرنشان کرد:اختلاف نظر همیشه در کارها وجود دارد اما از نظر من ما در این همایش گامهای خوبی برداشتیم،کارهای بزرگی را انجام دادیم و توانستیم پورپزال شهر رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی را به دبیرکل کمسیون ملی یونسکو ایران تقدیم کنیم .

وی همچنین در خصوص هزینه های که برای میزبانی و برگزاری این همایش صورت گرفت اظهار کرد:بنده بارها به شهرداری در خصوص انجام هزینه های اضافی تذکر داده ام اما باید قبول کنیم که میزبانی از هیات یونسکو هزینه های ریالی را در برداشته که این امر متداول می باشد زیرا ما نمی توانیم مهمان دعوت نماییم و به فکر اسکان و تامین غذای او نباشیم .

وی در پایان نیز متذکر شد:ما اگر به دنبال توسعه شهر رشت هستیم باید فرد نگری را کنار بگذاریم و با فکر جمعی پیش برویم و از تکرار رفتارهایی که در گذشته باعث در جا زدن توسعه این شهر شده است به جد پرهیز کنیم./ایسنا

Share