از گوشه و کنار سیاست:

پیام قانون شکنان به فرمانده جدید ناجا/شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا روز گذشته، دو رویداد رخ داد که به طرز معنی داری به همدیگر ارتباط دارند: از یک سو، «سردار حسین اشتری»کار خود را به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی آغاز کرد و از سوی دیگر، در شهر شیراز، اوباش با حمله به علی مطهری، شیشه های خودروی وی را خرد کردند، با گاز فلفل باعث اختلال تنفسی اش شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند.
تابناک در ادامه نوشت:

وزیر خارجه ایتالیا: مگر دلتان برای احمدی نژاد تنگ شده است؟!

گوشهپائولو جنتیلونی در مصاحبه با روزنامه لاستمپا با اشاره به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در قبال مذاکرات هسته‌ای غرب و ایران و سخنرانی بنیامین نتانیاهو در کنگره آمریکا گفت: معتقدم حق با باراک اوباما است و باید بر روی دولت حسن روحانی و ادامه مذاکرات هسته‌ای، شرط‌بندی کرد. جنتیلونی با تاکید بر اینکه ادامه مذاکرات با دولت حسن روحانی و آن بخشی که در ایران در حال کار در خصوص مذاکرات هسته‌ای است، به نفع غرب می‌باشد، افزود: آیا دلمان برای محمود احمدی‌نژاد تنگ شده است. من نگرانی و دلایل نتانیاهو و اسرائیلی‌ها را دقیقا درک می‌کنم، اما عقیده دارم که حق با باراک اوباما است.

روایت یک روزنامه از روند به تعطیلی کشاندن مطبوعات!

پس از اتفاقات پیش آمده برای روزنامه قانون، این روزنامه در شماره روز سه‌شنبه خود نوشته: روز گذشته هیات نظارت به خاطر آنچه بررسی روند محتوایی روزنامه قانون دانسته بود مجددا به این روزنامه تذکر داد.تذکری که رسانه‌های اصولگرا آن‌را به درج طنزی در باره ازدواج تعبیرکرده‌اند. اینکه هیات نظارت معتقد است به وظایف قانونی خود عمل می‌کند، حرفی نیست اما واقعیت این است که شروع هر موضوعی اینچنینی به فضاسازی‌هایی مربوط می شود که قبل از آن برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌های تندرو هر از گاهی از باب تنگ‌کردن عرصه اطلاع‌رسانی و به عبارتی دقیق‌تر، انتقام‌گیری از دولت وجامعه ایجاد می‌کنند. شانتا‌‌‍‌ژ‌های محفلی علیه مطبوعات مستقل و اصلاح طلب متاسفانه اکنون به رویه‌ای ثابت و البته دردناک مبدل شده است.به این ترتیب که ابتدا سایت و خبرگزاری خاص علیه نوشته‌های یک روزنامه موضع می‌گیرد و سپس با تعداد مشخصی از نمایندگان خاصی از مجلس گفت‌و‌‌گو می‌کند. همان ترکیب از نمایندگان که با ادبیات مشابهی مطلب آن روزنامه را توهین به مقدسات تلقی می‌کنند و بعد متاسفانه پرونده آن روزنامه به همان مسیری هدایت می‌شود که آنان آرزو کرده‌اند.

شعار دست راست احمدی نژاد در دولت روحانی

روزنامه اعتماد به نقل از دستیار اقوام و مذاهب رئیس جمهور روحانی گزارش داد که وی در بخشی از یک همایش گفته است: هر چیز وارد ایران شده، زوایدش حذف شده و بهترینش وارد ایران شده است. اسلام هم که آمد، ایران سعی کرد آن را از عربیت جدا کند…ایران اسلام ناب را گرفت. امروز دنیای اسلام و منطقه بیش از هر زمانی به تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی و فرهنگ اهل بیت(ع) احتیاج دارد.یونسی تصریح کرده است:«ما باید تلاش کنیم بار دیگر پرچم محبت و صلح اسلام ایرانی در منطقه گسترش بیابد و باید ایران این مسئولیت را به عهده بگیرد که گرفته است»

چمدان پول کثیف در راه شهرستان هاست

احمد خرم وزیر اسبق راه و ترابری می گوید:در اکثر شهرستان‌ها عده‌ای از ماه‌ها قبل از انتخابات با صرف هزینه‌های هنگفت شروع به تبلیغ می‌کنند. بدون اینکه به جایی پاسخگو باشند وقتی شما چند صد میلیون تومان ویا یک یا چند میلیارد برای ورود به مجلس هزینه می‌کند بی‌تردید هدف شما خیر نیست. این نشان می‌دهند نظام انتخاباتی در ایران ضعیف است. این آمار‌ها واقعیت دارد کسانی بوده‌اند و هستند که با چند میلیارد تومان خرج می‌خواهند وارد مجلس شوند. در تهران چون لیست‌های انتخاباتی وافراد شناخته شده وجود دارند مشکل کمتر است اما در شهرستان‌ها این وضعیت اسفناک است.
جریان‌های شناخته شده اصلاح طلبی واصول گرایی باید تقویت شوند فساد پول کثیف، نمایندگان شهرستانی را می‌بلعد به همین دلیل در شهرستان‌ها وضعیت اسفناک است. همه می‌دانند که پایه و اساس انتخابات در شهرستان‌ها است. فعالین انتخاباتی و افراد با تجربه به درستی می‌دانند که جریانی و به تعبیری بهتر جناحی که در انتخابات، صندوق شهرستان را از دست بدهد بی‌تردید شکست خورده و بازنده است.

رفع توقیف سریع نشریه منتقد دولت
حسن روزی طلب روزی طلب ضمن تأیید خبر رفع توقیف نشریه «رمز عبور» اظهار داشت: توقیف این نشریه از سوی دادستانی بوده و امروز نیز حکم رفع توقیف از سوی شعبه ۱۲ دادسرای فرهنگ و رسانه به وزارت ارشاد و دفتر این نشریه ابلاغ شد. نشریه «رمز عبور» از شنبه ۲۳ اسفند انتشارش را از سر گرفته و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

استعفای جمعی گروهی از اساتید دانشگاه شیراز
سیزده تن از چهره‌های ماندگار، دانشمندان جهان اسلام و اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در اعتراض به آنچه تعدی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه خوانده شده، به صورت جمعی از سمت خود استعفاء دادند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از نامه‌ای که این سیزده تن خطاب به رییس جمهور نوشته‌اند آمده است: «این روز‌ها بر ما بسیار سخت می‌گذرد و عالمان دارالعلم شیراز، خانه خود را بیت الااحزان می‌بینند، تلاش برای واگذاری اراضی دانشگاه شیراز به شیوه‌ای غیر اصولی، غیر کارشناسی و با نادیده گرفتن ۱۰سال مطالعات برای اجرای طرح جامع دانشگاه و بابرباددادن هزینه‌های انجام شده میلیاردی، همه ما را از کار علمی بازداشته است…»

اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز نیز ظهر امروز با ارسال نامه به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استعفای جمعی خود را اعلام کردند. در نامه این اعضا خطاب به دکتر فرهادی آمده است: «اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شیراز، در اعتراض به تعدی برنامه ریزی شده به اراضی این دانشگاه، ادامه کار را در شرایط فعلی میسر نمی‌بینند و مراتب استعفای خود را تقدیم می‌دارند». اختلاف بین دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی این شهر بر سر۴۰۰ هکتار از اراضی منتسب به دانشگاه شیراز از هفته گذشته تاکنون حاشیه‌های فراوانی را به همراه داشته است.

اولین پیام قانون شکنان به فرمانده جدید نیروی انتظامی

روز گذشته، دو رویداد رخ داد که به طرز معنی داری به همدیگر ارتباط دارند: از یک سو، «سردار حسین اشتری»کار خود را به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی آغاز کرد و از سوی دیگر، در شهر شیراز، اوباش با حمله به علی مطهری، شیشه های خودروی وی را خرد کردند، با گاز فلفل باعث اختلال تنفسی اش شدند، به چشم او آسیب رساندند و عجیب تر این که او را به مدت سه ساعت در کلانتری «میدان گل سرخ شیراز» محاصره کردند! این ماجرا در اولین روز فرماندهی سردار اشتری را می توان پیام قدرت نمایی اوباش در برابر پلیس در «دوران جدید ناجا» دانست. در واقع، این اتفاق محکی است برای اقتدار نیروی انتظامی در پاسداشت قانون و امنیت شهروندان و در برابر گروه های قانون شکنی که به صورت باندی اداره می شوند.

Share